Σχετικά άρθρα
ΠΑΝΟΣ ΜΠΟΡΑΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Γιάννης Αργυρούδης | |||
Τετάρτη, 08 Ιούνιος 2016 07:40 | |||
Πάνος Μπόρας
Απόφοιτος της δραματικής σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη, έχει επίσης παρακολουθήσει τα σεμινάρια «imaginative nexus» με εισηγήτρια την Ayse Tashkira και «the movement for the actors» με εισηγήτρια την Ana-Sanchez-Golberg ενώ παρακολούθησε και μαθήματα χορού και τραγουδιού. Έχει παίξει στις παραστάσεις «Amadeus», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, «Ό,τι κι αν κάνεις μια μέρα θα πεθάνεις»,σε σκηνοθεσία Πελαγίας Μπότση, «Χαλιμά», «Η τρελή του Σαγιώ» και «Να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς» σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, «Πάπισσα Ιωάννα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου και «Εμείς οι άλλοι» σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου.
Πάνο, σε συναντάμε στο πλευρό του Κώστα Αρζόγλου και στο "κλασσικό" μονόπρακτο του Ιάκωβου Καμπανέλλη "Αυτός και το πανταλόνι του" που ανεβαίνει στο θέατρο UNDERGROUND σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη. Έως τώρα το έργο αυτό είχε παρουσιαστεί σαν μονόλογος, για πρώτη φορά όμως θα το δούμε με δύο ρόλους επί σκηνής... Αυτό ήταν μια ιδέα της Βάνας Πεφάνη από την ανάγκη να παρουσιαστεί στην σκηνή η εσωτερική φωνή του ήρωα. Το έργο μιλάει για την μοναξιά που βιώνουν οι άνθρωποι. Άλλοι από επιλογή, άλλοι από ανάγκη και άλλοι από αδυναμία.
Ο Κώστας Αρζόγλου έχει ομολογουμένως μια πολύ "πλούσια" πορεία στο θέατρο. Πώς είναι για έναν νέο ηθοποιό να συνεργάζεται "τετ α τετ" μαζί του; Είναι ένας από τους αγαπημένους μου Έλληνες ηθοποιούς, όπου όσες φορές τον είχα δει στο παρελθόν σε άλλες παραστάσεις, με μάγευε η ερμηνεία του και η αθωότητα του πάνω στην σκηνή. Αισθάνομαι ασφάλεια και ηρεμία αλλά ταυτόχρονα και δέος απέναντί του.
Τον χειμώνα που μας πέρασε ήσουν στο δημοτικό θέατρο Πειραιά στις δράσεις αλληλεγγύης. Μίλησέ μας για αυτήν την εμπειρία σου. Ήταν μια ιδιαίτερη δουλειά. Είχαμε φτιάξει μια ομάδα πέντε ηθοποιών, και με την σκηνοθεσία του Κώστα Παπακωνσταντίνου είχε δημιουργηθεί μια παράσταση ευπροσάρμοστη σε διάφορους χώρους. Παίξαμε στις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες του Πειραιά. Από ΚΑΠΗ μέχρι και στις φυλακές Κορυδαλλού. Όπου πραγματικά ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία.
Έχεις συνεργαστεί και με το Εθνικό Θέατρο. Πώς ήταν για σένα τα πράγματα στην κρατική μας σκηνή; Το 2014 μου δόθηκε η ευκαιρία να συνεργαστώ με σπουδαίους ηθοποιούς του θεάτρου μας στην παράσταση " Η τρελή του Σαγιώ" σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια. Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία όπου την αντιμετώπισα με πολύ σεβασμό γιατί ήξερα ότι ο μισθός μου ερχόταν μέσα από την φορολογία του Έλληνα πολίτη.
Σου έχουν συμβεί απρόοπτες καταστάσεις επί σκηνής; Περιέγραψε μας κάποια και πως την αντιμετώπισες; Έχω πάντα πολύ καλή αντίληψη του σκηνικού χώρου. Όταν συμβαίνει κάτι απρόοπτο πάνω στην σκηνή ανεβαίνει η αδρεναλίνη μου στα ύψη. Εκείνη την στιγμή το μυαλό μου λειτουργεί πολύ γρήγορα και ψύχραιμα στο πως να το σώσω. Θυμάμαι ένα περιστατικό πριν λίγα χρόνια. Είχαν ξεχάσει οι φροντιστές τις σκηνής κάποιες σιδερένιες πλάκες που κρατούσαν τα ξύλα του σκηνικού στην είσοδο. Από το σημείο αυτό, θα περνούσε η πρωταγωνίστρια του έργου με ένα μακρύ φόρεμα που σίγουρα θα πιανόταν και ίσως έπεφτε. Μόλις το είδα το πέρασα μέσα στον ρόλο μου και τις έσπρωξα στην θέση τους. Ως θεατής, πώς βλέπεις το ελληνικό θέατρο του 2016; Πιστεύω ότι έχουμε καλό θέατρο. Η κρίση έχει συμβάλλει ώστε να γίνονται πιο ουσιαστικά πράγματα στην τέχνη.
Αγαπημένος σου θεατρικός συγγραφέας; Δεν είναι ένας, είναι πολλοί. Μεταξύ άλλων ο Σαίξπηρ, ο Τσέχωφ, ο Άλμπη και ο Μπέκετ.
Ποια παράσταση έχεις παρακολουθήσει και ξεχωρίσει τελευταία; Τον χειμώνα που μας πέρασε είδα αρκετές παραστάσεις. Μια παράσταση που θυμάμαι έντονα και μου άρεσε πολύ ήταν ο "Φάουστ" της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
«ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΤΑΛΟΝΙ ΤΟΥ» του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Ένας μονόλογος αντιπροσωπευτικό δείγμα της θεατρικής γραφής, του σημαντικού συγγραφέα Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ένας μονόλογος, που ουσιαστικά είναι διάλογος: η σύγκρουση ενός αδύναμου άνθρωπου με το ανελέητο περιβάλλον του. Με το παρελθόν και το μέλλον του. Η μάχη ανάμεσα σε αυτά που ήθελε να κάνει και σε αυτά που τελικά έπραξε. Τελματωμένες οι ελπίδες, γελασμένα τα όνειρα, απροσπέλαστος ο έρωτας∙ και η στέρηση, η μοναξιά, η κοινωνική καταπίεση και η εκμετάλλευση… Η συνείδησή του ασφυκτιά. «Αν μπορούσα θα’ φευγα πρώτος», μας εξομολογείται. Αλλά δεν πρόκειται να φύγει. Άλλωστε, σ’ όλη του τη ζωή πάντοτε “ήθελε”, μα ποτέ δεν “μπόρεσε”… Κοινές, βέβαια, οι καταστάσεις, αλλά δραματικές∙ καθημερινός και μικρός ο “Αυτός”, άλλα γνήσιος∙ οι φθόγγοι του σπαραγμού του, αντίκρισμα των δικών μας βουβών αναστεναγμών η σιωπηρή υποταγή του, προβολή της δικιάς μας εσωτερικής αδυναμίας. Αυτά ακριβώς είναι τα στοιχεία, που ανασύρουν τον ήρωα του μονόπρακτου πέρα από την ασημαντότητα του καθημερινού στην καθολικότητα του Ανθρώπινου∙ και σε σημείο τέτοιο, που ο «Αυτός» να αποκτά διαστάσεις συμβόλου. “Αυτός”, που τ’ όνομά του — σίγουρα — είναι “μέγα πλήθος”.
Σκηνοθεσία: Βάνα Πεφάνη Σκηνικά: Γιώργος Λυντζέρης Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη Φωτισμοί: Αργύρης Θέος Μουσική: Έλενα Κοσμά- ORESTIS Κίνηση: Αριστοτέλης Μαγουλάς Βοηθοί σκηνοθέτη : Μαρία Γιουρμετάκη - Ανδρέας Παπαδάκης
Παίζουν: Κώστας Αρζόγλου - Πάνος Μπόρας
UNDERGROUND Κοραή 4 Τηλέφωνο 2130370342 https://www.facebook.com/UndergroundKoraiTessera/
Μέρες και ώρες παραστάσεων (από 4 μέχρι 15 Ιουνίου): Δευτέρα 21:00 Τρίτη 21:00 Τετάρτη 21:00 Πέμπτη 21:00 Παρασκευή 21:00 Σάββατο 21:00 Κυριακή 20:00
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος:12 ευρώ Μειωμένο: 8 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
|