Σχετικά άρθρα
ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΠΡΟΥΣΚΟΥ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Τετάρτη, 11 Ιούλιος 2018 17:53 | |||
Άντζελα Μπρούσκου σκηνοθετεί τον «Εξολοθρευτή άγγελο»
Φωτογραφία: Ελπίδα Μουμουλίδου
Η Άντζελα Μπρούσκου συνιδρύτρια με την Παρθενόπη Μπουζούρη του «Θεάτρου Δωματίου», από το ξεκίνημα της ακόμα μας αιφνιδίασε με την ρηξικέλευθη ματιά της, την προχωρημένη αισθητική της και μια εικαστική και σκηνοθετική αντίληψη ακραία που σόκαρε, γοητεύοντας ταυτόχρονα. Μετά από μία σειρά εκρηκτικών παραστάσεων άφησε ένα ισχυρό αποτύπωμα στο θεατρικό τοπίο της χώρας μας κι απόκτησε φανατικούς θεατές οι οποίοι την ακολουθούν σε κάθε νέο της εγχείρημα ξέροντας πως δεν θα απογοητευτούν. Η ταλαντούχα σκηνοθέτης, έδωσε νέα πνοή σε πολλά έργα του κλασσικού ρεπερτορίου, ενδυνάμωσε τον μυητικό και ιερό χαρακτήρα της τραγωδίας μέσα από μια τελετουργική μεταβίβαση της στον σύγχρονο κόσμο και καταπιάστηκε με έργα της πρωτοπορίας αποκαλύπτοντας τις αόρατες πτυχές τους και τον εσωτερικό σπαραγμό τους. Φέτος διασκευάζει και σκηνοθετεί για το Φεστιβάλ Αθηνών την ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ «El ángelexterminador», του 1962. Μια μαύρη κωμωδία με σκοτεινές προεκτάσεις που της ταιριάζει γάντι. Μιλάει στο Επί Σκηνής για το έργο, την παράσταση και τις πρόβες.
Η δραματουργία σε σχέση με την ταινία του Μπουνιουέλ πως λειτουργεί στην παράσταση; Ποια είναι η θεατρική εκδοχή του σεναρίου; Δείχνουμε αυτά που είναι εκτός πλάνου κινηματογραφικού. Αυτά που δεν φαίνονται.
Γιατί επέλεξες το συγκεκριμένο σενάριο, με ποιο ερέθισμα; Είναι η εποχή για έναν Άγγελο Εξολοθρευτή. Όποιος και αν είναι.
Πως διαχειρίζεσαι τον χρόνο και την κυκλική του διάσταση μέσα από τον αποκλεισμό των ηρώων και την αποκοπή τους από την ρέουσα καθημερινότητα; Ο χρόνος χάνει την κανονικότητα του όταν τα πρόσωπα βιώνουν την στέρηση και την σχέση τους με την πραγματικότητα που βιώνουν ως αλήθεια. Τι είναι αυτό που πανικοβάλλει τους ήρωες; Το ότι έρχονται αντιμέτωποι με το αίτημα ενός «εαυτού» που δεν είχαν προβλέψει και πρέπει να επαναλάβουν αυτό τον «εαυτό» σε μια άλλη συνθήκη.
Με ποιο τρόπο επεμβαίνει το κινηματογραφικό στοιχείο στην παράσταση και με ποια σκοπιμότητα; Αποτελεί μέρος κ αυτό της παράστασης από μια αναγκαιότητα που είναι οργανική. Όπως η αποτύπωση μιας λεπτομέρειας που φαίνεται να είναι «ιδιωτική».
Ποιος είναι ο Άγγελος Εξολοθρευτής; Δεν ξέρω. Ο Εξολοθρευτής Άγγελος είναι πιθανώς όλοι μας οι φόβοι…
Αν η μία εποχή εισρέει στην άλλη, πως εισρέει στο σήμερα, ο Εξολοθρευτής άγγελος; Ο Εξολοθρευτής Άγγελος ήταν πάντα παρών, γιατί πρώτα από όλα τον δημιούργησε η θρησκεία κι ο πολιτισμός μας . Η αγωνία της ύπαρξης και το ότι είμαστε όλοι ένοχοι από την στιγμή που γεννιόμαστε. Και ότι όλοι θα τιμωρηθούμε πιθανά για τις πράξεις μας με μια άλλη συνείδηση, σε μια άλλη ζωή είναι δεδομένο από την θρησκεία . Από την άλλη η ψυχανάλυση ανακουφίζει την ατομικότητα μας και δίνει χώρο στην αυτογνωσία βάσει διεξοδικών αναλύσεων. Είναι σχεδόν μια νέα θρησκεία. Η τεχνολογία πάλι εμπεριέχει από μόνη της την επιβεβαίωση ενός μέλλοντος χωρίς Θεό... Και η Αστρολογία έχει τη σελίδα της σήμερα σε κάθε περιοδικό και προβλέπει τις ανεξιχνίαστες ζωδιακές κινήσεις των άστρων που επηρεάζουν τις ζωές μας. Όλα γυρίζουν γύρω από τον «εαυτό».
Ποια είναι η σχέση του τίτλου με τον περιεχόμενο της δραματουργίας; Είναι ένα δάνειο που συναντιέται με την ανθρώπινη συμπεριφορά και τον παραλογισμό της.
Ποια είναι η αίσθηση σου από τις πρόβες; Χαίρομαι που μέσα σε ένα τόσο πολυπρόσωπο και διαφορετικό θίασο υπάρχει πολύ καλή συνεργασία. Σημείωμα της σκηνοθέτιδος Ένα δείπνο λαμβάνει χώρα σε μια πολυτελή έπαυλη. Κάποια στιγμή έρχεται η ώρα να φύγουν οι επισκέπτες. Τότε διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να βγουν από το σαλόνι. Ο άγγελος εξολοθρευτής παγιδεύει μέλη της υψηλής κοινωνίας σε ένα περιβάλλον που τα αναγκάζει να έρθουν αντιμέτωπα με την πραγματικότητα. Ο άγγελος τιμωρεί. Αναγκάζει τους επισκέπτες να επιδοθούν σε βάρβαρες πράξεις για να τους δείξει τη σκληρή πλευρά της ανθρώπινης φύσης. Τη στιγμή της κρίσης ξεχνούν τους τρόπους τους και στρέφονται ο ένας ενάντια στον άλλο. Σε μια εποχή πολιτικής αβεβαιότητας, το κοινό ερώτημα του «τι πρόκειται να συμβεί», ο πανικός αλλά και η αδράνεια που το συνοδεύουν, βρίσκουν την ηχώ τους σ’ αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι μετά βίας μπορούν να ξεσηκωθούν για να βγουν από το δωμάτιο, να δράσουν αποφασιστικά για την επιβίωσή τους. Όπως στο τέλος της ζωής των περισσότερων ανθρώπων, έτσι και στο τέλος της παραμονής σε αυτό το σαλόνι οι επισκέπτες περιμένουν τον θάνατο. Ίσως τελικά αυτό το σαλόνι να συμβολίζει τη ζωή: η ζωή είναι σαν ένα σαλόνι από όπου δεν υπάρχει διαφυγή.
Μετάφραση - Απόδοση:Θέμελης Γλυνάτσης Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο Πειραιώς 260 Στις 21.00 Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους
Οι παραστάσεις ως τις 17 Ιουλίου είναι soldout. Προμηθευθείτε τα εισιτήριά σας giathnteleyta;iapar;astashstiw 18/7 από τα Κεντρικά εκδοτήρια του Ελληνικού Φεστιβάλ (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς Πεσμαζόγλου), στο 210 32 72000, σταwww.greekfestival.gr,www.viva.grκαι στα σημεία πώλησης της Viva.
|