Σχετικά άρθρα
ΜΑΝΑ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΟ HOLYWOOD |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Παρασκευή, 04 Νοέμβριος 2016 07:51 |
Μάνα θα πάω στο Hollywood της Δήμητρας Παπαδοπούλου Από το δελτίο τύπου Με φόντο ένα διαμέρισμα στην οδό Φυλής, δύο άνεργοι ηθοποιοί μηχανεύονται τα πάντα ώστε να συγκεντρώσουν το ποσό που χρειάζονται για να πάνε στο Hollywood! Στην προσπάθεια τους αυτή θα φτάσουν στο σημείο ακόμα και να μετατρέψουν προσωρινά το διαμέρισμα τους σε οίκο ανοχής…
Μια παράσταση που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «παράδειγμα προς αποφυγήν». Όσον αφορά την σκηνοθεσία δεν θα μπορούσε κανείς να την σχολιάσει θετικά ή αρνητικά διότι δεν υπάρχει. Ο κάθε ηθοποιός κινείται όπως του λάχει και σολάρει όπως νομίζει αλωνίζοντας την σκηνή χωρίς καμία συγκροτημένη οδηγία ή κάποια σκηνοθετική μέριμνα. Υπάρχει μια στοιχειώδης οργάνωση στις χορογραφίες η οποίες όμως απογοητεύουν με την κοινοτοπία τους υιοθετώντας όλα τα παρωχημένα κλισέ. Το κείμενο είναι απογοητευτικό αν σκεφτεί κανείς και κάποιες προηγούμενες δουλειές της συγγραφέως στις οποίες το αφελές αλλά και σπαρταριστό λαϊκό χιούμορ της, έτυχε ικανής αποδοχής από το κοινό της χώρας μας. Δεν μπορώ να καταλάβω με ποια λογική σκιαγραφήθηκε ο χαρακτήρας ενός εντελώς ηλίθιου χρυσαυγίτη ο οποίος κατά βάθος είναι υποτίθεται καλός άνθρωπος και μεταστρέφεται για να αναδείξει τις κρυμμένες αρετές του, πως ορίστηκε ως κομουνίστρια μια γραφική τσατσά και πως κατέληξε η δραματουργία να εξυμνεί όλα τα άθλια ελαττώματα της φυλής μας ορίζοντάς τα ως τους μοναδικούς συνδετικούς μας κρίκους. Η προχειρότητα, η ρηχότητα των χαρακτήρων, οι σχηματικές δράσεις, τα φαρσικά στιγμιότυπα, η χαοτική εξέλιξη της δράσης, η μεγάλη διάρκεια του έργου κι η παρουσία χαρακτήρων που δεν εντάσσονται ικανοποιητικά στη δράση αλλά μοιάζουν σαν να προέκυψαν κατά τύχη, συνθέτουν ένα απερίγραπτο χάος μέσα από το οποίο είναι δυστυχώς σχεδόν αδύνατον να διακρίνει κανείς τις ελάχιστες αρετές του κειμένου, όπως μερικές έξυπνες ατάκες ή κάποιον ενδιαφέροντα ως ένα βαθμό μονόλογο. Εύκολη συγκίνηση, ανατροπή του ιδεολογικού υπόβαθρου του πρώτου μέρους, στο δεύτερο, ιδεολογήματα τρίτης διαλογής για να προκύψουν αφελείς και «ύποπτοι» ισχυρισμοί σε σχέση με την Ελλάδα του 2016 και την κρίση. Μέσα σε μια τέτοια συνθήκη οι ηθοποιοί δεν θα μπορούσαν φυσικά να λειτουργήσουν υποκριτικά σε ένα επίπεδο άξιο να σχολιαστεί. Ακολούθησαν όλοι τις φυσικές ροπές τους, -άλλωστε και οι ρόλοι είναι γραμμένοι πάνω τους, δίνοντάς τους το έναυσμα ώστε να εκμεταλλευτούν τις ευκολίες τους- και αυτοσχεδίασαν με τηλεοπτικούς κώδικες για να εκμαιεύσουν το γέλιο του κοινού το οποίο ήρθε να τους δει μάλλον εξ αιτίας και της τηλεοπτικής τους φήμης. Υπερβολικά τα μιμικά καμώματα του Αλευρά καθώς υποδύεται μια σειρά από αρχετυπικούς ρόλους ως ταλαντούχος υποτίθεται αλλά αδικημένος ηθοποιός ενώ ταυτόχρονα μας παραδίδει τον κλασσικό τύπο «τηλεοπτικού» γκέι με χαμηλό προφίλ και κρυμμένα οιδιπόδεια τραύματα, προβληματική η ερμηνεία των τραγουδιών αλλά και του ρόλου της, από την Ροδά, σχηματικός ο Κρόμπας στο ρόλο του ηλίθιου χρυσαυγίτη. Ξεχωρίζω τον Jerome Kaluta, όχι για το υποκριτικό του ταλέντο αλλά για το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του ως σκηνικής περσόνας. Ίσως τις πιο ενδιαφέρουσες ως ένα βαθμό ερμηνείες, τις είδαμε στα βίντεο που διανθίζουν την παράσταση. Να σημειώσω εδώ πως αυτό το σκηνικό συνονθύλευμα διανύει το δεύτερο έτος του και έχει εξαιρετική απήχηση στο κοινό το οποίο συρρέει στο θέατρο και τουλάχιστον στην πρεμιέρα που παρακολούθησα εγώ, ανταποκρίνεται ενθουσιωδώς. Φαίνεται πως κάθε λαός έχει τις παραστάσεις που του αξίζουν… Σκηνοθεσία:Φωκάς Ευαγγελινός-Δήμητρα Παπαδοπούλου Σκηνικά: Γιάννης Μουρίκης Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης Μουσική ενορχήστρωση και διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα Φωτογραφίες: Ρούλα Ρέβη Βοηθός σκηνοθέτη: Πέτρος Γεωργοπάλης Βοηθός σκηνογράφου: Μιχάλης Σαπλαούρας Promovideo: Γιώργος Δάσκαλος Παίζουν:Θανάσης Αλευράς, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Αντώνης Κρόμπας, Jerome Kaluta, Πέτρος Γεωργοπάλης, Στράτος Λύκος, Παναγιώτης Αλεξανδράκης, Ελένη Ροδά Θέατρο Ιλίσια Παπαδιαμαντοπούλου 4 Ιλίσια
Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη στις 21:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00, Κυριακή στις 19:00 Μέχρι την Κυριακή των Βαΐων
Διάρκεια: 120' Εισιτήρια: Τετάρτη (λαϊκή απογευματινή): 14 ευρώ και 12 ευρώ (εξώστης), Πέμπτη και Παρασκευή: 18 ευρώ και 16 ευρώ (εξώστης), Σάββατο (λαϊκή απογευματινή): 14 ευρώ και 12 ευρώ (εξώστης), Σάββατο (βραδυνή): 18 ευρώ (πλατεία), 16 ευρώ (εξώστης), Κυριακή: 18 ευρώ (πλατεία), 16 ευρώ (εξώστης). Φοιτητικό (όλες τις ημέρες): 12 ευρώ.
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 04 Νοέμβριος 2016 08:00 |