ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Σάββατο, 10 Φεβρουάριος 2018 07:57

Σε μια… Μέρα

του Άλλεν Μπάρτον

mera1

Το έργο ξεκίνησε την πορεία του το 2013 από το Λος Άντζελες, διακρίθηκε μεταξύ άλλων ως ένα από τα δέκα Καλύτερα Νέα Θεατρικά Κείμενα από το LA Weekly, ενώ έχει παρουσιαστεί στη Νέα Υόρκη, στο Παρίσι, το Εδιμβούργο, το Κάνσας.

Δύο Αμερικάνοι σε κρίση μέσης ηλικίας που τους συνδέει πολύχρονη φιλία, συναντούνται δια ζώσης μετά από τέσσερα χρόνια και έρχονται για άλλη μια φορά αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλο όπως το συνηθίζουν αφού πολλά τους χωρίζουν και μόνον η φιλία τους, τους ενώνει. Ο νευρικός και διαρκώς σε αρνητικότητα και ένταση Νταν βλέπει τον κόσμο μέσα από ένα πρίσμα εχθρικό σαν να του φταίει όλη η ανθρωπότητα, ο χρόνος που περνάει και τον γερνάει, η άδεια ζωή του κι η ανυπόφορη φιλία του. Φοβάται τους ανθρώπους που αγαπάει, τις σχέσεις που κινούνται στην επιφάνεια, κυρίως όμως το θάνατο κι ο θάνατος τον έχει αγγίξει ήδη όπως αποκαλύπτει στο φίλο του αφού μια καρδιακή προσβολή κόντεψε να τον στείλει στον άλλο κόσμο. Κάτι που αντί να τον ωριμάσει, επιδείνωσε την εφηβική του παλινδρόμηση κάνοντας τον ακόμα πιο ανυπόφορο. Ο ήπιος, ευγενής, αισιόδοξος και φιλελεύθερος Τζεφ αντιλαμβάνεται το περιβάλλον του σαν μια ευνοϊκή σύμβαση που μπορεί να διαχειριστεί μόνο όμως με την προϋπόθεση να μην αποκαλύπτει τις αδυναμίες του και να μην θίξει την εικόνα του, του στρέιτ, λευκού άντρα, επιτυχημένου επαγγελματία και οικογενειάρχη, μια εικόνα που στην διάρκεια αυτής της σύντομης συνάντησης με τον φίλο του, ανατρέπεται. Είναι τελικά ο Νταν ένας συντηρητικός αστός ή απλά εκείνος που λέει τα πράγματα με το όνομα τους, αρνείται το ψέμα και σιχαίνεται την υποκρισία του πολιτικά ορθού; Είναι ο Τζεφ ένας φιλελεύθερος και γεμάτος κατανόηση πολίτης ή ένας υποκριτής που κρύβεται πίσω από το δάκτυλο του κι αρνείται από φόβο να δει την πραγματικότητα, τη δική του και των άλλων; Και που συναντούνται αυτοί οι δύο άντρες με τις τόσες ιδεολογικές και ιδιοσυγκρασιακές διαφορές αν όχι στην κόψη μιας φιλίας που την λουστράρει ο χρόνος, η κοινή ανάμνηση αλλά διαρκώς βάλλεται από την έλλειψη συναίσθησης κι αλληλοκατανόησης;

mera2

Ενδιαφέρον ψυχολογικό δράμα που φλερτάρει με την μαύρη κωμωδία, επικεντρώνοντας στο ψυχολογικό προφίλ του μέσου, σύγχρονου αστού της δύσης, με την προσκόλληση στην εικόνα, τις εμμονές για το «καθώς πρέπει» και την αλαζονική αντίληψη πως είναι το κέντρο του κόσμου. Ενός κόσμου που έξω από τον κλειστό κύκλο και τους βασανιστικούς προβληματισμούς των δύο αντρών, σφύζει από βίαια ζωή και γυμνό θάνατο. Ενός κόσμου που είναι ταυτόχρονα παγίδα και δώρο και για τους δύο ήρωες αυτής της ιστορίας που προσπαθούν απεγνωσμένα να δικαιώσουν την άδεια τους ύπαρξη αλλά και για όλους τους υπόλοιπους θνητούς που έχουν πολύ σοβαρότερα θέματα να διαχειριστούν. Η δραματουργία, σαρκαστική και διεισδυτική, αποκαλύπτει σε βάθος την ψυχολογία των δύο φίλων κι ανατρέπει το συγκρουσιακό τους καθεστώς, με επιδέξιο ελιγμό. Αν και δεν μπορούν να απολαύσουν ο ένας την παρέα του άλλου, καταφέρνουν μέσα από μια οδυνηρή διαδικασία να εξομολογηθούν όλα όσα κρύβουν από τους υπόλοιπους. Αυτή η δυναμική, μετατρέπει την σχέση τους σε ψυχαναλυτική συνεδρία και τους συνδέει με κάτι πιο ισχυρό από την κοινή απόλαυση και πιο βαθύ από την συγκαταβατική αλληλοκατανόηση, κάτι που απελευθερώνει και τους δύο δίνοντας τους έναυσμα για μια νέα εξ ίσου βασανιστική συνάντηση. Κι ίσως αυτό να είναι το μυστικό της φιλίας τους. Όταν είναι μαζί, το λίγο που είναι μαζί δια ζώσης, είναι αληθινοί, είναι και οι δύο ο εαυτός τους, αδιαφορώντας για το τίμημα.

mera3

Τα ισχυρά ατού της παράστασης είναι η σκηνοθεσία κι η ερμηνεία των δύο εξαιρετικών ηθοποιών που ανέλαβαν αυτούς τους ρόλους και τους αξιοποίησαν στο έπακρο. Με θαυμάσια αίσθηση ρυθμού, βαθιά χημεία και εκπληκτική άνεση, ο εκρηκτικός Φιορέτος κι ο υποβλητικός Παυλόπουλος ενσαρκώνουν υποδειγματικά τους δύο χαρακτήρες, προσφέροντας μας ένα μοναδικό ερμηνευτικό ρεσιτάλ. Εντυπωσιακό το σκηνικό στο πάρκο με τους απόηχους της μεγαλούπολης να συνοδεύουν τις εκρήξεις των δύο φίλων υποβάλλοντας την παρουσία της. Η εξ ίσου ταλαντούχα σκηνοθέτης έχει ενορχηστρώσει με μαεστρία την επεισοδιακή αυτή σχέση και χωρίς να επιχειρεί περιττούς εντυπωσιασμούς, ακουμπάει με εμπιστοσύνη στο ταλέντο των δύο ηθοποιών, απελευθερώνοντας την δυναμική τους κι αξιοποιώντας τα σπάνια υποκριτικά προσόντα τους.

mera4

Λίγα λογία για τον Συγγραφέα

O Άλλεν Μπάρτον έχει διανύσει μια πολυετή πορεία στις παραστατικές τέχνες ως θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης, δάσκαλος υποκριτικής και πιανίστας κλασικής μουσικής. Θεατρικά του έργα: Circling (2016), Disconnection (2015), ...Σε μια Μέρα (2013), και Engagement (2010). Το “Σε μια Μέρα” διακρίθηκε ως ένα από τα 10 Καλύτερα Νέα Θεατρικά έργα από το LA Weekly, και έχει ήδη παρουσιαστεί στην Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Εδιμβούργο και το Κάνσας.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Βοστώνη, είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και υπήρξε μαθητής του αείμνηστου Milton Katselas. Σήμερα, είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο Beverly Hills Playhouse. Ζει στο Los Angeles.

mera5

Σόφη Παπαδοπούλου

Έχει μακρά εμπειρία στα θεατρικά και κινηματογραφικά δρώμενα. Σπούδασε υποκριτική στο Τορόντο και συμμετείχε σε πολλές θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές, ερμηνεύοντας ρόλους που εκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου. Ίδρυσε το IWA Actors Studio στο Λος Άντζελες και στην Αθήνα, στόχος του οποίου είναι να υποστηρίζει τις ανάγκες των ηθοποιών, τόσο σε επίπεδο επαγγελματικής ανάπτυξης, όσο και ουσιαστικής καλλιτεχνικής εξέλιξης. Η IWA έχει αποκλειστική συνεργασία με το Beverly Hills Playhouse, μία από τις πλέον αναγνωρισμένες σχολές υποκριτικής του Λος Άντζελες.

 

Κίμων Φιορέτος

Γεννήθηκε το 1978 στο Λούντ της Σουηδίας και είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν» (2001), ενώ διδάσκει στη σχολή τουΘεάτρου Τέχνης από το 2011. Οι πιο πρόσφατες παραστάσεις που τον έχουμε δει να παίζει είναι:Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης(Αλμαδόβαρ),Αχ αυτά τα φαντάσματα (Εντουάρντο Ντε Φιλίππο),24 ώρες Μερσιέ & Καμιέ(Σ .Μπέκετ),Το Κουρδιστό Πορτοκάλι(Ά. Μπέρτζες),72 ώρες(Α. Λαζαρίδου- Γ. Χατζηπαύλου), ενώ η πιο πρόσφατη ταινία μικρού μήκους το Σπίτι/Home(AlisonFolland).

 

Φάνης Παυλόπουλος

Γεννήθηκε στο Άργος.Είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας και ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας Abovo. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τους σκηνοθέτες: Γιώργο Κιμούλη, Γιάννη Σαρακατσάνη, Ηλία Καρελλά, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Αντιγόνη Γύρα, Δημήτρη Μπογδάνο, Ηλέκτρα Ελληνικιώτη, Χάρη Αττώνη κά.  Στον κινηματογράφο με τους Διονύση Χαριτόπουλο, Χρήστο Κανάκη, Χρήστο Σιταρίδη και Βασίλη Κεκάτο.

mera6

Σκηνοθεσία:Σόφη Παπαδοπούλου

Μετάφραση:Κίμων Φιορέτος

Ερμηνεύουν:Κίμων Φιορέτος, Φάνης Παυλόπουλος

Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος:Μαρία Καραπούλιου

Σχεδιασμός φώτων:Πάνος Γκόλφης

Σχεδιασμός ήχου/ Μουσική:Λευτέρης Δασκαλαντωνάκης

Φωτογραφίες/Σκηνοθεσία trailer/ Μοντάζ:Πάτροκλος Σκαφίδας

Βοηθός σκηνοθέτη:Ερατώ Αγγουράκη

Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία:Βάσω Σωτηρίου-We Will

Παραγωγή: iWa Theater & Film Productions

Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης»

Black box

Πειραιώς 206

Ταύρος
Τηλέφωνο: 2103418550 

Email:info@mcf.gr

Website:www.mcf.gr

 

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη

στις 21:00

Ως τις 27 Φεβρουαρίου 2018

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ

Διάρκεια: 90΄

 

Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athens heart
Οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις 08:00-22:00. Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€.για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης. Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται με 2,5€ για χρήση του parking από τις 10:00 έως 01:00. Από τις 01:01πμ θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε επιπλέον ώρα.