Σχετικά άρθρα
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΡΙΤΣΑΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Γιάννης Αργυρούδης | |||
Τετάρτη, 03 Δεκέμβριος 2014 20:24 | |||
Απόστολος Κρίτσας
«Αυτό που μετράει τελικά δεν είναι να δηλώσεις ποιός είσαι αλλά να μην προσποιηθείς πως είσαι κάποιος άλλος» Rick Elice
Ο Απόστολος είναι απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής «Βασίλης Διαμαντόπουλος» Θεσ/νίκης. Υπήρξε μέλος της «Λαϊκής Σκηνής Θεσσαλονίκης» του Αλέξη Μίγκα παίρνοντας μέρος στις παραστάσεις «Του έρωτα και του θανάτου», «Μαντατοφόρες», «Διθυραμβικά», «Ορέστης», «Βάτραχοι». Συμμετείχε στις παραστάσεις του Κ.Θ.Β.Ε: «Λεωφορείον ο Πόθος» σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη και «Ματωμένος Γάμος» σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη. Στην Αθήνα εμφανίστηκε για πρώτη φορά με το Μοντέρνο Θέατρο του Γιώργου Μεσσάλα στα έργα «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» και «Ο θείος Σκρούτζ τη νύχτα των Χριστουγέννων», όπου ήταν και βοηθός σκηνοθέτη. Πρωταγωνίστησε στις παραστάσεις «Θα 'ρθεις» σε σκηνοθεσία Πέμης Ζούνη, «Shopping and Fucking» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη. Στον κινηματογράφο έπαιξε βασικό ρόλο στην ταινία μεγάλου μήκους «Τέλος χρόνου» του Γιάννη Κεμετσεντζίδη. Φέτος θα τον συναντήσουμε σε τρεις -προς το παρόν, παραστάσεις: «Leonardo's Ring» και «Βρώμικα Κόλπα» στο Studio Κυψέλης σε σκηνοθεσία Γ. Λιβανού και το παιδικό μιούζικαλ «Ο ψαράς και η ψυχή του» που ανεβαίνει ξανά στο θέατρο Ορφέας σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κουκουλομάτη.
Απόστολε φέτος τρέχεις «Μαραθώνιο» θα μπορούσαμε να πούμε, καθ' ότι από τον Δεκέμβριο θα είσαι παράλληλα πρωταγωνιστής τριών παραστάσεων... Ας μιλήσουμε πρώτα για αυτήν που ήδη τρέχει, το πολυσυζητημένο «Leonardo's Ring». Γιατί επέλεξες να συμμετέχεις στην συγκεκριμένη παράσταση; Αρχές καλοκαιριού δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον κύριο Λιβανό για το «Leonardo's Ring». Στην αρχή είχα πολλούς ενδοιασμούς λόγω πολλών διαφορετικών υποχρεώσεων. Δύο όμως πράγματα με κάνανε να κλείσω πιο γρήγορα κάποιους κύκλους και να μπω με μεγάλη χαρά σ’ αυτό το έργο. Πρώτα το κείμενο του Rick Elice. Ένα κείμενο ωμό, κυνικό, που τα «χώνει», αλλά και γεμάτο ανθρώπινη ευαισθησία και αλήθειες που δεν θα τολμούσε κανείς εύκολα να ξεστομίσει. Το δεύτερο ήταν η γνωριμία μου με τον κ. Λιβανό. Έναν άνθρωπος με ευγένεια, αφοσίωση, με τρομερές ευαισθησίες και μια μεστή, διαφορετική οπτική αντιμετώπισης των πραγμάτων και γενικότερα της ζωής.
Το έργο όσον αφορά την πλοκή του έχει οπωσδήποτε μια γκέι θεματική και πιθανώς κάποιος μη γκέι να θεωρήσει ότι δεν τον αφορά. Τι θα είχες να πεις σε αυτόν τον θεατή για να τον πείσεις να έρθει να σας δει; Πόσοι άνθρωποι ζούν καταπιεσμένοι,εγκλωβισμένοι,ενοχικοί,αποκλεισμένοι,μισοί,κομπλεξικοί,επιθετικοί, ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ, γιατί απλά αποφασίσαμε να χωρίσουμε τους ανθρώπους σε gay και straight σύμφωνα με τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις; Γιατί τόση αλλοφροσύνη και αλληλοσπαραγμός για το πώς ή τί κάνεις στο κρεβάτι σου; Θα χρησιμοποιήσω δύο αγαπημένες μου φράσεις μέσα από το έργο. «Είπαμε ρε όμοιοι…» και «Αυτό που μετράει τελικά δεν είναι να δηλώσεις ποιός είσαι αλλά να μην προσποιηθείς πως είσαι κάποιος άλλος».
Στην παράσταση αυτή αξιοποιείτε -και εσύ και οι υπόλοιποι ηθοποιοί- αρκετά το σώμα σας. Ο Λευτέρης Βογιατζής είχε πει σε μία συνέντευξή του ότι «η σωματικότητα στο θέατρο είναι μία εσφαλμένη έννοια, από την άποψη ότι υπάρχει έτσι κι αλλιώς σε αυτό». Τι γνώμη έχεις εσύ; Λόγος, σώμα, ψύχη είναι τα εργαλεία του ηθοποιού. Αυτά φέρνει στη σκηνή. Με εντιμότητα και τόλμη παλεύει να «ακουστεί» να βρει την «αλήθεια». Αν είναι δύσκολο να βγάλεις τα ρούχα σου εκεί πάνω φαντάσου πόσο δύσκολο είναι να βγάλεις την ψυχή σου! Στην παράσταση υποδύεσαι αρκετούς χαρακτήρες σε διαφορετικές ιστορίες. Υπάρχει κάποιος που ξεχωρίζεις και είναι ο αγαπημένος σου; Ναι, όντως κάνω πέντε διαφορετικούς χαρακτήρες. Τον Τζακ, ένα νεαρό στρίπερ, τον Όσκαρ Ουάιλντ (γυναικεία-αντρική φύση του ανθρώπου), τον μαύρο κύριο, ένα φύλακα φυλακών τον Ρούνι, και ένα πλούσιο πετυχημένο σαραντάρη τον Τζούντ. Ίσως όμως τον Τζάκ να τον αγαπώ λίγο παραπάνω αφού με οδήγησε σε περίεργα, σκοτεινά μονοπάτια για να τον ανακαλύψω.
Στον περσινό κύκλο παραστάσεων, υπήρξαν κάποιοι θεατές που αποχωρούσαν από το θέατρο σοκαρισμένοι. Βρίσκεις την αντίδραση τους δικαιολογημένη; Έχει συμβεί και φέτος κάτι παρόμοιο; Το «Leonardo's ring» είναι από τα έργα που ή τα αγαπάς ή τα μισείς, δεν υπάρχει ενδιάμεσο. Ελεύθερος ο καθένας να επιλέξει, ακόμα και μ αυτόν τον τρόπο να αντιδράσει. Όχι φέτος δεν έχουμε ζήσει κάτι τέτοιο... ακόμα.
Στο φινάλε της παράστασης που παρακολούθησα εγώ, είδα ότι δάκρυσες πραγματικά... Σου συμβαίνει αυτό σε κάθε παράσταση; Άρχισε να συμβαίνει στις πρόβες και το κράτησα. «Κούμπωσε» στο ρόλο. Κατάλαβα όμως πως μετά από δύο ώρες στη σκηνή αυτό το κλάμα λειτούργησε και σαν αποσυμπίεση. Βγάζοντας με σταδιακά από την διαδικασία… Ας μιλήσουμε τώρα για την δεύτερη παράσταση η οποία έρχεται μέσα στον Δεκέμβριο, τα «Βρώμικα Κόλπα». Τα "Βρώμικα κόλπα" είναι ένα από τα καλύτερα ψυχολογικά θρίλερ στην ιστορία του παγκόσμιου θεάτρου. Είχε παιχτεί δύο συνεχόμενες χρονιές με μεγάλη επιτυχία στο στούντιο Κυψέλης και ο κ. Λιβανός αποφάσισε να το πάει και φέτος. Αισθάνομαι ιδιαίτερα τυχερός αφού συμπαίχτες μου σ' αυτήν την παράσταση θα είναι μια λαμπερή κυρία και εξαιρετική ηθοποιός, η Μαρία Αλιφέρη και ο επίσης εξαιρετικός Χρήστος Λιακόπουλος.
Στο συγκεκριμένο θέατρο παίζεις σε απόσταση αναπνοής από τους θεατές. Πώς είναι αυτό για έναν ηθοποιό σε αντιπαράθεση με το να τον χωρίζει η «κλασσική» απόσταση από το κοινό; Τι από τα δύο προτιμάς; Όταν φλερτάρεις σ’ ένα μπαρ άλλη γοητεία έχει όταν κάποιος άνθρωπος κάθεται απέναντι σου και άλλη όταν κάθεται δίπλα σου! Στη μεν πρώτη αγωνίζεσαι να τον γοητεύσεις, να τον φέρεις κοντά σου, στη δε δεύτερη ψιθυρίζεις κατευθείαν στο αυτί του. Η τρίτη παράσταση στην οποία πρωταγωνιστείς αυτόν τον χειμώνα είναι τελείως διαφορετική από τις άλλες δύο. Πρόκειται για το «Ο ψαράς και η ψυχή του», ένα κλασσικό παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ με πολλά όμορφα μηνύματα... Ακριβώς! «Ο ψαράς και η ψυχή του» είναι ένα μαγικό ταξίδι σε ένα από τα πιο τρυφερά παραμύθια του κόσμου. Μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε έναν ψαρά και μια γοργόνα. Ένα έργο που προωθεί σημαντικές αξίες που έχουμε ανάγκη στη ζωή μας. Σκηνοθετεί ο Μιχάλης Κουκουλομάτης και παίζω με άλλους πέντε συναδέλφους, μια απίστευτη, τρελή παρέα. Αυτή κι αν είναι τύχη!
Πώς ήταν η «θητεία» σου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος; Δευτεροετής ακόμα στη σχόλη μπήκα σαν επαγγελματίας στο Κ.Θ.Β.Ε. Στα βαθιά λοιπόν! Ήμουν σε δύο μεγάλα έργα στο «Λεωφορείον ο πόθος» με την καλή μου δασκάλα και απίστευτη ηθοποιό Πέμη Ζούνη και στο «Ματωμένο Γάμο» με την φοβερή Αντιγόνη Βαλάκου. Ακόμα θυμάμαι την πρώτη μέρα που καθίσαμε να κάνουμε την πρώτη ανάγνωση και ανάλυση του κειμένου. Όλοι διαβάζαμε ενώ η κυρία Βαλάκου απλώς έπαιζε και μας μάγευε!
Μία κλασσική ερώτηση τώρα... Ποιον ρόλο ή έργο θα ήθελες πάρα πολύ να παίξεις; Θα σου πω τρείς από τους αγαπημένους μου ήρωες: Ιππόλυτος από το «Φαίδρας έρως» της Σάρα Κέιν, Ριχάρδος Γ' και Κρέοντας.
Έχεις «ζηλέψει» πρόσφατα την ερμηνεία κάποιου συναδέλφου σου ή κάποια παράσταση που θεώρησες εξαιρετική; Θαυμάζω ένα ταλαντούχο ηθοποιό, φίλο και συμφοιτητή από τη δραματική σχολή, τον Μιχάλη Συριόπουλο ο οποίος παίζει φέτος στην «Αρρώστια της νιότης» στο Κ.Θ.Β.Ε. Ο τρόπος που προσεγγίζει και αναπτύσσει τους ρόλους είναι αξιοζήλευτος!
Πιστεύεις ότι στην εποχή που διανύουμε το θέατρο μπορεί να μας κάνει λίγο καλύτερους; Δεν ξέρω αν μπορεί να μας κάνει καλύτερους είμαι όμως σίγουρος πως έχει την δύναμη να μάς δείξει πως μπορούμε να γίνουμε λίγο καλύτεροι. Το θέατρο είναι η ΕΛΠΙΔΑ! Leonardo's Ring, του Rick Elice Μετάφραση: Κώστας Βούλγαρης Επεξεργασία-απόδοση κειμένου-σκηνοθεσία: Γιώργος Λιβανός Σύμβουλος παράστασης: Βασίλης Μπουζιώτης Στίχοι-μουσική διδασκαλία-μουσική επιλογή: Μαριάννα Τόλη Σκηνικά-Κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη Κινησιολογία: Σίμων Πάτροκλος 3d animation: Φώτης Σπυρόπουλος Κινηματογράφηση: Μενέλαος Τζαβέλλας Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλενα Μιχαλάκη Θεατρολογική ανάλυση: Γιάννης Ζέρβας Βοηθός Σκηνογράφου: Βάνια Αλεξάντροβνα Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Αλμαλής και Studio Κυψέλης Photos Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης): Μάνος Πίντζης, Κωνσταντίνος Μούτσης, Γιάννης Τσιώμου, Γιώργος Γαστεράτος, Απόστολος Κρίτσας, Νίκος Χαλατζίδης,Δημήτρης Αϊβαλιώτης.
«Θέατρο Studio Κυψέλης» Κυψέλης και Σπετσοπούλας 9 Κυψέλη Τηλέφωνο: 210-88.19.571 Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.15΄ μ.μ. Διάρκεια: 135΄ Εισιτήρια: 15 ευρώ γενική είσοδος με ποτό, Ατέλειες δεκτές
|