Σχετικά άρθρα
BILLY ELLIOT THE MUSICAL |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Πέμπτη, 22 Οκτώβριος 2015 07:04 |
Billy Elliot The Musical Μουσική: Elton John Συγγραφέας του βιβλίου και του λιμπρέτου: Lee Hall
Το 1984, η τότε πρωθυπουργός της Αγγλίας Μάργκαρετ Θάτσερ κλείνει τα ορυχεία και οι ανθρακωρύχοι ξεκινούν απεργία διαρκείας. Ο μικρός Μπίλυ τελειώνοντας ένα απόγευμα, το βαρετό μάθημα του μποξ, θα ανακαλύψει τυχαία στην γειτονική αίθουσα μπαλέτου, το πάθος του για χορό, ένα πάθος που μετά από τις πρώτες αντιδράσεις θα κερδίσει την συμπαράσταση από την οικογένεια του και μαζί κι από την κοινότητα ολόκληρη, φέρνοντας μια νότα αισιοδοξίας στην ζοφερή ατμόσφαιρα της επαρχιακής πόλης η οποία έχει παγιδευτεί όχι μόνο στις αντίξοες συνθήκες ζωής κι εργασίας, την απειλή της ανεργίας και την φτώχεια αλλά και στην άγνοια και τις προκαταλήψεις της. Η Ελληνική εκδοχή της παράστασης «ακολουθεί» την χορογραφική αλλά και την σκηνοθετική γραμμή της παραδοσιακής σκηνικής παρουσίασης του μιούζικαλ ενώ η σκηνογραφική εκδοχή επιχειρεί μερικές πολύ ενδιαφέρουσες, πρωτότυπες παρεκβάσεις. Μια παραγωγή εμφανώς πολυέξοδη με ζωντανή ορχήστρα και πλούσιο τιμ ηθοποιών, ακριβά και επιβλητικά σκηνικά, λειτουργικά κοστούμια, ενδιαφέροντες φωτισμούς που αξιοποιούν τις ατμόσφαιρες και γνωστά ονόματα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ωστόσο το αποτέλεσμα αποδεικνύεται πολύ κατώτερο των απαιτήσεων του μιούζικαλ και εν τέλει, μια κακή αντιγραφή του πρωτότυπου. Οι ηθοποιοί δεν γνωρίζουν επί της ουσίας ούτε να χορεύουν ούτε να τραγουδούν. Είναι απροετοίμαστοι και ερμηνευτικά ανώριμοι με κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις. Η αδέξια απόδοση των στίχων στα Ελληνικά υπονόμευσε ακόμα περισσότερο το όλο εγχείρημα ενώ οι εγγενείς δυσκολίες των τραγουδιών -και των σόλο και των χορωδιακών- δεν έγινε τελικά κατορθωτό να ξεπεραστούν. Ενδιαφέρουσα η ερμηνεία του «πιανίστα της σχολής χορού» καθώς κι η σκηνική παρουσία κι η φωνητική απόδοση της «νεκρής μητέρας», μαγνητική η παρουσία του μικρού αγοριού που εμφανίζεται στην έναρξη της παράστασης καθώς και σε σκηνές του έργου και στην αρχή της δεύτερης πράξης, αξιόλογη η προσπάθεια του αγοριού που ερμηνεύει τον φίλο του Μπίλλυ, τον Μάικλ και το οποίο φαίνεται να διαθέτει ένα έμφυτο κινησιολογικό ταλέντο και πολλά υποσχόμενη, σκηνική παρουσία. Ο νεαρός πρωταγωνιστής που απέδωσε τον ρόλο του Μπίλλυ στην πρεμιέρα αξίζει μιας επιβράβευσης για την πειθαρχία του, την αντοχή του και την σκηνική του ευγένεια αλλά επ’ ουδενί δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός τέτοιου ρόλου. Δεν έχει ολοφάνερα «ιδρώσει την φανέλα» στις αίθουσες χορού και δεν έχει ασκηθεί αρκούντως ούτε στην φωνητική, παρ’ όλο που διαθέτει μια αξιόλογη φωνή, ούτε στην υποκριτική αν και έκανε έντιμες προσπάθειες. Παγιδευμένος σε χορογραφίες με μεγάλες τεχνικές απαιτήσεις, εκτέθηκε και ταλαιπωρήθηκε χωρίς να είναι σε θέση να τις εκτελέσει αλλά και χωρίς να έχουν προσαρμοστεί επιτήδεια στις περιορισμένες δυνατότητές του. Το μπαλέτο των κοριτσιών έκανε ότι μπορούσε αλλά χωρίς να καταφέρει να απογειώσει τις σκηνές του κι η χορωδία των ανθρακωρύχων είχε μερικές καλές στιγμές. Όσο για τους ενήλικες πρωταγωνιστές, ολοφάνερα δεν διαθέτουν ούτε την στόφα ούτε την τεχνική κατάρτιση που απαιτεί ένα μιούζικαλ. Το κάστ ήταν ατυχές και σίγουρα οι πέντε μήνες πρόβας ένα πολύ μικρό διάστημα για να ωριμάσει αποτελεσματικά μια παράσταση που δεν διαθέτει ούτε το κατάλληλο έμψυχο υλικό ούτε την σκηνοθετική εμπειρία η οποία θα αξιοποιούσε προς μια πιο εφικτή κατεύθυνση αντί να αφήνει μετέωρα, όλα τα δυναμικά στοιχεία του λιμπρέτου και της μουσικής. Ολοκληρώνοντας θα έλεγα πως δεν παίζεις σε μιούζικαλ αν δεν έχεις την δυνατότητα να τραγουδήσεις και να χορέψεις ικανοποιητικά αλλά και να εκφέρεις άριστα τον λόγο σου. Δεν ανεβάζεις το Billy Elliot αν δεν έχεις «βρει» τον Billy Elliot. Και δεν βάζεις πάνω από μία άριστη ορχήστρα, μια τόσο χαμηλών επιδόσεων παράσταση. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αντώνης Γαλέος ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δημήτρης Λιγνάδης ΜΟΥΣΙΚΗ: Elton John ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Δημήτρης Παπάζογλου ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Peter Darling ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Εύα Νάθενα ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ –ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ: Γιώργος Τέλλος ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Λία Βίσση ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΙΧΩΝ: Γεράσιμος Ευαγγελάτος ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Βίκυ Βολιώτη ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΠΑΛΕΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ Billy Elliot & Michael: Έλενα Γεροδήμου ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ Μαρία Γεροδήμου ΚΛΑΚΕΤΕΣ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Γιώργος Σάγιας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΙΔΙΩΝ: Ευτυχία Λιβανίου ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ: Εβελίνα Δαρζέντα Δάφνη Κολυβά ΜΟΥΣΙΚΟΙ: ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ/ ΠΙΑΝΟ/ KEYBORDS 1: Παύλος Καλτουρουμίδης ΤΡΟΜΠΕΤΑ: Διονύσης Αγαλιανός ΚΙΘΑΡΑ: Θάνος Αποστόλου ΦΛΑΟΥΤΟ – ΚΛΑΡΙΝΕΤΟ – ΣΑΞΟΦΩΝΟ (άλτο): Μαρίνος Γαλατσινός DRUMS: Σπύρος Καραμήτσος KEYBORDS 2: Μιχάλης Κατσαρός – Ανδριανή Γιακουμέλου ΚΟΡΝΟ: Μάριος Μάλφας ΦΛΑΟΥΤΟ – ΣΑΞΟΦΩΝΟ (σοπράνο & τενόρο): Κώστας Στάικος ΜΠΑΣΟ: Χάρης Χαραλάμπους Παίζουν: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Αποστόλης Τότσικας, Νίκη Παλληκαράκη, Γιώργος Ψυχογιός, Τιτίκα Στασινοπούλου, Σταύρος Βόλκος, Μαρία Γεροδήμου, Αλεξάνδρα Γρηγορίου, Παναγιώτης Διονυσακόπουλος, Πέτρος Ιωάννου, Παναγιώτης Μαλικούρτης, Γιάννης Μάνιος, Θοδωρής Μπουζικάκος, Βασίλης Μυλωνάς, Θεμιστοκλής Παυλής, Ορέστης Πέτουα, Γιάννης Πλιάκης, Χρήστος Σμυρνής, Γιάννης Τσουμαράκης, Βαγγέλης Χαλκιαδάκης, Κώστας Χατζηδημητρίου, Ορφέας Χατζησπύρου BILLY ELLIOT: Πέτρος Ζαμπάκας, Ανδρέας Καρτσάτος, Σωτήρης Πιερράκος MICHAEL: Δημήτρης Βανός, Παναγιώτης Τασούλης, Φοίβος Χονδρέλης ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΠΑΛΕΤΟΥ ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ: Ειρήνη Αγγελοπούλου, Ναταλία Ασημακοπούλου, Δανάη Βασιλοπούλου, Ιωάννα Κάγιου, Μαρία Καρρά, Αλεξάνδρα Κολαΐτη, Κάρμεν Λέμες, Αδαμαντία Μαστροδούκα, Γεωργία – Ειρήνη Μαστροδούκα, Μαρία Ματακάκη, Ειρήνη Μούντη, Μαρία–Σοφία Μούντη, Βαΐτσα Πιερράκου, Λυδία Φωτοπούλου Θέατρο Παλλάς Βουκουρεστίου 5 Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 19:00 Σάββατο: 17:00 & 21:00 Κυριακή: 18:00 Διάρκεια παράστασης : 2 ώρες & 40 λεπτά Εισιτήρια από 12 ευρώ Κρατήσεις – αγορά εισιτηρίων: Στο τηλέφωνο 211 1000 365 & www.ticket365.gr |