Σχετικά άρθρα
ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΑΣΙΟΥ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Τετάρτη, 21 Φεβρουάριος 2018 11:58 | |||
Δήμητρα Μπάσιου
Η αισθαντική Δήμητρα γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική και αποφοίτησε από την δραματική σχολή «Μοντέρνοι Καιροί» του Κώστα Νταλιάνη και της Εβίτας Παπασπύρου το 2017. Από πολύ μικρή ηλικία ασχολήθηκε με το χορό, τον οποίο συνεχίζει μέχρι σήμερα. Επίσης παρακολουθεί μαθήματα τραγουδιού και ορθοφωνίας.
Μίλησέ μου για την παράσταση. Η παράσταση «ΓΥΝΑΙΚΕΣ» βασιζόμενη στη νουβέλα της Γαλάτειας Καζαντζάκη με τον ομώνυμο τίτλο, αναφέρεται στη δεκαετία του 1930 και στην θέση της γυναίκας στην κοινωνία. Οι πέντε αδελφές, έχοντας η καθεμία διαφορετική κοινωνική θέση, προβάλλουν τις απόψεις τους, συγκρούονται μεταξύ τους και αποτολμούν πράξεις διεξόδου από τα προσωπικά τους προβλήματα.
Μίλησέ μου για τον ρόλο σου. Η φθισική Άννα, μια 26χρονη γυναίκα, μετά από ένα πολύ δυνατό έρωτα, που της κόστισε και την σημερινή κατάσταση της υγείας της, αντιμετωπίζει με υπερηφάνεια την αρρώστια της και προβάλλει στα ποιήματά της την τραγική πορεία που πήρε η ζωή της.
Πώς συνεργαστήκατε με τον κύριο Μιχαηλίδη; Μετά από δική του πρόταση να συμμετάσχω στην παράσταση. Ο κ. Πέρης Μιχαηλίδης ήταν δάσκαλός μου στη σχολή «ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ» και νιώθω πολύ τυχερή γι’ αυτήν μας τη συνεργασία.
Σαν γυναίκα του σήμερα τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, τι θα ήθελες να εξελιχτεί και τι πιστεύεις πως έχει επιτευχθεί επί της ουσίας από την εποχή που έζησε η συγγραφέας; Η γυναίκα από τη δεκαετία του ΄30 έως σήμερα έχει σίγουρα αλλάξει πολύ όσον αφορά τη θέση της στην κοινωνία. Με τους συνεχείς της αγώνες αναρριχήθηκε σε υψηλά αξιώματα. Παρόλα αυτά έχει ένα ρόλο άρρηκτα συνυφασμένο με τη φροντίδα της οικογένειας και του σπιτιού, ο οποίος αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω εξέλιξή της. Με πρότυπο το δυτικό κόσμο, όπου ο άντρας συμμετέχει εξίσου στην φροντίδα των παιδιών και του σπιτιού οι υποχρεώσεις πρέπει να κατανεμηθούν ίσα, έτσι ώστε να δίνονται ίσες ευκαιρίες στη γυναίκα για την επαγγελματική της σταδιοδρομία.
Ποιά πιστεύεις ότι είναι τα δυνατά σημεία των γυναικών και ποιές οι αδυναμίες τους; Αναμφισβήτητα η μητρότητα, η δυνατότητα να φέρεις ανθρώπους στον κόσμο, είναι η κορυφαία ικανότητα με την οποία την προίκισε η φύση. Στα προτερήματά της είναι η τρυφερότητα και η αναλυτική σκέψη. Σαν αδυναμία θεωρώ την εξάρτησή της ακόμα και σήμερα από τον άνδρα εξαιτίας του τρόπου ανατροφής της.
Πώς αντιμετωπίζεις σαν γυναίκα την τριπλή ιδιότητα που έχουμε αποκτήσει πλέον, της μητέρας, της εργαζόμενης και της νοικοκυράς; Πιστεύεις πως μπορούν να συνυπάρξουν κι αν όχι, τι λύσεις προτείνεις; Με υπομονή και αγωνιστικότητα μέχρι να επιτευχθεί η αληθινή εξίσωση της γυναίκας στην κοινωνία, χωρίς να αλλάζει τα χαρακτηριστικά που από τη φύση της έχει. Ο τρισυπόστατος ρόλος της μπορεί να διατηρηθεί, εφόσον μοιραστεί με το άλλο φύλο, τις υποχρεώσεις της καθημερινής φροντίδας της οικογένειάς της. Επίσης, απαραίτητη είναι η κρατική μέριμνα.
Δώσε μου μια περιγραφή της Γαλάτειας, αν ζούσε σήμερα, έτσι όπως εσύ την φαντάζεσαι. Η σημερινή Γαλάτεια είναι η καθόλα απελευθερωμένη γυναίκα, με ισχυρή προσωπικότητα, εμπλοκή στα κοινωνικά και πολιτικά πράγματα, που δε συναντά εμπόδια στην εξέλιξή της σε όλα τα επίπεδα.
Ποιά είναι τα όνειρά σου για το θεατρικό σου μέλλον; Θα ήθελα να αποκτήσω την ικανότητα, τις γνώσεις και να έχω τις ευκαιρίες να προσφέρω στο ελληνικό θέατρο που τόσο αγαπώ.
Τι δυσκολίες αντιμετωπίζει σήμερα μια γυναίκα ηθοποιός στην Ελλάδα; Από την ελαχιστότατη μέχρι τώρα εμπειρία μου, βασικό πρόβλημα θεωρώ την ανεργία, η οποία φαίνεται να πλήττει περισσότερο τις γυναίκες στο χώρο αυτό. .
|