Σχετικά άρθρα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ:2o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Τετάρτη, 04 Μάιος 2016 07:36 | |||
Αφιέρωμα: 2ο Φεστιβάλ διαρκείας Ελληνικού θεατρικού έργου 21ου αιώνα Το «Αγγέλων Βήμα» δίνει βήμα στο Ελληνικό έργο
4.Αυγουστίνος Ρεμούνδος Για την παράσταση Μήδεια του Δημήτρη Ζουγκού, την οποία σκηνοθέτησε στα πλαίσια του φεστιβάλ. Ο Αυγουστίνος, ιδρυτικό μέλος της κινηματογραφικής εταιρίας “DEKARA TSAKISTI PRODUCTIONS” και της θεατρικής ομάδας «ΌΝΟΜΑ?», παραδίδει μαθήματα αυτοσχεδιασμού και ορθοφωνίας ενώ έχει παίξει σε μια σειρά παραστάσεων, σε τηλεοπτικές σειρές και στον κινηματογράφο όπου έχει γράψει και τρία σενάρια για βραβευμένες ταινίες. Το 2008 στο 49ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προτάθηκε για το βραβείο Α' αντρικού ρόλου στην ταινία "Carousel" του Σ. Τσαρουχά και το 2003 στις “Νύχτες πρεμιέρας” πήρε το Α΄ βραβείο αντρικού ρόλου στην ταινία “Το πουλί” του Ν. Χάσκα. Έχει σκηνοθετήσει τα έργα: «ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΙΣΣΕΣ» του Γ. Καλαβριανού, «ΠΟΡΤΕΣ» της Χ. Σπηλιώτη, «Ο ΚΑΝΙΒΑΛΟΣ, η ανείπωτη ιστορία ενός οικονομικού δολοφόνου» του Δ. Ζουγκού, «ΟΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ» του Γκαίτε και με την ομάδα «Όνομα?» τα: «Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ» του Λόρκα, «ΕΝΑΣ ΤΕΛΕΙΟΣ ΦΟΝΟΣ», «ΜΗΔΕΙΑ» του Μποστ, «ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ» του Ιονέσκο, «ΑΧ», «ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ», «ΠΙΝΑΚΕΣ». Μίλησέ μου για την Μήδεια του Ζουγκού και τον τρόπο που συνδέεται με την Μήδεια του Ευριπίδη. Ο Δημήτρης Ζουγκός όπως και ο Ευριπίδης γράφει για το αχαλίνωτο μίσος της εγκαταλελειμμένης γυναίκας που υποκινείται αποκλειστικά από έρωτα. Σκοτώνει και μετατρέπει την αγάπη της σε μίσος. Ξαναγράφει την ίδια ιστορία του 341 π.Χ. και προσθέτει σύγχρονα στοιχεία που πάνε τον μύθο παραπέρα, με ένα δικό του διαφορετικό τέλος από την Μήδεια του Ευριπίδη κι όλο το έργο γραμμένο σε τροχαϊκό ρυθμό όπως το πρωτότυπο. Η Μήδεια του Ζουγκού είναι πιο κοντά στο έργο του Ευριπίδη από κάθε άλλη Μήδεια που έχει γραφτεί μέχρι σήμερα. Πρόκειται για έναν συγγραφικό άθλο γραμμένο σε 1000 περίπου στίχους όπου 700 είναι πρωτότυποι και 300 μεταφρασμένοι από το αρχαίο κείμενο του Έλληνα τραγικού.
Πως έστησες την παράσταση; Με το ύφος αρχαίας τραγωδίας. Η εκφορά του λόγου και η κίνηση των ηθοποιών είναι βασισμένη στο ρυθμό και το μέτρο της αρχαίας τραγωδίας, με πολλά σύγχρονα στοιχεία. Η παράσταση είναι στημένη σε τρεις ομόκεντρους κύκλους. Ο πρώτος κύκλος ο στενότερος είναι ντυμένος με τάματα και μαύρες κορδέλες πένθους. Μέσα του κινείται η Μήδεια του Ζουγκού σ’ ένα ανησυχαστικό σύνορο όπου ελλοχεύουν το θηρίο και θεός. Ο δεύτερος κύκλος είναι ο ζωτικός χώρος της Μήδειας του Ευριπίδη όπου ο θεατής παρακολουθεί την εξέλιξη του αρχαίου μύθου. Στον τρίτο κύκλο κινείται ο χορός. Πλαισιώνει τις δύο Μήδειες, συνδέει τα δύο κείμενα και οδηγεί τη θρυλική ηρωίδα του τότε σε αυτήν του τώρα. Δηλαδή στη σύγχρονη Μήδεια.
Μίλησε μου για το φεστιβάλ στο Βήμα Αγγέλων Πάντα ένα θεατρικό φεστιβάλ φέρνει κοντά τους ανθρώπους του χώρου. Κάθε μέρα συγκεντρώνονται ηθοποιοί, συγγραφείς, ενδυματολόγοι, μουσικοί, θεατρόφιλοι θεατές κ.λπ. και γεννιούνται εποικοδομητικές συζητήσεις. Το συγκεκριμένο Φεστιβάλ διοργανώνεται για 2η χρονιά στο «Αγγέλων Βήμα» με μεγάλη επιτυχία. Εκτός από τους γνωστούς καταξιωμένους θεατρικούς συγγραφείς που συμμετέχουν, δίνει την δυνατότητα και στους νέους να δουν τα έργα τους ανεβασμένα στο σανίδι - απαραίτητη προϋπόθεση για την εξέλιξη τους – αλλά και στους θεατές να γνωρίσουν την «τάση» και τα θέματα που απασχολούν το ελληνικό θέατρο σήμερα. Μίλησε μου για τον συγγραφέα Με τον Δημήτρη Ζουγκό συνεργάστηκα για πρώτη φορά πέρσι στον πολυχώρο Vault με το θεατρικό του έργο «Κανίβαλος. Η ανείπωτη ιστορία ενός οικονομικού δολοφόνου». Μια υπερρεαλιστική σάτιρα πάνω στην αλλοτρίωση της σύγχρονης κοινωνίας. Η συνεργασία ήταν άψογη και το αποτέλεσμα πάρα πολύ καλό. Ήθελα πολύ να γνωρίσω κι άλλα θεατρικά του κείμενα. Έμεινα έκπληκτος όταν διάβασα τόσο διαφορετικά και καλά έργα. Σκηνοθετώ δεύτερη φορά θεατρικό του Ζουγκού και σας πληροφορώ ότι δεν θα είναι η τελευταία. Σύντομα θα ξανασυνεργαστούμε.
Ποια είναι η γνώμη σου για το νεώτερο θεατρικό έργο στη χώρα μας; Θεωρώ ότι έχουμε πολύ ταλαντούχους θεατρικούς συγγραφείς. Προσωπικά είχα την ευκαιρία να σκηνοθετήσω τρεις: τη Χρύσα Σπηλιώτη, τον Γιάννη Καλαβριανό και τον Δημήτρη Ζουγκό. Τα τελευταία χρόνια γίνονται επιτέλους προσπάθειες να ξεκολλήσουμε από το θέατρο του ’80. Κάναμε βήματα μπροστά. Γενικά ο χώρος του θεάτρου παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη και δημιουργία στη χώρα μας.
Ποιο είναι το νήμα που συνδέει τον τραγικό ήρωα με τον σύγχρονο Έλληνα; Ο τραγικός ήρωας βαφτίζεται τραγικός ακριβώς επειδή δεν μπορεί να γλιτώσει το αναπόφευκτο τέλος. Γιατί έχει επίγνωση αυτού, και δε μπορεί να το αλλάξει. Ο τραγικός ήρωας έχει κάποια χαρακτηριστικά: θέλει να μάθει. Η γνώση, ωστόσο, δεν τον βοηθάει να αλλάξει το αναπότρεπτο, το ίδιο το τέλος του, δηλαδή. Αλλάζει, ωστόσο, τα παθήματα συλλογικά μιας κοινωνίας και τα κάνει μαθήματα. Η πτώση του τραγικού ήρωα βοηθάει την κάθαρση της κοινωνίας.
«Οι πρακτόρισσες» του Γιάννη Καλαβριανού μου έδωσαν τη δυνατότητα να ασχοληθώ με το είδος της σάτιρας για πρώτη φορά. Πρόκειται για μια παρωδία ταινιών δράσης. Μια κωμωδία καλογραμμένη με απίστευτους ρυθμούς, όπου έπρεπε να μεταφέρω κινηματογραφικές εικόνες στο θέατρο. Ξεχωριστή εμπειρία.
Μίλησε μου για την δασκάλα σου, τη Νίκη Τριανταφυλλίδη. Η Νίκη Τριανταφυλλίδη ήταν για μένα η καλύτερη ηθοποιός, μία εκρηκτική προσωπικότητα με ανήσυχο πνεύμα. Ήταν εναντίον κάθε συστήματος. Για αυτό έκανε εύκολα φίλους αλλά και εχθρούς. Θαύμασα εξίσου το ταλέντο της και τον χαρακτήρα της. Η Νίκη Τριανταφυλλίδη μου δίδαξε το θέατρο. Στη Νίκη οφείλω το ό,τι είμαι σήμερα σαν καλλιτέχνης.
Πως διαχειρίζεσαι την δραματουργία ώστε να την μετατρέψεις σε σκηνικό δρώμενο; Η ερώτηση είναι πολύ γενική και το μόνο που μπορώ να απαντήσω είναι ότι ανάλογα με το θεατρικό κείμενο, την παραγωγή που διαθέτω και τους καλλιτέχνες με τους οποίους έχω την δυνατότητα να συνεργαστώ, μετατρέπω και το σκηνικό δρώμενο.
Ποιες είναι οι αγαπημένες σου σκηνοθετικές εμμονές; Δεν ξέρω αν έχω σκηνοθετικές εμμονές αλλά μου αρέσουν κείμενα που η θεματική τους είναι η αντίστιξη πραγματικής ζωής και φαντασίας. Αυτή η πάλη με εξιτάρει. Μπορεί τελικά να μισώ την πραγματικότητα. Κείμενο: Δημήτρης Ζουγκός Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος Κοστούμια - Σκηνικά: Τόνια Αβδελοπούλου Σχεδιασμόςφωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας ΔιδασκαλίαχορογραφίαςΦλαμένγκο : Ηλέκτρα Χρυσάνθου Βοηθόςσκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη Φωτογραφίες: Νικολέτα Γιαννούλη Video- Trailer: Νικήτας Χάσκας Αφίσα: Αλέξανδρος Βενιέρης Ερμηνεύουν: Έλενα Τυρέα (Μήδεια), Μαρία Καραβασίλη (Χορός) Ημέρες και Ώρες παράστασης: Aπό τις 9/5 κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30 Διάρκεια: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) Τιμές Εισιτηρίων: 12 € (γενική είσοδος), 8 € (φοιτητικό), 5 € (ανέργων) Facebook page: https://www.facebook.com/medea2016play/info/?tab=page_info Ιστότοπος: http://www.medea-play.com Αγγέλων Βήμα Σατωβριάνδου 36 Ομόνοια Τηλέφωνο: 210 5242211 &-213 // // www.aggelonvima.gr
|