Σχετικά άρθρα
ΣΟΛΩΝ ΤΣΟΥΝΗΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Δευτέρα, 11 Ιανουάριος 2010 23:11 | |||
Σόλων Τσούνης Ένστικτο και ευαισθησία
Απόφοιτος της Ανωτέρας δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν αλλά και του τμήματος γραφιστικής του ΙΕΚ Ξυνή και του τμήματος φωτογραφίας του δημόσιoυ ΙΕΚ Αθηνών, μας προκάλεσε το ενδιαφέρον με την παρουσία του στην παράσταση «ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ» (κατά το Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας του W.Shakespeare) σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, πάντα στο Θέατρο Τέχνης. Έπαιξε στις παραστάσεις «Ο ΒΙΟΠΑΛΑΙΣΤΗΣ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ» σε σκηνοθεσία Λάκη Λαζόπουλου, ΜΗΔΕΙΑ του Luigi Cherubini σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου στο Θέατρο αρχαίας Επιδαύρου, «ΦΙΛΑΡΓΥΡΟΣ» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Έυης Γαβριηλίδης και «ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΡΙΚΥΜΥΘΙ» (κατά την Τρικυμία του W.Shakespeare) σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη. Επίσης συμμετείχε στην μουσικοθεατρική παράσταση-αφιέρωμα στον Κουν «ΕΣΥ ΜΑΣ ΧΑΡΙΣΕΣ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαίτη. Στον κινηματογράφο έπαιξε στην πολυσυζητημένη και ενδιαφέρουσα ταινία του Χρήστου Δήμα «Η νήσος» αλλά και στην μικρού μήκους «Πυραμίδα» του Δημήτρη Παπαθανάση, όπου απέσπασε και το Βραβείο ερμηνείας για άντρα ηθοποιό στο 6ο φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους (μικρές πρεμιέρες του περιοδικού Σινεμά). Ο πιτσιρικάς που ντρεπόταν να λέει πως θέλει να γίνει ηθοποιός μεγάλωσε και μετά από μια μικρή θητεία στην τέχνη της φωτογραφίας, βρήκε το δρόμο του προς το σανίδι όπου πια κάνει τα πρώτα, ενδιαφέροντα βήματά του σε ποιοτικές δουλειές αξιόλογων σκηνοθετών, επιστρέφοντας συχνά στο αγαπημένο του θέατρο Τέχνης. Του ευχόμαστε να γεράσει στη σκηνή όπως άλλωστε το επιθυμεί και στο ενδιάμεσο να απολαύσουμε πολλές και σημαντικές ερμηνείες του.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο; Μικρός ήθελα να γίνω ζωγράφος. Πάντα με γοήτευε και η ιδέα να γίνω ηθοποιός αλλά ποτέ δεν την εξέφραζα γιατί ήμουν ντροπαλός. Τελικά σπούδασα φωτογραφία αλλά όταν άρχισα να την ασκώ επαγγελματικά κάτι μου έλειπε απ’ το δημιουργικό κομμάτι της. Κατά την διάρκεια της θητείας μου στον στρατό σκεφτόμουνα ότι πρέπει να βρω μια τέχνη η οποία να με καλύπτει και να με εκφράζει. Ξέθαψα την επιθυμία μου να γίνω ηθοποιός και άρχισα να το διαδίδω στους γύρω μου μήπως καταφέρω να το πιστέψω και εγώ ο ίδιος. Μετά το τέλος της θητείας μου έδωσα εξετάσεις στο Θέατρο Τέχνης. Απ την στιγμή που μπήκα στο υπόγειο και ξεκίνησα να δείχνω τους μονολόγους που είχα προετοιμάσει, στην κριτική επιτροπή, ήξερα ότι «εδώ είμαι, αυτό πρέπει να κάνω».
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο; Ανεργία, ανασφάλεια, ανταγωνισμός.
Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου; Ονειρεύομαι ρόλους που να με γεμίζουν, να μην σταματήσω ποτέ να έχω άγχος πριν βγω στην σκηνή και να παίζω μέχρι να γεράσω.
Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν; Νιώθω τυχερός γιατί είχα πολύ καλούς δασκάλους στη σχολή. Δούλευα και στο θέατρο της σχολής κατά την διάρκεια των σπουδών και η σκηνική εμπειρία που απέκτησα παίζοντας μικρούς ρόλους και παρατηρώντας τους πιο έμπειρους ηθοποιούς επί σκηνής ήταν μεγάλο μάθημα. Πολλοί ηθοποιοί με εμπνέουν, αλλά όλους τους προσέχω. Κάποιους τους βλέπεις και λες «ενδιαφέρουσα ερμηνεία» και αναρωτιέσαι πως το κάνουν και τι συμβαίνει μέσα τους. Και άλλους τους βλέπεις και ξέρεις τι πρέπει να αποφύγεις...
Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία και τους πολιτιστικούς θεσμούς στη χώρα μας; Πιστεύω ότι η θεατρική μας παιδεία είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Έχουμε σπουδαίους δασκάλους αλλά σε λίγες και συγκεκριμένες σχολές. Εκεί που είμαστε πίσω είναι η κινηματογραφική παιδεία και η συγγραφική. Οι πιο πολλοί ηθοποιοί στον κινηματογράφο δουλεύουν εμπειρικά γιατί στις σχολές υποκριτικής στην Ελλάδα δεν δίνουν βαρύτητα σε αυτόν τον τομέα. Στο κομμάτι της θεατρικής συγγραφής το νέο αίμα πρέπει να αρχίσει να παράγει καινούργια και φρέσκα έργα. Ευτυχώς όμως έχουμε ήδη κάποια αισιόδοξα δείγματα από νέους ταλαντούχους ανθρώπους.
Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Απ' τα πάντα. Απ' τον σκηνοθέτη, το έργο, τον ρόλο.
Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού; Δουλεμένα εκφραστικά μέσα, αλήθεια, ένστικτο, παρατηρητικότητα και ευαισθησία.
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες; Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτές. Νέες απόψεις, νέοι άνθρωποι, προσπάθεια για εξέλιξη.
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Δεν έχω ιδέα...Η γνωστή ανασφάλεια, κάπου την ανέφερα και πιο πριν…
|