Σχετικά άρθρα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΑΚΟΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Σάββατο, 10 Απρίλιος 2010 09:20 | |||
Γιάννης Λεάκος Συνειδητός και ταλαντούχος
Ο Γιάννης παρακολούθησε το εργαστήριο υποκριτικής της ομάδας «Νάμα» στο θέατρο «Επί Κολωνώ». Είναι επίσης πτυχιούχος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων του Αμερικάνικου Κολλεγίου στην Ελλάδα. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με το Γιώργο Παλούμπη στις παραστάσεις «Πέναλτυ» και «Νο 44», με την Αλεξάνδρα Παυλίδου στο «Αυτή δεν είναι η δική σου ιστορία;» (devised theater), με τον Ανέστη Αζά στο έργο «Ο Αγαπητικός της βοσκοπούλας», με την Αλεξάνδρα Βουτζουράκη στο «Τι είπε ο Oscar Wild», διασκευή του έργου «Το σχήμα των πραγμάτων» του Νιλ Λαμπιούτ, με τη Φρύνη Λάλα στο «Χωρίς Εσένα» και με την Ελένη Σκότη στα «Ραχήλ», «Ωκεανός πολύ μπλε», «5Χ8» (devised theater) και τώρα στο «La Chunga». Το θέατρο ήταν αυτό που ονειρευόταν να κάνει στη ζωή του. Οι συνεργασίες του αποδείχτηκαν αποκαλυπτικές και τον εξέλιξαν. Η διάθεσή του για δουλειά τον οδήγησε σε ενδιαφέροντα ερμηνευτικά αποτελέσματα. Ο Γιάννης έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά του αλλά το σημαντικό είναι πως ξέρει προς τα πού κατευθύνεται. Και πώς να εκπληρώσει τους στόχους του.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο; Στα 14 μου συμμετείχα σε μια θεατρική παράσταση στο σχολείο, χωρίς να μπορώ ακόμα και τώρα να απαντήσω «γιατί». ¨Ήταν ό, τι πιο ενδιαφέρον και διαφορετικό είχα δοκιμάσει μέχρι τότε. Σα να είχα ανοίξει ένα κουτί με θησαυρούς. Κάποια χρόνια μετά και αφού ήδη σπούδαζα κάτι που δεν είχα πραγματικά επιλέξει, παρακολούθησα τη παράσταση «Αγαπητή Έλενα» στο θέατρο «Επι Κολωνώ». Βγαίνοντας έξω είπα: «Αυτό θέλω να κάνω στη ζωή μου». Ξεκίνησα αμέσως μαθήματα στο Studio Nama και...
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο; Επειδή θεωρώ ότι εν δυνάμει είμαστε και θα πρέπει να είμαστε όλοι μας δημιουργοί, δεν πιστεύω ότι στο θεατρικό χώρο αντιμετωπίζουμε διαφορετικά προβλήματα από αυτά που ήδη υπάρχουν σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους. Δεν διαφέρουμε. Το μόνο που μπορώ να διαχωρίσω είναι ότι σε περιόδους οικονομικών αναταραχών, όπως αυτή που ζούμε, η τέχνη γενικότερα πλήττεται ευκολότερα και πιο άμεσα.
Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου; Πολλά και ατελείωτα. Προτιμώ όμως να απολαμβάνω και να γεύομαι το τώρα, το παρόν μου.
Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν; Θα αναφερθώ σε δύο ανθρώπους με τους οποίους δούλεψα και έχω την τύχη να εξακολουθώ να δουλεύω. Την Ελένη Σκότη και το Γιώργο Παλούμπη.
Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Συνήθως από ένστικτο και εμπιστοσύνη. Επειδή όμως δεν έχεις πάντα αυτή τη πολυτέλεια, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο οι ανάγκες σου, στην κάθε δεδομένη στιγμή της ζωής σου. Προσωπικές, κοινωνικές, οικονομικές, καλλιτεχνικές.
Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου ηθοποιού; Πολλά και συνδυαστικά. Ευγένεια, τόλμη, νοημοσύνη, πειθαρχία, ανάγκη συνεργασίας, θέληση εξέλιξης και αλλαγής, συγκέντρωση, αμφισβήτηση, το διαβάζειν. Πιο σημαντικό απ’ όλα όμως θεωρώ το να εξασκείς αυτές τις αρετές στη προσωπική σου ζωή, κάθε μέρα...
Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία και τους πολιτιστικούς θεσμούς στη χώρα μας; Αμφισβήτηση. Ανάγκη αλλαγής...
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες; Κάθε θεατρική παράσταση είναι αποτέλεσμα μια θεατρικής ομάδας. Που είτε υπάρχει και δουλεύει καιρό, είτε συνεργάζεται για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με συγκεκριμένο αποτέλεσμα. ¨Η έτσι θα έπρεπε τουλάχιστον. Το θέατρο εξ ορισμού είναι ομαδικό (ακόμα και ένας μονόλογος). Θεωρώ πως όταν το θέατρο γίνεται τόπος συνάντησης μονάδων, αυτομάτως μετατρέπεται σε κάτι άλλο...
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Η παράσταση «
|