Σχετικά άρθρα
ΒΙΒΗ ΤΑΓΑΡΗ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Τρίτη, 20 Φεβρουάριος 2018 08:22 | |||
Βιβή Τάγαρη
Σπούδασε υποκριτική στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Μοντέρνοι Καιροί» και Παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Από το 2010 μέχρι σήμερα έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και μαθήματα υποκριτικής, αυτοσχεδιασμού, κίνησης, τραγουδιού, θεατρικού παιχνιδιού. Έχει συμμετάσχει σε ταινίες και παραστάσεις. Ασχολείται με την εμψύχωση ομάδων θεατρικού παιχνιδιού ενώ παράλληλα ασχολείται με την διδασκαλία και μελέτη μαθητών Δημοτικού. Το 2016 συμμετείχε στην παράσταση «Δωδέκατη Νύχτα» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία Εβίτας Παπασπύρου και διασκευή για παιδιά Κώστα Νταλιάνη με τον θίασο «Μοντέρνοι Καιροί». Φέτος, συμμετέχει στην παράσταση «Γυναίκες» της Γαλάτειας Καζαντζάκη σε σκηνοθεσία Πέρη Μιχαηλίδη με τον θίασο «Αντάμα».
Μίλησέ μου για την παράσταση. Η παράσταση «Γυναίκες» της Γαλάτειας Καζαντζάκη αφορά τις ιστορίες πέντε γυναικών, αδερφών που συνομιλούν μεταξύ τους με επιστολές. Παρότι έχουν κοινή καταγωγή είναι τελείως διαφορετικές, η καθεμιά έχει επιλέξει τον δικό της δρόμο. Συγκρούονται, μοιράζονται σκέψεις, αλληλεπιδρούν κάτω από την διεισδυτική ματιά της Γαλάτειας Καζαντζάκη.
Μίλησέ μου για τον ρόλο σου. Η Αίμη είναι μια διανοούμενη γυναίκα, με πολλές αναζητήσεις. Ταλαντεύεται, προβληματίζεται, σκέφτεται κι ακόμα κι όταν οι σκέψεις της οδηγούνται σε αποφάσεις αμφιβάλλει πολύ για το αν πήρε τη σωστή απόφαση ή όχι (όπως για το αν έκανε καλά που χώρισε τον άντρα της). Μέσα από το ρόλο της Αίμης πολλές φορές διακρίνουμε την ίδια την συγγραφέα, πράγμα που φαίνεται ξεκάθαρα στο σημείο που γίνεται λόγος για την τέχνη («Η τέχνη... κρύβει τη γύμνια της ψυχής μας, υγραίνει τα αδάκρυτα μάτια μας, ζεσταίνει την ξεπαγιασμένη μας καρδιά…»)
Πώς συνεργαστήκατε με τον κύριο Μιχαηλίδη; Ο κύριος Μιχαηλίδης ήταν δάσκαλός μας στην δραματική σχολή «Μοντέρνοι Καιροί» που σπουδάζαμε. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να συνεργαστούμε με ανθρώπους που εμπιστευόμαστε, που αγαπάνε αυτό που κάνουνε και που δίνονται με πάθος γι’ αυτό που αγαπάνε. Ο Πέρης Μιχαηλίδης είναι από αυτούς τους ανθρώπους και είναι μεγάλη μας τιμή και χαρά που συνεργαζόμαστε σε αυτή τη δουλειά.
Σαν γυναίκα του σήμερα τι είναι αυτό που σε προβληματίζει, τι θα ήθελες να εξελιχτεί και τι πιστεύεις πως έχει επιτευχθεί επί της ουσίας από την εποχή που έζησε η συγγραφέας; Από την εποχή που έζησε η συγγραφέας πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Η γυναίκα εντάχθηκε στην εργασία, απέκτησε κάποια θεσμικά δικαιώματα, απέκτησε την δυνατότητα να είναι οικονομικά ανεξάρτητη. Αυτό που με προβληματίζει είναι πώς παρόλα αυτά η θέση της γυναίκας δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά. Πιστεύω πώς πραγματική εξέλιξη θα ήταν η γυναίκα να γίνει ισότιμο μέλος μιας πραγματικά δίκαιης και ελεύθερης κοινωνίας, πράγμα το οποίο υποστηρίζει και η Γαλάτεια μέσα από το έργο της, αφού δεν αντιπαραθέτει την γυναίκα με τον άντρα αλλά με την ίδια την κοινωνία.
Ποια πιστεύεις ότι είναι τα δυνατά σημεία των γυναικών και ποιες οι αδυναμίες τους; Δεν νομίζω ότι μπορεί εύκολα κανείς να εντοπίσει κοινά στοιχεία μεταξύ όλων των γυναικών. Ένα πράγμα που θα μπορούσα να ξεχωρίσω, που στις μέρες μας δεν είναι κανόνας αλλά ακόμα υπάρχει, είναι αυτό που περιέγραφε η Γαλάτεια πως οι γυναίκες «πέφτουν θύματα της καρδίας τους και της κοινωνίας». Με άλλα λόγια υπάρχουν πολλές γυναίκες που ακόμα αγαπάνε πολύ χωρίς να αγαπιούνται κι αθέλητά τους υποτάσσονται στον άλλο. Νομίζουν, όπως η Άννα, πως ο έρωτας αν δεν συνδυάζεται με την οδύνη και την καταστροφή δεν είναι έρωτας, και έρχονται αντιμέτωπες με την ανδρική αγάπη που δεν έχει το ίδιο βάθος και συνείδηση. Πιστεύω όμως ότι και αυτή τους η αδυναμία είναι και το δυνατό τους σημείο: ότι δηλαδή μπορούν να αγαπήσουν τόσο πολύ.
Πως αντιμετωπίζεις σαν γυναίκα την τριπλή ιδιότητα που έχουμε αποκτήσει πλέον, της μητέρας, της εργαζόμενης και της νοικοκυράς; Πιστεύεις πως μπορούν να συνυπάρξουν κι αν όχι, τι λύσεις προτείνεις; Η γυναίκα, μετά από τις καθοριστικές αλλαγές που έγιναν στη ζωή της, ήρθε αντιμέτωπη με μια νέα κατάσταση. Μια κατάσταση όπου καλείται να συνδυάσει περισσότερους ρόλους από ότι παλιότερα. Η καλύτερη λύση για κάθε γυναίκα του σήμερα είναι να κατανοήσει αυτή τη νέα κατάσταση, τους λόγους για τους οποίους έχει βρεθεί σε αυτή και να αντιμετωπίσει ενιαία και αγωνιστικά τα συλλογικά και προσωπικά της προβλήματα.
Δώσε μου μια περιγραφή της Γαλάτειας, αν ζούσε σήμερα, έτσι όπως εσύ την φαντάζεσαι. Φαίνεται μέσα από το ίδιο της το έργο ότι η Γαλάτεια ήταν μια πολύ έξυπνη γυναίκα, μια πρωτοποριακή μορφή. Έτσι θα ήταν και αν ζούσε σήμερα. Πιστεύω ότι θα ήταν τόσο μεγάλη συγγραφέας και τόσο μεγάλη γυναίκα, με ανατρεπτική γραφή και ριζοσπαστική δράση όπως τότε. Βεβαίως η εποχή και οι συνθήκες που μεγαλώνει κάποιος τον διαμορφώνουν και σίγουρα η Γαλάτεια δεν θα μπορούσε να είναι η ίδια. Παρόλα αυτά μια τέτοια προσωπικότητα θα ήταν το ίδιο ευαισθητοποιημένη για ζητήματα που αφορούν την εποχή μας, που δεν είναι εντελώς διαφορετικά από τότε.
Ποια είναι τα όνειρά σου για το θεατρικό σου μέλλον; Θεατρικά ελπίζω τα επόμενα χρόνια να μην σταματήσω να ασχολούμαι με αυτό που αγαπώ και να εξελίσσομαι διαρκώς. Θα ήταν υπέροχο, επίσης, να καταφέρω να συνεργάζομαι με ανθρώπους που εκτιμώ τόσο καλλιτεχνικά και προσωπικά και μέσα από τη δουλειά μου να αναδείξω κείμενα καλά κρυμμένα που αξίζει να ακουστούν, όπως αυτό της Γαλάτειας, τα οποία συγκινούν, προβληματίζουν, κινητοποιούν έναν κόσμο.
Τι δυσκολίες αντιμετωπίζει σήμερα μια γυναίκα ηθοποιός στην Ελλάδα; Οι δυσκολίες που γενικά αντιμετωπίζουν οι ηθοποιοί σήμερα είναι μεγάλες και γνωστές νομίζω. Η ανεργία, η ετεροαπασχόληση, η ανασφάλιστη εργασία είναι μερικές από αυτές. Ιδιαίτερα όμως για τις γυναίκες, η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη μια και είναι περισσότερες αριθμητικά. Η μαγεία όμως να ασχολείσαι με το θέατρο, μπορεί να σε γεμίσει με τόσο πείσμα και δύναμη, ώστε να βρεις τον τρόπο να παλέψεις τις δυσκολίες.
|