Σχετικά άρθρα
Ο ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ MR LOVE |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Σάββατο, 31 Μάρτιος 2012 09:05 |
Ο Μυστηριώδης Mr. LOVE της Karoline Leach Η δραματουργία Το έργο, που ξεκινάει σαν αισθηματική κομεντί για να καταλήξει μαύρη κωμωδία εξ αιτίας της σκηνής του φινάλε, περιγράφει μια αισθηματική περιπέτεια -απ’ αυτές που ήταν στη μόδα στις αρχές του 20ου αιώνα- στο χειμωνιάτικο Λονδίνο του 1910 αλλά διαθέτει κάποια πιο σύγχρονα στοιχεία ψυχαναλυτικού τύπου καθώς έχει γραφτεί στο τέλος του ίδιου αιώνα, το 1997. Ένας απατεώνας δανδής που ζει στη χλιδή κλέβοντας τις προίκες απλοϊκών γυναικών με την υπόσχεση του γάμου, συναντιέται με μια low profile καπελού η οποία λόγω του υπερβολικού πάχους της αλλά και του ήπιου χαρακτήρα της δυναστεύεται από ανασφάλειες, καταπιεστικές συμπεριφορές κι ερωτική μοναξιά. Πιασάρικο εμπορικά αλλά χωρίς ιδιαίτερες άλλες απαιτήσεις το έργο αυτό προσφέρεται για μερικές ευχάριστες στιγμές και για δύο ενδιαφέροντα ερμηνευτικά ρεσιτάλ. Στο δεύτερο μέρος η δραματουργία επιχειρεί να ανατρέψει την εικόνα της ηρωίδας και να την μετατρέψει από απλοϊκή και αφελή, πεινασμένη για αγάπη παρθένα σε μια πονηρή, πανέξυπνη και γεμάτη έμπνευση κοπέλα με επιχειρηματικό ταλέντο και δυναμικές προθέσεις. Όμως ο κύριος Love ο οποίος δεν έχει καθόλου καλή εικόνα για τις συζυγικές σχέσης παιδιόθεν, αν κι ως ένα βαθμό πείθεται να φαντασιωθεί έναν πραγματικό γάμο μαζί της, αφού αποκαλύψει τα ψυχικά τραύματα της παιδικής του ηλικίας (!) και επιδείξει ψήγματα ανθρωπιάς και συμπάθειας προς την πεισματάρα και δυναμική ηρωίδα, επανακάμπτει στην ψυχωτική του εμμονή για ανεξάρτητο βίο εκτός εγγάμου ζώνης και την πνίγει στην μπανιέρα του ξενοδοχείου. Το υποτιθέμενο ευρηματικό φινάλε όμως είναι ολότελα ανυπόστατο και μάλλον αμηχανία φέρνει στους θεατές παρά έκπληξη, αφού η συγγραφέας δεν διαθέτει το αστυνομικό δαιμόνιο της Αγκάθα Κρίστι ώστε να παραθέσει τα στοιχεία που θα το υποβάλλουν εξ αρχής ώστε να δικαιολογείται η ανάλογη εξέλιξη στο τέλος. Ανυπόστατοι είναι ως ένα βαθμό κι οι χαρακτήρες αφού περισσότερο υπηρετούν την ανάγκη της συγγραφέως να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον με τις ανατροπές τους παρά το να αναπτυχθούν ως στιβαρές και ολοκληρωμένες προσωπικότητες οι οποίες θα υποθάλπουν τις δυναμικές που θα εμφανίσουν στην πορεία. Η παράσταση Η παράσταση εκμεταλλεύεται θαυμάσια την ευρηματική σκηνογραφία, είναι καλοστημένη, με γοργούς ρυθμούς, ταιριαστή μουσική υπόκρουση κι ενδιαφέρουσα κινησιολογία αλλά υστερεί κάπως ως προς την ανάδειξη των κωμικών στοιχείων του έργου από μία σκηνοθέτιδα η οποία είναι ικανή να στήσει ξεκαρδιστικές σκηνές όπως έχει αποδείξει με την μέχρι τούδε δουλειά της. Η Βλαβιανού χρησιμοποιεί κάποια κλισέ αλλά αποδίδει με φινέτσα, ελκυστική αθωότητα και εκφραστικότητα τον χαρακτήρα της. Ωστόσο σωματικά είναι πολύ κομψή και καλοφτειαγμένη για να πείσει ως παχύσαρκη, κομπλεξική κι ανέραστη γεροντοκόρη -στην εποχή στην οποία αναφέρεται το έργο, μια τέτοια γυναίκα θα ήταν μάλλον πρότυπο χυμώδους καλλονής-. Ο Ψαρράς, ο οποίος δεν διαθέτει αυθεντική γκάμα κωμικού, επιδίδεται σε επίδειξη των αδιαμφισβήτητων φωνητικών και κινησιολογικών προσόντων του, διαθλώντας μέσα από την ναρκισσιστική ερμηνεία του, την εικόνα ενός χαρακτήρα ο οποίος ήδη δραματουργικά δεν είναι καθαρά διαρθρωμένος κι εξαφανίζοντας το στοιχείο εκείνο που τον καθιστά «μυστηριώδη» καθώς και την υποφόσκουσα ανασφάλεια του. Η διάσπαρτη με ανώφελες εκρήξεις -που μάλλον είχαν σαν στόχο να υποδείξουν την ιδιαιτερότητά του ήρωα- σκηνική του δράση θα μπορούσε να αναδειχτεί αν επεξεργαζόταν τις λεπτομέρειες του χαρακτήρα αντί να παγιώνει διαρκώς το σχήμα του. Κάποιος πρέπει να πει στις ταξιθέτριες πως εδώ και κάποια χρόνια δεν συνηθίζεται πια στο θέατρο να ζητιανεύουν φιλοδώρημα και να πλασάρουν αναιδώς το πρόγραμμα, φέρνοντας σε δύσκολη θέση τους θεατές ή απλά εξοργίζοντας τους. Karoline Leach Η συγγραφέας που γεννήθηκε στο Λίβερπουλ και ξεκίνησε την καριέρα της ως ηθοποιός, στράφηκε στην συγγραφή τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Το πρώτο της θεατρικό έργο, μια διασκευή της «Βασίλισσας του Χιονιού», ανέβηκε στο «Orchard Theater» το 1989. Υπήρξε καλλιτεχνική διευθύντρια του «Bootstrap Theater». Οργάνωσε το φεστιβάλ νέων συγγραφέων στο «Brewhouse Theater» από το 1993 ως το 1995. Ο «Μυστηριώδης Mr. LOVE» ο οποίος παίχτηκε στο οφ Μπροντγουέι κι έγινε επιτυχία τόσο στο Λονδίνο όσο και στο εξωτερικό, διερευνά υπό νέα, πρωτότυπη οπτική γωνία το Εδουαρδιανό μελόδραμα και τις σχέσεις των χαρακτήρων του. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η δουλειά της «Στη σκιά του ονειρόπαιδου» βασισμένη στον βίο και την πολιτεία του μυστηριώδους κυρίου Ντόγκσον, -γνωστού ως Λούις Κάρολ, συγγραφέα των διάσημων σκοτεινών παραμυθιών «Οι υπόγειες περιπέτειες της Αλίκης» και «Η Αλίκη στον καθρέφτη και τι είδε εκεί»- η οποία ξεσήκωσε πλήθος αντιφατικών σχολίων. Το τελευταίο έργο της είναι το «Tryst» γραμμένο το 2006. Μετάφραση: Γιώργος Βάλαρης Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Λίλλυ Μελεμέ Σκηνικά-Κοστούμια: Νατάσα Παπαστεργίου Επιμέλεια Κίνησης: Μόνικα Κολοκοτρώνη Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Παίζουν: Νίκος Ψαρράς Νικολέτα Βλαβιανού
Παραστάσεις: Δευτέρα στις 9:15 μ.μ – Τρίτη στις 8 μ.μ. Διάρκεια έργου : 2 ώρες με 15 λεπτά διάλλειμα
Θέατρο Γκλόρια Ιπποκράτους 7
Εισιτήριο: Γενική είσοδος 16 Ευρώ Ημέρες και ώρες ταμείου: Καθημερινά απο 10:00 - 13:00 και 17:00 - 21:00. Τηλέφωνο: 210 3609400
Ειδικές τιμές για οργανωμένες παραστάσεις μαθητών Λυκείου |
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 31 Μάρτιος 2012 09:17 |