Σχετικά άρθρα
LOVE LOVE LOVE |
Συντάχθηκε απο τον/την Μάριος Παϊτάρης |
Τρίτη, 08 Ιανουάριος 2013 21:47 |
Love Love Love του Mike Bartlett
Το Θέατρο Τέχνης, στην σκηνή της οδού Φρυνίχου, παρουσιάζει το θεατρικό έργο του Mike Bartlett, το οποίο βραβεύτηκε το 2011 από τα Theatre Awards UK, ως το καλύτερο της χρονιάς. Ο Κέννεθ και η Σάντρα γνωρίζονται στο σπίτι του αδελφού του Κέννεθ, Χένρυ, κατά της διάρκεια του καλοκαιριού της αγάπης, το 1967. Οι Μπητλς τραγουδούν σε πρώτη παγκόσμια τηλεοπτική αναμετάδοση το τραγούδι τους «All you need is love». Παρακολουθούμε την 45χρονη πορεία της κοινής ζωής του ζευγαριού, από την πρώτη γνωριμία, τις σχέσεις που διαμορφώνουν αργότερα με τα παιδιά τους και καταλήγουμε στο 2011, όπου το ζευγάρι βρίσκεται στην ηλικία των 64 για να αποκαλυφθούν κι οι πιο πρόσφατες εξελίξεις στις οικογενειακές τους σχέσεις. Ο συγγραφέας τοποθετεί χρονικά την δραματουργία σε τρεις πράξεις, το 1967, το 1990 και το 2011. Η πρώτη πράξη ξεκινάει με τον Κέννεθ και την Σάντρα να γνωρίζονται και να ερωτεύονται, κάνοντας όνειρα για το μέλλον. Είναι γεμάτοι ζωή και θέλουν ν’ αλλάξουν τον κόσμο. Στην δεύτερη πράξη το 1990, το ζευγάρι είναι πια από καιρό παντρεμένο έχοντας δύο παιδιά στην εφηβεία. Από το χρονικό σημείο αυτό ο συγγραφέας ξεκινά να χτίζει σταδιακά το επερχόμενο χάσμα μεταξύ των γενεών που όσο περνάνε τα χρόνια θα γίνεται όλο μεγαλύτερο και αγεφύρωτο. Στην τρίτη και τελευταία πράξη πια το 2011 ο συγγραφέας μας παρουσιάζει την τελική μορφή των σχέσεων μεταξύ της οικογένειας όπως αυτές διαμορφώθηκαν στο πέρασμα των ετών. Οι στόχοι του Κέννεθ και της Σάντρα είχαν εκπληρωθεί, είχαν βγάλει χρήματα, είχαν πραγματοποιήσει τα όνειρα τους, σε αντίθεση με τα παιδιά τους και ειδικότερα την κόρη τους Ρόζι η οποία βρίσκεται σε προσωπικό αδιέξοδο. Ο Bartlett υπογράφει μια κοφτερή και διεισδυτική δραματουργία, στήνοντας ένα άψογα δομημένο μωσαϊκό ανθρώπινων χαρακτήρων, μιλώντας με εξαιρετική ευστοχία για την σημερινή κατάρρευση των κοινωνικών δομών και θέτει ερωτήματα για τις ευθύνες των σημερινών γονέων, τότε νεαρών ιδεαλιστών, που εγκατέλειψαν ιδεολογίες και αξίες προς χάριν μιας πιο «πλούσιας» και ευλαβικά τακτοποιημένης ζωής. Ο συγγραφέας αναρωτιέται για το ποιος ευθύνεται που η σημερινή νέα γενιά δεν έχει δικαίωμα στο όνειρο, στην ελπίδα, ίσως και στα αυτονόητα. Είναι συγκλονιστικό το ότι ένα έργο που γράφτηκε στην Μεγάλη Βρετανία μιλάει με τόση ακρίβεια και διεισδυτικότητα για την Ελλάδα του σήμερα. Η γενιά του -68 είναι η δική μας γενιά του Πολυτεχνείου, η σημερινή νέα γενιά στην Αγγλία που όπως περιγράφει ο συγγραφέας, δεν έχει δουλειά, δεν έχει την δυνατότητα να αγοράσει ένα σπίτι, να ονειρευτεί, είναι η γενιά των σημερινών νέων στην Ελλάδα της κρίσης, των μνημονίων, της ανεργίας και της αρπαγής του ονείρου. Ένα πραγματικά εξαιρετικό σύγχρονο πολιτικό έργο που μέσα από το πηγαίο χιούμορ του αλλά και την σκληρή και ωμή απεικόνιση της πραγματικότητας, πραγματεύεται θέματα και καταστάσεις που μας αφορούν όλους, όσο ποτέ άλλοτε. Η Μαριάννα Κάλμπαρη η οποία υπογράφει και την εξαιρετική μετάφραση, αναδεικνύει με χειρουργική ακρίβεια τα πολιτικά νοήματα του έργου, με μια σκηνοθεσία ευφυή, ευρηματική, γοργή και στιλάτη. Διαχειρίζεται ανατρεπτικά το σκηνικό υλικό διαθέτοντας μια φρέσκια και άκρως σύγχρονη ματιά με μια ενδιαφέρουσα ροπή προς το μεταμοντέρνο στοιχείο. Στο πεδίο των ερμηνειών τώρα, το σκηνικό αποτέλεσμα διακατέχεται από αξιοσημείωτη φυσικότητα, με κάποιες εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ερμηνείες. Ειδικότερα η Άννα Κουτσαφτίκη στον ρόλο της Σάντρας, είναι ερμηνευτικά εκθαμβωτική και μας χαρίζει μια θαυμάσια ερμηνεία, με άψογη τεχνική αρτιότητα και λεπτομερή αποτύπωση των ψυχικών διακυμάνσεων. Ο Διαμαντής Καρανάστασης εκμεταλλεύεται τα αξιόλογα υποκριτικά του προσόντα για να σκιαγραφήσει έναν Κέννεθ, με εξαιρετική πειστικότητα, παραδίδοντας μια στιβαρή και πλούσια σε χρωματισμούς ερμηνεία. Ικανοποιητική η Ειρήνη Στρατηγοπούλου, αξιόλογη η παρουσία του Κώστα Συλβέστρου ενώ γλαφυρός ερμηνευτικά και πληθωρικός υποκριτικά είναι ο Νέστωρ Κοψιδάς. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά που έχω συναντήσει τελευταία στο θέατρο, το υψηλής αισθητικής σκηνικό του Κωνσταντίνου Ζαμάνη, ιδιαίτερα, καλόγουστα και σε αρκετά σημεία χαρακτηριστικά τα κοστούμια του. Το «Love Love Love» είναι μια εξαιρετικής αισθητικής και βάθους, αιχμηρή πολιτική παράσταση, που τέτοια εποχή έχουμε ανάγκη όσο ποτέ. Μετάφραση - σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη Σκηνικά – κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Σορώτος Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλίας Λάτσης Παίζουν: Διαμαντής Καραναστάσης Άννα Κουτσαφτίκη Νέστωρ Κοψιδάς Ειρήνη Στρατηγοπούλου Κώστας Συλβέστρος
Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν» Φρυνίχου 14 Πλάκα Τηλέφωνο: 210-3222464 Παραστάσεις: Σάββατο 18.15 και 21.15, Πέμπτη και Παρασκευή 21.15, Τετάρτη και Κυριακή 20.00 Τιμή εισιτηρίων: Σάββατο-Κυριακή: 20 €, 15 € φοιτητικό Τετάρτη- Πέμπτη- Παρασκευή- Σάββατο απόγευμα: 15 €, 10 € φοιτητικό, νεανικό κάτω των 25 ετών Οι φωτογραφίες που πλαισιώνουν την παρουσίαση είναι της φωτογράφου της παράστασης Χριστίνας Κάλμπαρη |
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 10 Ιανουάριος 2013 13:46 |