Other Side του Dejan Dukovski
Σε ένα τοπίο καταστροφής, σε μια χώρα μέσα σε πόλεμο που βαίνει προς το τέλος του, χωρισμένη σε δύο ζώνες, με την απειλή να επικρέμεται διαρκώς επί των κεφαλών αμάχων και μαχίμων και την ψυχοσύνθεσή τους βαθιά διαταραγμένη από τις τρομακτικές εμπειρίες που έχουν βιώσει, τέσσερις επιζώντες συναντιούνται και ανταλλάσουν τα κουρέλια των συναισθημάτων τους σε μια απεγνωσμένη ύστατη προσπάθεια να θεραπεύσουν το τραύμα και να ορίσουν το θαύμα με νέους όρους. Ο κουκλοπαίχτης, η πόρνη, η νεαρή μαθήτρια κι ο στρατιώτης χρησιμοποιούν νέους κωδικούς επικοινωνίας αφού οι παλιοί έχουν πια φθαρεί και καταναλωθεί. Ο φόβος, ο έρωτας, η ελπίδα, η συντριβή, το απωθημένο ρίχνονται στην αρένα και τα ερειπωμένα πλάσματα μέσα στην ερειπωμένη πόλη, μετρούν απώλειες και ήττες με την βοήθεια του κατακερματισμένου λόγου τους και την συνδρομή του χάους μέσα και γύρω τους. Το εξαιρετικό αυτό θεατρικό έργο διαχειρίζεται τις σχέσεις, τους χρόνους και τους χαρακτήρες σε πολλά, διαφορετικά επίπεδα με αρραγείς προεκτάσεις στο ανείπωτο και στο αόρατο ενώ προσφέρει ταυτόχρονα μια εικόνα του πολέμου σπαρακτική και διαυγή.
Η παράσταση της Αποστόλου ήταν ένα χορογραφικό πυροτέχνημα με προεξάρχουσα την κίνηση και την στιλιζαρισμένη υποκριτική, με έντονα τα συμβολικά στοιχεία και δυναμική διαχείριση των εντάσεων μέσα σε μια γοργή ρυθμικά, αυστηρή φόρμα. Ωστόσο δεν αναδείχτηκαν ούτε οι ρόλοι, ούτε η δραματουργία, ούτε οι λεπτές αποχρώσεις των σκηνικών καταστάσεων που αποκαλύπτουν την εμπόλεμη φρίκη μέσα από τις τρομακτικές αντιθέσεις των ανθρώπινων παρεκτροπών αλλά και υπερβάσεων. Η περφόρμανς θα είχε ενδιαφέρον και για την αισθητική της και για την ονειρική της ατμόσφαιρα αλλά όταν κάποιος παίρνει στα χέρια του ένα τέτοιο αριστουργηματικό κείμενο και το χρησιμοποιεί σαν πρόσχημα για να αναδείξει τις χοροθεατρικές εμμονές του, θα με βρει αντίθετη. Όλα τα θεατρικά έργα και πολύ περισσότερο όσα διαθέτουν τα προσόντα του «Other side» θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με σεβασμό στο περιεχόμενό τους και να υπηρετούνται με τον πιο λειτουργικό τρόπο. Ή αλλιώς να μην τα πιάνουν στα χέρια τους καν όλοι όσοι έχουν σαν στόχο να παραβλέψουν τον λόγο και το περιεχόμενό τους στο όνομα κάποιου είδους προσωπικής τους αισθητικής. Οι ερμηνείες των ηθοποιών, όχι άριστα δουλεμένες και μάλλον άνισες δεν αξιοποίησαν καθόλου τους ρόλους σε βαθμό να μην είναι διακριτές ούτε καν οι ηλικίες κάποιων, πόσο μάλλον τα χαρακτηριολογικά χαρακτηριστικά τους... Ξεχωρίζω την Ταμπαροπούλου για την εξαιρετική της σκηνική παρουσία, τον συγκινησιακό πλούτο και την ιδιαίτερη ποιότητα της φωνής και του λόγου της. Ενδιαφέρων σκηνικά ήταν ο Μπρατάκος ο οποίος απέδωσε τον ρόλο του με επάρκεια και τρυφερότητα. Έξυπνη ως σκηνικό εύρημα η παρουσία των χορευτών σαν ζωντανών μαριονέτων αλλά μάλλον κοινότοπη η χορογραφική οπτική κι επίσης δεν διέθεταν την τεχνική αρτιότητα που απαιτείται από επαγγελματίες χορευτές. Εξαιρετική η σπαρακτική μουσική του ταλαντούχου Αντωνιάδη και ατμοσφαιρικοί, άψογα σχεδιασμένοι κι ιδιαίτερα ευρηματικοί οι φωτισμοί του Σκλαβούνου.
Ο θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Dejan Dukovski, από τις ηγετικές φυσιογνωμίες στο σύγχρονο μεταμοντέρνο θέατρο των Βαλκανίων ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα την Πέμπτη 19 Μαρτίου για να παρακολουθήσει το ανέβασμα του έργου του.
Μετάφραση: Γκάγκα Ρόσιτς Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Φένια Αποστόλου Πρωτότυπη Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης Σκηνικά - Ειδικές κατασκευές: Τόνια Αβδελοπούλου Κοστούμια: Ζωή Μολυβδά - Φαμέλη Φωτισμοί: Τάσος Σκλαβούνος Video Art - Photography -Trailer: Chris Tourlakis https://www.youtube.com/watch?v=QGHPluvaDpc&feature=youtu.be Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταύρος Ράγιας Βοηθός Χορογράφου: Γαλήνη Γυρτάτου Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Διονυσία Τουμπαζή Φωτογραφίες παράστασης: Αθηνά Σαριγιαννίδη Παραγωγή: Χοροθέατρο Λυδία Λίθος – σε συμπαραγωγή με τον Πολυχώρο Vault
Λάκι: Δημοσθένης Ελευθεριάδης Λίλυ: Βιργινία Ταμπαροπούλου Τρίκυ: Παναγιώτης Μπρατάκος Μάλα: Μαρία Αποστολακέα
Μαριονέτες - Χορευτές Πικόνιο: Κωστής Τσιαμάγκας Μάλα: Ανδριανή Θεοδωροπούλου
Eυχαριστούμε την Μαριάννα Λιάνου για την πολύτιμη βοήθεια της ως rehearsal cordinator κατά τον πρώτο κύκλο των δοκιμών του έργου
Ακατάλληλη για παιδιά κάτω των 16 ετών
Πολυχώρος VAULT Μελενίκου 26 Γκάζι Βοτανικός Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια) Τηλέφωνα: 213 0356472 / 6945 993870 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 -21:00) Email:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1
Trailer παράστασης : https://www.youtube.com/watch?v=_fHRXa8QLfQ&feature=youtu.be
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:00
ΔΙΑΡΚΕΙΑ : 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12 ευρώ Μειωμένο: 10 ευρώ (Φοιτητές/ Μαθητές / Σπουδαστές/ Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ)/ ΑμΕΑ/Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ)) Εισιτήρια για τις παραστάσεις του Πολυχώρου Vault προπωλούνται: - Ταμείο Πολυχώρου Vault - www.viva.gr, 11876 - Καταστήματα Public, www.public.gr - Παπασωτηρίου - Seven Spots - IANOS - RELOAD - MediaMarkt
|