Σχετικά άρθρα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΟΥΖΙΚΑΚΟΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Παρασκευή, 14 Ιανουάριος 2011 00:07 | |||
Θοδωρής Μπουζικάκος Με φαντασία, επιμονή κι η υπομονή Γεννήθηκε στον Πειραιά και αποφοίτησε με άριστα από τη δραματική σχολή του Πειραματικού Συνδέσμου. Συμμετείχε στις παραστάσεις: «Το Υπόγειο της Οδού Coco», σκην. Αντώνη Λουδάρου, «Ρώσικες Νύχτες», σκην. Γιάννη Μποσταντζόγλου, «Οσο Υπάρχουν Αχαιοί», σκην. Γιάννη Κακλέα, «Δύο τρελοί, τρελοί παραγωγοί», σκην. Σταμάτη Φασουλή. Με το Εθνικό Θέατρο συνεργάστηκε στις παραστάσεις «Αντιγονη» σκηνοθεσία Μίνου Βολονάκη, «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» σκηνοθεσία Νίκου Χατζηπαπά, «Βάτραχοι», «Μιζερέρε», «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», «Λυσιτράτη», «Ο κύκλος με την κιμωλία», «Ο Υπάλληλος» σε σκηνοθεσίες του Κώστα Τσιάνου. Με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος συνεργάστηκε στις παραστάσεις «Κατά φαντασίαν Ασθενής», σκηνοθεσία Θέμου Μουμουλίδη, «Πλούτος», σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου, «Εκάβη – Κύκλωπας», σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου και Γ. Ρήγα. Έπαιξε επίσης στις παραστάσεις «Όπερα της Πεντάρας», σκηνοθεσία Θέμου Μουμουλίδη, «Υπηρέτης δύο Αφεντάδων», σκηνοθεσία Θέμου Μουμουλίδη, «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου, «Χάρολντ και Μοντ», σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη, «Ορφέας στον Άδη», σκηνοθεσία Μάγιας Λυμπεροπούλου, «Ο βιολιστής στην Στέγη», σκηνοθεσία Κωστή Τσιάνου και άλλα. Έπαιξε επίσης στην τηλεόραση, στο Θέατρο της Δευτέρας, «Η περικειρωμένη» σε σκηνοθεσία Χ. Αντωνιάδη, ενώ συμμετείχε ως γκεστ στις σειρές «Γιούγκερμαν» σκηνοθεσία Γ. Καραντινάκη, « Πολυκατοικία», σκην.Β. Θωμόπουλου, « Βέτα Κουήν» σκην. Χ. Δήμα. Συνεπής, εργατικός κι υπεύθυνος, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη σημαντικών σκηνοθετών κι έχει πραγματοποιήσει πολλές από τις φιλοδοξίες του. Μπήκε στο θεατρικό χώρο από μία σύμπτωση κι έμεινε στο σανίδι με την αξία του. Του ευχόμαστε ο δρόμος του να είναι γεμάτος με δημιουργικές συνεργασίες κι αξιόλογους ρόλους. Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο; Στο σχολείο με φώναξαν να συμμετάσχω στην θεατρική ομάδα. Νόμιζα ότι θα γλίτωνα μαθήματα και πήγα. Τελικά ούτε μαθήματα γλίτωσα και κόλλησα και το …μικρόβιο! Με τις γνωστές παρενέργειες. Δυστυχώς για μένα εξακολουθώ να θέλω να κάνω θέατρο! Ελπίζω κάποια στιγμή να βρεθεί το φάρμακο.
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο; Καμία διαφορά από αυτά που αντιμετωπίζει ένας νέος είναι δεν είναι καλλιτέχνης. Δεν βρίσκει πρόσφορο το έδαφος. Είναι δύσκολη η πρόσβαση στις δουλειές όπως δύσκολο είναι και το να κάνεις κάτι δικό σου...
Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου; Ποτέ δεν είχα «όνειρα»! Φιλοδοξίες είχα. Ήθελα να κάνω καλές δουλειές με σημαντικούς ανθρώπους. Κι ακόμα δεν είμαι ούτε στα μισά της διαδρομής.
Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν; Ο κατάλογος είναι ατέλειωτος. Εκτός από τους δασκάλους που γνώρισα και έμαθα απ’ αυτούς, θα σου πω, πως εγώ δάσκαλό μου θεωρώ ακόμα και τον Σπαθάρη! Ο «καραγκιόζης» για τον ηθοποιό είναι ένας από τους καλύτερους δασκάλους. Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία και τους πολιτιστικούς θεσμούς στη χώρα μας; Σήμερα πιστεύω ότι η κρίση που περνάμε είναι αποτέλεσμα της έλλειψης παιδείας. Λείπει από όλους μας η παιδεία! Συγκεκριμένα εμείς οι ηθοποιοί φημιζόμαστε δυστυχώς για την έλλειψη της παιδείας μας και ειδικά της θεατρικής. Οι πολιτιστικοί θεσμοί στην χώρα μας είναι σαν τις μαγικές εικόνες. Εκεί που βλέπεις ένα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ π.χ την άλλη σεζόν δεν υπάρχει ή ψυχορραγεί! Αλλά τι δεν είναι μαγική εικόνα τελικά στη χώρα μας;
Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Σε μια τόσο δύσκολη περίοδο οι επιλογές στενεύουν. Απλά προσπαθείς για το καλύτερο.
Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού; Η φαντασία, η επιμονή κι η υπομονή.
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες. Κρατούν την φαντασία και την αισιοδοξία άσβεστη! Αυτό προσπαθεί και η δική μας ομάδα με τη φετινή μας παραγωγή «Tο υπόγειο της οδού coco» στο θέατρο «Δίπυλο».
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Να επιβιώσω…
|