Σχετικά άρθρα
Α.Ρ.Ν.Υ. |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Τετάρτη, 24 Οκτώβριος 2012 15:31 |
Α.Ρ.Ν.Υ. του Γιώργη Κοντοπόδη Εμπνευσμένο από το «Διεθνή επιβήτορα» του Χάρβευ Φέρστιν Ο Άρνολντ ετοιμάζεται για ένα ακόμα show. Όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ μετατρέπονται σε σύμβολα της αισθησιακής του μεταμόρφωσης. Το κόκκινο κραγιόν, τα μακριά, λυτά μαλλιά, τα ψηλοτάκουνα… Απόψε ωστόσο το σώου αλλάζει, η πανέμορφη γυναίκα τσαλακώνεται, πίσω από το προσεγμένο μακιγιάζ και την λαμπερή τουαλέτα, μας κλείνει το μάτι κάποιος άλλος, ελκυστικός κι επικίνδυνος ίσως για τους εφησυχασμένους, ένα πρόσωπο που πρόκειται να μας ξεναγήσει σ’ έναν άγνωστο κόσμο, να μας ταξιδέψει σε μια ζωή που τον σήκωσε σαν πούπουλο και τον έφερε στο σήμερα, στη σκηνή. Ποιος είναι ο Α.Ρ.Ν.Υ.; Ένα αγόρι που ανακάλυψε πολύ νωρίς τη μαγεία της παρενδυσίας και του σώου; Ένα παιδί που δεν έγινε άντρας; Ένα πλάσμα που πίσω από το αγορίστικο παρουσιαστικό του κρύβει μια εκστατική γυναίκα; Κάποιος που θα ήθελε να αγαπηθεί γι’ αυτό που είναι αλλά εξακολουθεί ηδονικά κι εμμονικά να υποδύεται κάτι άλλο ώστε να εξακολουθήσει να προκαλεί και να έλκει; Η γυναίκα που συνάντησε μια αποκριάτικη νύχτα, αυτή που τελικά ήταν ένας τρανσέξουαλ, έγινε το ίνδαλμά του και ταυτόχρονα ο πυγμαλίων του σ’ ένα κόσμο φρεναπάτης, σκοταδιού, απαγορευμένων κι επίπονων επιθυμιών, τρομακτικών αντιφάσεων. Ο πατέρας υπήρξε δήμιος και θύμα μαζί. Η μητέρα ενέπνευσε την παρεκτροπή αλλά δεν μπόρεσε και να την αποδεχτεί. Οι άντρες; Στην καμπή του σκοταδιού και της μεταμόρφωσης ο έρωτας παγιδεύεται αδέξιος, η εύκολη αγάπη υποχωρεί, η μοναξιά κατακτά το έδαφος που η επιθυμία όταν κορεστεί, εγκαταλείπει. Ο άντρας με το γυναικείο προσωπείο, η γυναίκα με την αντρική φύση, το πλάσμα που μετεωρίζεται ανάμεσα στα φύλλα αλλά κι ανάμεσα στις αντίθετες ψυχοσυστάσεις, είναι ταυτόχρονα ένα τραγικό πρόσωπο κι ένα βαθιά ερωτικό σύμβολο. Είναι αποδεκτό από τη φύση που αγαπά να διαψεύδεται αλλά κατακριτέο από την κοινωνία που επιδιώκει να υποκρίνεται. Ο Α.Ρ.Ν.Υ. εξομολογείται προσπαθώντας να διαλευκάνει τα μυστήριά του κι ανεπαίσθητα, κοιτώντας στον καθρέφτη του, γίνεται ο καθρέφτης μας. Μας αποκαλύπτει επώδυνα την αναλγησία μας αλλά κυρίως την δική μας διπλή φύση, το κρυμμένο μας φύλλο τόσο ισχυρό κι απαιτητικό όσο και το φανερό. Την αντίθεση που όταν γίνεται αποδεκτή μέσα σε κάθε ον, εναρμονίζει τις δυναμικές του κι όταν κρύβεται υποσκάπτει την αυτογνωσία του. Ο Α.Ρ.Ν.Υ. μοιάζει εύθραυστος αλλά είναι επικίνδυνος, μοιάζει συντριμμένος αλλά είναι ισχυρός, μοιάζει μελαγχολικός αλλά η έκρηξή του είναι μια γιορτή των αισθήσεων και των παραισθήσεων. Κι η εξομολόγησή του, όχι πένθος παρά ένα μέγιστο μάθημα ειλικρίνειας… Ο Λιακόπουλος σκηνοθέτησε τον μονόλογο με διακριτικότητα και μέτρο, ορίζοντας έναν ευρύ περιβάλλοντα χώρο κι αφήνοντας τον Κοντοπόδη να αναπτυχθεί ερμηνευτικά μέσα από τους πηγαίους ρυθμούς και τις εναλλασσόμενες εντάσεις του. Η συναισθηματική κλιμάκωση οδηγεί τον ερμηνευτή σε πολύ ενδιαφέρουσες υποκριτικές στάθμες, προσφέροντάς μας μια συγκινητική αλλά και αφοπλιστική ερμηνεία αξιοθαύμαστης αυθεντικότητας. Καίριες οι επιλογές μουσικής και τραγουδιών, θαυμάσιος και στην τεχνική και στην εκφραστικότητα ο Ανδρεόπουλος στο πιάνο, εντυπωσιακή η παρουσία της Καλογεράκου που ερμηνεύει θεατρικά τα τραγούδια της παράστασης και γίνεται στην κορύφωση του δρώμενου, ο καθρέφτης του ήρωα. Ο καλαίσθητος, λιτός και ζεστός χώρος στο «Τσάι στη Ζαχάρα» προσφέρεται ιδανικά για μια ερμηνεία που απευθύνεται άμεσα στο κοινό κι επιδιώκει διακριτικά την διαρκή ανταπόκρισή του. Η περφόρμανς θα συνεχιστεί για λίγες ακόμα παραστάσεις, οπότε μην την χάσετε.
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Λιακόπουλος Μουσική επένδυση: Παναγιώτης Κουντουράς Σκηνική επιμέλεια: Αλέξανδρος Λιακόπουλος Ερμηνεία: Γιώργης Κοντοπόδης Τραγούδι: Φιλίτσα Καλογεράκου Πιάνο (ζωντανά): Άγγελος Ανδρεόπουλος Τσάι στη Σαχάρα Λαοδικείας 18 Ιλίσια Τηλέφωνο: 2110120936 Fax :2110120937
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30΄μμ. Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά Τιμή εισιτηρίου με ποτό: 10 ευρώ (γενική είσοδος) Παραστάσεις έως 20 Νοεμβρίου 2012 Μέσα μεταφοράς για πρόσβαση στο «Τσάι στη Σαχάρα» Μετρό ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, λεωφορεία 608, 622, 235, 140
|