Σχετικά άρθρα
ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Πέμπτη, 31 Ιανουάριος 2019 10:05 |
Χορεύοντας στο Σκοτάδι του Λαρς Φον Τρίερ σε διασκευή Πάτρικ Ελσουέρθ Η υπόθεση από το δελτίο τύπου Η Σέλμα, μια Τσέχα μετανάστρια και ανύπαντρη μητέρα στην επαρχία της πολιτείας Ουάσιγκτον στις ΗΠΑ του 1967, έχει ένα οδυνηρό μυστικό. Πάσχει από μια σπάνια κληρονομική ασθένεια, χάνει σταδιακά την όραση της. Δουλεύει ασταμάτητα και μαζεύει χρήματα, προκειμένου ο γιος της να εγχειριστεί για να μην έχει τη δική της τύχη. Η μόνη της διαφυγή από τη σκληρή πραγματικότητα, είναι τα αμερικάνικα μιούζικαλ. Ακόμη και στη ζωή της μετατρέπει, με τη φαντασία της, τους ήχους που ακούει σε τραγούδια ενός αυτοσχέδιου μιούζικαλ όμοιου με εκείνα που παρακολουθεί αλλά με πρωταγωνίστρια την ίδια. Όταν όμως ένας απελπισμένος γείτονας κλέβει τις οικονομίες της, το δράμα της ζωής της μετατρέπεται σε τραγωδία που κλιμακώνεται σ’ ένα τραγικό φινάλε. Ας αφήσουμε στην άκρη την ταινία του γίγαντα Τρίερ κι ας επικεντρώσουμε στην παράσταση που έστησε ο Δημήτρης Καρατζιάς, επιτελώντας για άλλη μία φορά έναν άθλο και ορίζοντας την δράση εννέα προσώπων στην μικροσκοπική σκηνή του Vault με ευελιξία, άνεση και λειτουργικότητα. Ο σκηνοθέτης που γνωρίζει πολύ καλά την τέχνη να γοητεύει και να μαγνητίζει το κοινό του, οργάνωσε για άλλη μια φορά στην εντέλεια κινησιολογικά και υποκριτικά τους ηθοποιούς του, δίνοντας μας μια παράσταση σπαρακτική και αυθεντική. Παραμερίζοντας τον συμβολικό χαρακτήρα της ταινίας, έριξε το βάρος στην περιπέτεια των προσώπων με επίκεντρο την Σέλμα, την γυναίκα-θυσιαζόμενο αμνό που παραδίδεται στο έλεος της τύχης, των προσώπων και της αθωότητας της για να αρθεί υπεράνω και να δηλώσει έμπρακτα την απόλυτη και τυφλή πίστη στις αξίες της. Η σημαντική πράξη της ηρωίδας αυτής δεν είναι ούτε η αυτοθυσία της, ούτε η μητρική της μέριμνα ούτε το ασίγαστο πάθος της για ζωή αλλά εκείνη η βαθιά προσήλωση της στον όρκο σιωπής που έδωσε και τον οποίο πρέπει με οποιοδήποτε τίμημα να κρατήσει. Από κει πηγάζουν όλα τα δεινά της, από ένα σημείο και μετά αλλά και η σημαντική διαφοροποίηση της από το πλήθος των περισσότερο ή λιγότερο ηθικών ανθρώπων γύρω της, των οποίων οι προσωπικότητες θαμπώνουν πέρα από τα κίνητρα και τις πράξεις τους εξ αιτίας αυτής της τυφλής αλλά ακαταμάχητης προσήλωσης της ηρωίδας στις αξίες της που την αναγάγει με έναν αδιαφιλονίκητο τρόπο σε μια ανώτερη ύπαρξη, μετατρέποντας την τιμωρία της δι’ απαγχονισμού εκτέλεσης της, σε εξιλεωτικό μαρτύριο αγίας. Το δίπολο εύθυμο χολιγουντιανό μιούζικαλ και κατηφής καθημερινότητα στο εργοστάσιο, δημιουργεί όλες τις απαραίτητες αντιθέσεις για να αναδειχτεί ακόμα περισσότερο εσωτερική διάσταση της ιδιοσυγκρασίας της, να αποκαλυφθεί μια ύπαρξη που επιθυμεί αδιαμφισβήτητα την χαρά την ζωής αλλά την θυσιάζει χάριν της πίστης της σ’ έναν όρκο που εύκολα οποιοσδήποτε άλλος θα παραβίαζε. Ο Καρατζιάς έδεσε με θαυμαστό τρόπο τις δύο διαστάσεις, προσφέροντας μας μια παράσταση που μεταπηδούσε από την μαγεία του ονείρου στην ανελέητη φρίκη της πραγματικότητας, με τρόπους επιδέξιους κι υπόγειους. Εξαιρετικές όπως πάντα οι ερμηνείες των ηθοποιών του με έντονο το συγκινησιακό υπόβαθρο και με κορυφαία την σπαρακτική Δήμητρα Κολλά στο ρόλο της Σέλμα, η οποία αποδεικνύει σ’ αυτή την παράσταση πως διαθέτει μια πραγματικά πλούσια υποκριτική γκάμα κι ένα ισχυρό σκηνικό ταπεραμέντο που δεν θα περάσει απαρατήρητο. Εντυπωσιακή και σαν παρουσία και ερμηνευτικά, η Βιργινία Ταμπαροπούλου στο ρόλο της φίλης της ηρωίδας, Κάθυ. Εξαιρετικός και ως φωνή αλλά και όσον αφορά την αυθεντικότητα της ερμηνείας του, ο Πωλ Ζαχαριάδης. Μαγική η μουσική και τα τραγούδια του Μάνου Αντωνιάδη ο οποίος διαθέτει ευρεία μουσική γκάμα κι αδιαμφισβήτητο ταλέντο. Θαυμάσιες και πολύ λειτουργικές οι χορογραφίες του Έλιο Φοίβου Μπέικο κι εξαιρετικοί οι στίχοι των τραγουδιών του Γεράσιμου Ευαγγελάτου. Μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε για κανένα λόγο. Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καρατζιάς Πρωτότυπη μουσική – Τραγούδια παράστασης: Μάνος Αντωνιάδης Στίχοι Τραγουδιών: Γεράσιμος Ευαγγελάτος Κινησιολογία - Χορογραφίες : Έλιο Φοίβος Μπέικο Σκηνικά: Δημήτρης Καρατζιάς – Μάνος Αντωνιάδης Κατασκευαστής σκηνικών: Κώστας Μπακάλης Κοστούμια γυναικών: Μάριος Βουτσινάς Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών: Γεωργία Σάντυ Κοστούμια ανδρών: Γιώργος Λυντζέρης Σχεδιασμός φωτισμών: Βαγγέλης Μούντριχας Βοηθός φωτιστή: Θοδωρής Μαργαρίτης Βοηθός σκηνοθέτη: Γιέλενα Γκάγκιτς Φωτογραφίες : Χριστίνα Φυλακτοπούλου Επικοινωνία παράστασης : Χρύσα Ματσαγκάνη Παραγωγή: VAULT Παίζουν: Σέλμα : Δήμητρα Κολλά Τζην: Αντώνης Σταμόπουλος Κάθυ: Βιργινία Ταμπαροπούλου Μπιλ / Κατήγορος / Φύλακας: Στέλιος Καλαϊτζής Λίντα / Δικαστής / Αναπληρώτρια Διευθύντρια Φυλακών: Ράσμι Σούκουλη Τζεφ / Φύλακας: Θοδωρής Αντωνιάδης Σαμουήλ/ Επικεφαλής των ενόρκων: Πωλ Ζαχαριάδης Νόρμαν / Συνήγορος / Φύλακας: Σωτήρης Μεντζέλος Μπρέντα / Γιατρός / Ντολόρες: Ορνέλα Λούτη ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ Δευτέρα 20:00 – Τρίτη : 21:15 έως την Τρίτη 28 Μαΐου ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 120' (με διάλειμμα) ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ Γενική είσοδος: 15 ευρώ Προπώληση: 13 ευρώ Φοιτητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ): 12 ευρώ Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια) Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 - 14:00 και 17:00 - 21:00) Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. FB Page : http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1 |
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 31 Ιανουάριος 2019 10:13 |