Σχετικά άρθρα
ΕΥΘΥΜΗΣ ΜΠΑΛΑΓΙΑΝΝΗΣ |
Τετάρτη, 22 Δεκέμβριος 2010 19:33 | |||
Ευθύμης Μπαλαγιάννης Αντίσταση στην παγίδα της μιζέριας
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της δραματικής σχολής «Ίασμος» του Β. Διαμαντόπουλου, έχει παρακολουθήσει επίσης μαθήματα φωνητικής, ορθοφωνίας και κλασικής κιθάρας και σεμινάριο υποκριτικής με τον σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλο. Στο θέατρο έχει λάβει μέρος στις παραστάσεις: «Kolpert» σκηνοθεσία Ν. Καραγέωργος, «Bedtime Stories» σκηνοθεσία Δ. Δεγαϊτης, «Οδύσσεια» σκηνοθεσία Κάρμεν Ρουγγέρη, «Καθόλου Καλά» σκηνοθεσία Β. Μπακάκου, «Το τέλος του Καλοκαιριού» σκηνοθεσία Δ. Δεγαϊτης, «Ο Παπουτσωμένος Γάτος» σκηνοθεσία Ε. Γεροδήμου, «Ιππείς» σκηνοθεσία Γ. Αρμένης, «Η Ροδί και το Χρυσό Βεργί» σκηνοθεσία Δ. Δεγαϊτης, «Deadline» σκηνοθεσία Ν. Καραγέωργος, «Ένα κορίτσι που το έλεγαν Ευρώπη» σκηνοθεσία Μ. Ραζή, «Playback Theater» σκηνοθεσία Ν. Καραγέωργος. Στον κινηματογράφο έπαιξε στην ταινία «Athens blog» σκηνοθεσία Θ. Σκρουμπέλος. Στην τηλεόραση έχει συμμετάσχει στις σειρές ¨Λούφα και παραλλαγή¨ σκηνοθεσία Ν. Περάκης, «Έρωτας» σκηνοθεσία Κ. Κωστόπουλος, «Γάμος με τα όλα του» σκηνοθεσία Α. Μορφονιός, «Μετράω στιγμές» σκηνοθεσία Ν. Κουτελιδάκης και «Δέκα λεπτά κήρυγμα» σκηνοθεσία Σ. Σμυριλίου. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρίας θεάτρου ΘΕΑΣΗ. Έχοντας την επιθυμία να εξωτερικεύει τα συναισθήματα του μέσα από διαφορετικούς χαρακτήρες, διάλεξε την τέχνη της υποκριτικής η οποία μπορεί να μην είναι η πιο εύκολη για να βιοποριστείς αλλά προσφέρει δημιουργικότητα και έμπνευση σε καθημερινή βάση. Ο ταλαντούχος ηθοποιός που δρα ενεργά και στον κινηματογράφο, παίζει φέτος σ’ ένα ιδιαίτερα σκληρό και ενδιαφέρον έργο. Του ευχόμαστε στο μέλλον κι άλλες δημιουργικές κι ενδιαφέρουσες δουλειές στο σανίδι και στην 7η τέχνη. Ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα στο θέατρο; Ξεκίνησα το 2003 παίζοντας στην παράσταση ¨Playback¨ σε σκηνοθεσία Ν. Καραγέωργου στο θέατρο Αργώ και παράλληλα στην παιδική σκηνή του θεάτρου Πρόβα, σε σκηνοθεσία Μαίρης Ραζή.
Μίλησέ μας για την φετινή σου δουλειά. Βρίσκομαι στο θέατρο Παραμυθίας στην παράσταση ¨KOLPERT¨ σε σκηνοθεσία του Ν. Καραγέωργου, μια πολύ σκληρή και δυνατή δουλειά ενός βραβευμένου Γερμανού συγγραφέα. Νοιώθω περήφανος που συμμετέχω σ’ αυτήν την παράσταση.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο; Δεν ξέρω να σου πω ακριβώς γιατί ξεκίνησα να κάνω θέατρο, μπορώ όμως να σου πω ότι τώρα πια είμαι σίγουρος ότι το έκανα και το κάνω γιατί είναι ένας τρόπος να εξωτερικεύω τα συναισθήματα μου μέσα από διάφορους χαρακτήρες που δεν έχουν καμία σχέση με μένα.
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο; Τα προβλήματα είναι πάρα πολλά όπως και σε όλους τους χώρους, άλλωστε. Αλλά πιστεύω πως αν έχεις πίστη, επιμονή και υπομονή μπορείς να τα καταφέρεις. Το πιο εύκολο είναι να πέσουμε όλοι στην παγίδα της μιζέριας. Τότε σταματάει η δημιουργία…
Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου; Να κάνω «καλές» και δημιουργικές συνεργασίες. Νομίζω ότι αυτό έχει μεγαλύτερη σημασία…
Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία στη χώρα μας; Πιστεύω ότι είναι ελλιπής... Εν τούτοις έχουμε πάρα πολύ καλούς ηθοποιούς στην Ελλάδα.
Τι πιστεύεις για τους πολιτιστικούς θεσμούς στην Ελλάδα; NO COMMENTS...
Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Με ένα και μοναδικό κριτήριο… Να βλέπω στο μάτι του άλλου, ότι θα ήθελα να εκπέμπει το δικό μου…
Ποιο θεωρείς το δυνατό σου σημείο; Νομίζω πως είναι η φωνή μου… με κάθε επιφύλαξη. Πως αντιμετωπίζεις το πρόβλημα του βιοπορισμού μέσα από το επάγγελμα που διάλεξες; Η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και κάθε χρόνο γίνονται και χειρότερα… Δύσκολα βιοπορίζεσαι από αυτό το επάγγελμα και ίσως να χρειαστεί κάποιες φορές να κάνεις δυο και τρείς δουλειές ταυτόχρονα.
Πιστεύεις πως το θέατρο σε χρειάζεται τόσο όσο το χρειάζεσαι; Η ανάγκη νομίζω είναι μόνο δική μου...
Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού; Πάθος- Θέληση- Φαντασία- Δημιουργικότητα.
Περιέγραψε μου με δυο λόγια το προφίλ ενός καλού σκηνοθέτη. Για μένα είναι ο άνθρωπος με τον οποίο θα έχω καλή συνεργασία και επικοινωνία και φυσικά συνεννόηση. Αυτοί οι όροι αρκούν στον ηθοποιό για να θεωρεί καλό τον σκηνοθέτη του… Δεν ξέρω αν αρκούν στο κοινό…!! Τι είναι σωστό για σένα στη σκηνή και τι λάθος; Δεν υπάρχει για μένα σωστό και λάθος στη σκηνή. Υπάρχουν μόνο αυτά που με αντιπροσωπεύουν και αυτά που δεν με αντιπροσωπεύουν. Το αν είναι κάτι «σωστό» ή όχι θα το κρίνει το κοινό.
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες; Ανέκαθεν πιστεύω πως ήταν, είναι και θα είναι πηγές πολιτισμού.
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Βρίσκομαι ήδη σε πρόβες για μια ταινία μικρού μήκους που θα γυριστεί το Μάρτη για το Φεστιβάλ Δράμας και είμαι σε συζητήσεις για καλοκαιρινή περιοδεία, με ένα πολύ σπουδαίο έργο… Υπάρχει και κάτι άλλο για μετά το καλοκαίρι, όμως είναι πολύ νωρίς για να σας το αποκαλύψω..
Πες μας την γνώμη σου για το «Επί Σκηνής» Έχετε κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά και χαίρομαι ιδιαίτερα που υπάρχουν περιοδικά σαν το «Επί Σκηνής» που προάγουν τον πολιτισμό ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν βήμα στους δημιουργούς…
|