Σχετικά άρθρα
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Σάββατο, 11 Μάιος 2013 15:45 |
Ντοκουμέντο Σε κείμενα των Primo Levi, Samuel Beckett & Subcomandante Marcos
Δύο ηθοποιοί κι ένας μουσικός, με τα υλικά της performance και του πολιτικού cabaret και κείμενα των Primo Levi, Samuel Beckett & Subcomandante Marcos, περνούν στην γκρίζα ζώνη της κοινωνικής και πολιτικής κρίσης της εποχής μας αλλά και όλων των εποχών, επιχειρώντας να ανοίξουν μια σχισμή φωτός και να θέσουν τα βασικά ερωτήματα: Μπορεί ο κόσμος να αλλάξει; Μπορεί ο άνθρωπος να σκεφθεί και να πράξει διαφορετικά; Μια περφόρμανς με εύφλεκτο υλικό που αγγίζει επώδυνα το «ύστατο» σήμερα της καταρρακωμένης χώρας μας, απόλαυσα χτες, περνώντας εναλλάξ από την συγκίνηση, στο ανατρίχιασμα κι από την επώδυνη επίγνωση, στην τρεμάμενη αισιοδοξία. Στη γραμμή του πολιτικού καμπαρέ με στοιχεία και μπρεχτικά και νεώτερα, με υλικό που σε σημεία, θύμιζε έντονα τους «Tiger Lilly’s» ή το σύγχρονο βερολινέζικο καμπαρέ, με τραγούδια και χορογραφίες στο πνεύμα της μεταπολεμικής αμερικάνικης και βρετανικής μουσικής σκηνής και με ισορροπιστή των δράσεων έναν εκφραστικότατο οργανίστα, τον μουσικό Λεωνίδα Μαριδάκη, η Κάτια Γέρου κι η νεαρή Ελεάνα Γεωργούλη ταξίδεψαν αισθαντικά αλλά και βίαια τα κορμιά και τις φωνές τους από το ολοκαύτωμα ως το κρίσιμο εκποιημένο «τώρα» του «Περιμένοντας τον Γκοντό». Η σπαρακτική Γέρου που κατέχει σε τεράστιο βαθμό τα εκφραστικά της μέσα πέρασε με άνεση από καταστάσεις, ηλικίες και ιδιότητες, ορίζοντας με σπαρακτική, επώδυνη απλότητα τον όλεθρο και την πτώση του ανυπεράσπιστου θύματος που περνάει από την άγνοια στην επίγνωση, συντρίβεται κι αναπτερώνεται μέσα από τις διαρκείς κι απαράλλακτες ροές της ιστορίας. Η γυναίκα έγινε παιδί, το παιδί πόρνη, η πόρνη κλόουν, ο κλόουν παγίδα, η παγίδα, φτερά. Το παλλόμενο σώμα της Γέρου σε μια από τις πιο εντυπωσιακές ερμηνείες της φώτισε το λόγο, την περίσταση και την αντίφαση, αρθρώνοντας με ανεπιτήδευτη άνεση τα ανείπωτα ενώ ο λόγος της καθάριος και τραγικός όρισε καίρια την δραματουργία, απογειώνοντάς την. Πλάι της η νεαρή, ταλαντούχα Γεωργούλη με τις εντυπωσιακές φωνητικές και κινησιολογικές ικανότητες αλλά και με μια ανόθευτη, φρέσκια εκφορά λόγου υποστήριξε το αντίθετο δέος με συνέπεια και εκφραστικότητα χωρίς να απολέσει ούτε τις ισορροπίες της ούτε την συναισθηματική και ψυχική της διαύγεια. Χωρίς περιττά φκιασίδια η σκηνοθετική επιμέλεια ανέδειξε την ποιότητα της σκοτεινής ατμόσφαιρας και τις αποχρώσεις των ερμηνειών προσφέροντάς μας ένα σφικτό, δυνατό θέαμα που δεν απομακρύνεται ούτε από το στόχο του ούτε από την εσωτερική του δυναμική αλλά συγκλονίζει συχνά υπονοώντας κι άλλοτε αποκαλύπτοντας. Η παράσταση θα παίζεται ως τις 19 Μαΐου κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή οπότε φροντίστε να μην την χάσετε.
Ελεάνα Γεωργούλη Πύδνας 7 Στάση Μετρό «Κεραμεικός», έξοδος Κων/πόλεως (5΄με τα πόδια) Βοτανικός
Υπόλοιπες παραστάσεις: 12, 17, 18, 19 Μαΐου |