Σχετικά άρθρα
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Τρίτη, 12 Μάιος 2015 17:45 |
Ταξίδι στην έρημο του Γιάννη Παπάζογλου
Η Κλαίρη, μια δημοσιογράφος καριέρας φθάνει στη Μαχάμπ, όπου μαίνεται ένας εμφύλιος πόλεμος. Καλείται να αναγνωρίσει ένα πτώμα, το οποίο πιθανόν να ανήκει στον Άλκη, τον αγνοούμενο άντρα της με τον οποίο σκόπευε να χωρίσει αφού ήδη είχε και εραστή. Εκεί θα έρθει σε επαφή με τον Μιχαήλ, έναν αινιγματικό υπάλληλο της ελληνικής πρεσβείας, που θα την οδηγήσει σε ένα ταξίδι στην έρημο και θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να την γοητεύσει.
Για άλλη μια φορά στο έργο αυτό η δύση έρχεται σε αντιπαράθεση με την ανατολή κι η βία αποκτά μια άλλη διάσταση καθώς στη συλλογική μνήμη των δυτικών κατοικοεδρεύει μια βαθιά ενοχή όσον αφορά τη στάση τους απέναντι στα γεγονότα που μαστίζουν την Μέση Ανατολή και γενικότερα τις εμπόλεμες ζώνες. Ωστόσο δεν είναι αυτό το κυρίαρχο στοιχείο της δραματουργίας. Η δημοσιογράφος που παρουσιάζει κολεξιόν μόδας σαν πρώτο θέμα ενώ κάπου μαίνεται ένας εμφύλιος με χιλιάδες θύματα, θα βρεθεί στο κέντρο του τυφώνα. Ο άντρας της, τον οποίο θέλει να χωρίσει γιατί ήδη τους έχει χωρίσει η μακρόχρονη απουσία του είναι εκείνος που φωτογραφίζει τα στιγμιότυπα του πολέμου, ο πολεμικός ανταποκριτής. Θα βρεθεί σε αδιέξοδο όταν θα διαπιστώσει πως το να βρίσκεται εκεί και να αποτυπώνει τα γεγονότα είναι μια πράξη ολότελα άχρηστη και για τους μεν και για τους δε. Ο πρέσβης που ξεμείνει στην εμπόλεμη ζώνη εξ αιτίας μιας λάθος γραφειοκρατίας που τον θέλει νεκρό, είναι το πρόσωπο που θα λειτουργήσει σαν άγγελος θανάτου, ο γνώστης μιας πράξης ακραίας που λυτρώνει και ταυτόχρονα εκείνος που θα φέρει την ηρωίδα αντιμέτωπη όχι μόνο με τον εαυτό της αλλά και με την απειλή. Το ταξίδι στην έρημο, είναι ένα διπλό ταξίδι. Ένα ταξίδι έξω, εκεί που συμβαίνουν όλα όσα θα προτιμούσαμε να μην ξέρουμε αλλά κι ένα ταξίδι προς τα μέσα, εκεί που μας συμβαίνουν όλα όσα αφορούν το άγνωστο κομμάτι του εαυτού μας, το ικανό για τα πάντα αλλά συχνά ανίκανο να αποκαλυφθεί. Όταν ο μέσα εαυτός ανακαλύπτει τη δική του έρημο, οι ήρωες αλλάζουν πρόσωπο κι ο εμφύλιος μεταφέρεται από το πεδίο της μάχης, στο δωμάτιο τους, στον ασφαλή τους χώρο, στην φιλήσυχη καθημερινότητά τους. Ανατρέποντας τα πάντα και κυρίως την οπτική τους για τον κόσμο. Δυτικό ή ανατολικό. Χωρίς καμία επιτέλους διάκριση… Η σκηνοθεσία διακριτική αλλά επίμονη αξιοποιεί την ενδιαφέρουσα δραματουργία και μέσα από κώδικες φωτιστικούς, συμβολικούς, κινησιολογικούς αλλά και μέσα από μια εικαστική παρέμβαση εξαιρετικού ενδιαφέροντος και κρίσιμης εξέλιξης. Μια μελέτη για το χρόνο που διαθέτουμε σε αντιπαράθεση με τις δυναμικές που μας ωθούν στο λυτρωτικό κι επικίνδυνο άκρο της επίγνωσης. Στο θαυμάσιο και νεαρότατο θέατρο Ραντάρ η σκηνή παρουσιάζει πολλές δυνατότητες τις οποίες ο Γιανναράκος αλλά και η σκηνογραφία εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρον. Οι ατμόσφαιρες, το πέρασμα από την αφήγηση στη δράση κι η διαρκώς αυξανόμενη ένταση, προκαλούν έντονο ενδιαφέρον στο κοινό και ορίζουν τους ρυθμούς που γίνονται όλο και πιο γοργοί καθώς πλησιάζει το αποκαλυπτικό φινάλε. Εξαιρετική η Νάνα Παπαδάκη στο ρόλο της Κλαίρης, αποδεικνύει για άλλη μια φορά την σκηνική της ευαισθησία και την αποτελεσματικότητα των εκφραστικών της μέσων. Σκηνοθεσία: Γιώργος Γιανναράκος Σκηνική εγκατάσταση: Ιβάν Παπαδόπουλος Ενδυματολόγος: Μαρίλη Ζαρκάδα Μουσική: Κώστας Μαντζώρος Επιμέλεια κίνησης: Δήμος Αμπράζης Φωτισμοί: Γιώργος Ζορμπάς Βοηθός σκηνοθέτη: Πένυ Ζήση Φωτογραφίες: Ρου Ζάνου Τρέιλερ: Σκηνοθεσία Γιώργος Ζορμπάς & Μοντάζ Χρόνης Τσιχλάκης Παίζουν: Κώστας Καζανάς, Ερρίκος Λίτσης και Νάνα Παπαδάκη Διάρκεια: 75 λεπτά Θέατρο Radar Πλατεία Αγίου Ιωάννη και Πυθέου 93 (Σταθμός μετρό Αγίου Ιωάννη) Τηλέφωνο: 2103604580, 2109769294 Παραστάσεις : 25/4, 2, 9, 16/5, 9.15 μ.μ., 26/4, 3, 10, 17/5, 8 μ.μ. Εισιτήρια: 12 και 8 ευρώ Τις φωτογραφίες που εντάσσονται στη σκηνική εγκατάσταση της παράστασης παραχώρησε ο φωτορεπόρτερ - κινηματογραφιστής Σπύρος Τσακίρης |