Σχετικά άρθρα
ΕΝΑ ΑΔΕΙΟ ΠΙΑΤΟ ΣΤΟ ΜΠΙΣΤΡΟ "ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΟΔΙ" |
Κυριακή, 25 Οκτώβριος 2009 13:49 |
ΕΝΑ ΑΔΕΙΟ ΠΙΑΤΟ ΣΤΟ ΜΠΙΣΤΡΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΟΔΙ (An Empty Plate in the Cafe du Grand Boeuf) του Michael Hollinger
Η θεατρική ομάδα 'ΟΙ ΧΡΥΣΟΘΗΡΕΣ' παρουσιάζει το έργο του αμερικανού θεατρικού συγγραφέα Michael Hollinger, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1994 στη Φιλαδέλφεια (Pennsylvania, USA) από το Arden Theatre Company, ενώ στην Ελλάδα ανεβαίνει για πρώτη φορά, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Φραγκιόγλου.
Το έργο Η ιστορία ξεκινάει μια ζεστή νύχτα του Ιουλίου του 1961, στο Μπιστρό «Το Μεγάλο Βόδι» στο Παρίσι, λίγες μέρες μετά την αυτοκτονία του Χέμινγουεϊ. Ο μετρ Κλωντ, ο σεφ Γκαστόν, η σερβιτόρα Μιμή και ο μαθητευόμενος σερβιτόρος Αντουάν, περιμένουν από στιγμή σε στιγμή την άφιξη του Monsieur Βίκτωρ, ενός εκπατρισμένου Αμερικανού μεγιστάνα, θαυμαστή του Χέμινγουεϊ, που είναι ιδιοκτήτης του Μπιστρό αλλά και αποκλειστικός πελάτης του. Όμως, όταν επιστρέφει από τη Μαδρίτη όπου είχε πάει για να δει τις ταυρομαχίες και να τιμήσει το ίνδαλμά του, είναι ατημέλητος, κακοδιάθετος και σε βαθιά κατάθλιψη εξ αιτίας του ανεκπλήρωτου έρωτά του για την Mademoiselle Μπερζέρ. Ένα μόνο πράγμα επιθυμεί: να πεθάνει της πείνας στο τραπέζι του. Ο παράξενος και κυνικός ήρωας που επιζητεί την αυτοκτονία εξ αιτίας ενός ανεκπλήρωτου πόθου αλλά συνέρχεται και ξαναγίνεται ευτυχής, όταν το αντικείμενο του πόθου του, του δηλώνει πως τον απομάκρυνε μόνο και μόνο επειδή πρόκειται να πεθάνει, δεν γλυτώνει τελικά την αναπότρεπτη αναμέτρηση με τον θάνατο, αν και την αντιμετωπίζει με το στυλ και τον κυνισμό που χαρακτηρίζουν την εν γένει συμπεριφορά του.
Η παράσταση Το έργο, χαριτωμένο και δροσιστικό δεν θα παρουσίαζε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν δεν χρησίμευε για τον σκηνοθέτη ως το πρόσχημα για να δημιουργήσει μια «κρίσιμη» υπαρξιακή κατάσταση. Με κυρίαρχο κωδικό την εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στο στοιχείο του παράλογου και στον ρεαλισμό, ο Φραγκιόγλου στήνει ένα σκηνικό παιχνίδι όπου μέσα από στυλιζαρισμένες ερμηνείες, αυστηρά ελεγχόμενες δράσεις και χορογραφημένη κίνηση, αναδύονται οι εικόνες ενός κόσμου του «φαίνεσθαι», ο οποίος εξελισσόμενος διαρρηγνύεται για να αποκαλυφθεί η ψυχοφθόρος ουσία του. Ο έλεγχος που επιθυμεί να ασκήσει ο ήρωας, εκλεπτυσμένος ηγέτης ενός τερψιλαρύγγιου σύμπαντος, στο περιβάλλον του, τσακίζεται από το ανεκπλήρωτο και η αλαζονική ταύτιση με υψηλά πρότυπα, όπως αυτά του συγγραφέα Χεμινγουέι ή του ηρωικού ταυρομάχου καταρρέουν, όταν τα άδεια πιάτα του εκκεντρισμού του αρχίζουν να παρελαύνουν απογυμνωμένα από το περιεχόμενό τους. Οι πολύτιμες γεύσεις της ζωής παραμένουν εξόριστες στην κουζίνα της εργατικής τάξης, των υπαλλήλων του, οι οποίοι δεν έχουν την πολυτέλεια να φλερτάρουν με τον θάνατο αφού είναι υποχρεωμένοι να υπερασπιστούν με κάθε τρόπο τη ζωή. Η γυναίκα που έχει διαρρήξει το κέλυφος της αταραξίας του Monsieur Βίκτωρ, αντιμετωπίζει με γενναιότητα το επικείμενο τέλος της αλλά δεν επιθυμεί την εμπλοκή του στις τελευταίες της στιγμές γιατί δεν τον θεωρεί ικανό να ανταπεξέλθει στην φθοροποιό επέλαση του θανάτου. Είναι ικανός να αναμετρηθεί φαντασιακά με τον «χάρο» αλλά όχι και να τον αντιμετωπίσει στην αρένα της πραγματικότητας. Οι ηθοποιοί ερμήνευσαν τους ρόλους τους με πειθαρχία, χιούμορ, συνέπεια και επιδεξιότητα, ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και στο δραματικό, στο στυλιζάρισμα και στην συγκίνηση, στην ένταση και στην εσωτερικότητα.
Μετάφραση: Χριστίνα Παπαδάκη – Δημήτρης Φραγκιόγλου Σκηνοθεσία: Δημήτρης Φραγκιόγλου Σκηνικά-Κοστούμια: Κέλλυ Βρεττού Μουσική: Πλάτων Ανδριτσάκης Χορογραφία–Επιμέλεια Κίνησης: Ζωή Χατζηαντωνίου Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Ευγενία Αποστόλου Αντώνης Γκρίτσης Χριστίνα Παπαδάκη, Πέτρος Σταθακόπουλος Χριστόδουλος Στυλιανού Χάρης Φλέουρας
104 ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ (των Εκδόσεων Καστανιώτη) Θεμιστοκλέους 104, Εξάρχεια Τηλ: 210 3826185
Πρώτη παράσταση: Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2009 Τελευταία παράσταση: Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009 Ημέρες & ώρες Παραστάσεων: Κυριακή, 19:30 / Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη, 21:30 |
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 04 Νοέμβριος 2009 23:32 |