Οι Δαιμονισμένοι
του Φιοντόρ Μ. Ντοστογιέφσκι σε διασκευή του Αλμπέρ Καμύ
Δώδεκα ηθοποιοί ζωντανεύουν το εμβληματικό έπος του κορυφαίου Ρώσου δραματουργού γραμμένο το 1871, σε μια σφιχτή και ιδιαίτερα προσεγμένη θεατρική διασκευή του Αλμπέρ Καμύ, η οποία αναδεικνύει στο έπακρον δραματουργικά το μυθιστόρημα, χωρίς να παραλείπει τις ουσιώδεις δράσεις του αλλά και με ένα υποδειγματικό μέτρο που δεν κουράζει τον θεατή. Στον λιτό αλλά επιβλητικό και αχανή χώρο του Σύγχρονου θεάτρου, μιας από τις πιο αγαπημένες μας σκηνές της Αθήνας, κυριαρχεί ένα τεράστιο μπιλιάρδο και κάποια επιλεγμένα έπιπλα ενώ στοίβες βιβλίων σέρνονται στο πάτωμα και στριμώχνονται σε διάφορα σημεία του σκηνικού. Η ιστορία ξεκινάει δυναμικά υποβάλλοντας ωστόσο το δραματικό φινάλε κι εξελίσσεται ελικοειδώς περνώντας από τον κύκλο της ζωής στον επόμενο, τον κύκλο του θανάτου. Οι περιπέτειες των προσώπων κινούνται από το υπαρξιακό στο πολιτικό, από το ερωτικό, στο κοινωνικό κι από το πάθος στην ψύχωση. Οι ήρωες, στην κόψη ιστορικών αλλά και διαπροσωπικών τους συγκυριών, μετεωρίζονται ανάμεσα στα πάθη τους και στις προσδοκίες τους δίνοντας στις πράξεις τους προεκτάσεις και σημασίες που θα καθορίσουν τα άγρια εσωτερικά τοπία των ψυχών τους και τις πολιτικές εξελίξεις στη χώρα τους. Ντοστογιεφσκικοί που σημαίνει και καλοί και κακοί ταυτόχρονα, με πλήθος αποχρώσεων και αντιφάσεων, ολοζώντανοι και τρομακτικά σύγχρονοι, αντιμέτωποι με το θάνατο του θεού και τον εκφυλισμό της επανάστασης, οδηγούν το δράμα στην τελική του κορύφωση όπου η λύτρωση κι ο θάνατος ταυτίζονται καθώς η σιωπή αμβλύνει τις αιχμές του πόνου κι ο θρήνος ορίζει την κατάληξη των πεπρωμένων.
Ο Τσακίρης διαχειρίστηκε το πλούσιο υλικό του με άνεση και τρυφερότητα, δημιουργώντας ένα πολυσήμαντο κι ασκητικό ταυτόχρονα εικαστικό τοπίο με πολλά κέντρα βάρους και επιβλητικούς φωτισμούς. Χωρίς περιττά ευρήματα κι εντυπωσιασμούς, επέτρεψε στο λόγο να πρωταγωνιστήσει αναδεικνύοντας τις μορφές και τα ταλέντα των ηθοποιών. Ξεχωρίζω την συναρπαστική Δήμητρα Χατούπη σε μία εκλεπτυσμένη και γεμάτη αποχρώσεις, ερμηνεία της που προδίδει την άψογη τεχνική της, το πλούσιο συναισθηματικό της υλικό και την αξιοθαύμαστη σκηνική της άνεση.
Υπέροχος ο Αλέξανδρος Σταύρου απέδωσε τον ρόλο του με αμεσότητα, πληρότητα, νεύρο και βαθειά συγκίνηση με αποκορύφωμα τον σπαρακτικό μονόλογο-διάλογο με τον μοναχό-alter ego του. Εξαιρετικός ο Δημήτρης Μαύρος σε μια ερμηνεία που πάλλονταν από αλήθεια και αυθεντικότητα. Εντυπωσιακή η Κερασία Σαμαρά λειτούργησε την ηρωίδα της σ’ ένα μεταιχμιακό παραλήρημα ανάμεσα στην τρέλα μιας ανάπηρης γυναικούλας και την προφητική ικανότητα μιας επιβλητικής μάντισσας. Οι ηθοποιοί μοιράστηκαν το ρόλο του αφηγητή παραδίδοντας την σκυτάλη ο ένας στον άλλο κι η μουσική συμπλήρωσε αισθαντικά τις δράσεις. Ενδιαφέροντα τα κοστούμια υποδείκνυαν την εποχή και τους ρόλους χωρίς να προδίδουν και την μεταμοντέρνα σκηνοθετική άποψη.
Μετάφραση: Δήμητρα Πετροπούλου Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Σταύρος Σ. Τσακίρης Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Ρευματά Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη Παίζουν: Δήμητρα Χατούπη Κώστας Καστανάς Αλέξανδρος Σταύρου Ιωάννης Παπαζήσης Κερασία Σαμαρά Βίκυ Μαραγκάκη Δημήτρης Μαύρος Αλμπέρτο Φάις Σταύρος Καραγιάννης Αλέξανδρος Μπαλαμώτης Στάθης Μαντζώρος Έφη Ρευματά ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ / ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Ευμολπιδών 45 Γκάζι (δίπλα στο μετρό Κεραμεικού) Τηλέφωνο: 2103464380
Ε-mail:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Κάθε ΠΕΜΠΤΗ 7 μ.μ., ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8.30 μ.μ., ΣΑΒΒΑΤΟ 9.00 μ.μ. και ΚΥΡΙΑΚΗ 6.30 μ.μ. Ως τις 9/3
Τιμές ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣου σί/12)ς ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣου σί/12)΄;;ε εισιτηρίων Γενική είσοδος: 20 ευρώ και 10 ευρώ (για ανέργους, για φοιτητές, νεανικό έως 18 ετών και άνω των 65 ετών). Μόνο την Πέμπτη και την Κυριακή, γενική είσοδος 15 ευρώ και 10 ευρώ (για ανέργους, για φοιτητές, νεανικό έως 18 ετών και άνω των 65 ετών).
Διάρκεια παράστασης 160 λεπτά περίπου.
Ωράριο ταμείου: Όλες τις μέρες 11:00πμ – 22:00μμ
|