Σχετικά άρθρα
Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Τρίτη, 06 Φεβρουάριος 2018 10:13 |
Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος της Χρύσας Σπηλιώτη Η υπόθεση (από το δελτίο τύπου) Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου μας μιλάει για τον γιο της. Είναι η πρώτη του δασκάλα στο πιάνο, αυτή που προσπαθεί να σώσει το παιδί της και τον εαυτό της από τη μέγγενη των κοινωνικών περιορισμών και της υποκρισίας που εκφράζει κι επιβάλλει ο άντρας της Γιάκωβος. Θα εμφυσήσει στο γιο της χωρίς καν να το αντιλαμβάνεται αγάπη για τη ζωή και την ελευθερία. Θα καταφέρει το σχεδόν ακατόρθωτο. Να δώσει τα εφόδια σ’ έναν αριστοκράτη να γράψει τη μουσική για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.
Το έργο Η Σπηλιώτη έγραψε έναν σφιχτό μονόλογο, γεμάτο από ζωή, ένταση, πάθος, χιούμορ και συγκίνηση. Η Ρεγγίνα, μέσα από την δραματουργία αυτή, αναδύεται ολοζώντανη, μια γυναίκα έξυπνη και δυναμική, έρχεται σε αντιπαράθεση με τον συντηρητικό, παλαιολιθικό άντρα της και εμποτίζει το πνεύμα του γιου και μαθητή της στη μουσική με πάθος για την ελευθερία, όχι μόνο των εθνών αλλά κι εκείνη που διαπνέει την καθημερινότητα μας, προσφέροντας μας ανάσες απαγορευμένων απολαύσεων και ανοίγματα σε κόσμους κι ανθρώπους έξω από τα δεδομένα μας, με το ανάλογο τίμημα φυσικά. Βρίσκεται στον αντίποδα της μητέρας του Σολωμού, αφού αυτή είναι η σύζυγος που ανέχεται τις ερωμένες του άντρα της, ενώ η Αγγέλικα είναι η μαντενούτα του κόντε Σαλαμών και αντικείμενο οργής για την σύζυγό του. Κι ωστόσο το ελεύθερο πνεύμα της την σπρώχνει να στραφεί με τρυφερότητα προς την κατατρεγμένη γυναίκα, να κάνει γι’ αυτήν σκέψεις θετικές, ξεπερνώντας την υποκρισία της εποχής και της τάξης της. Σαν μια «γιορτή» που αναδύεται από το χρόνο και τον τόπο της και συνδιαλέγεται με το σήμερα και να ξεσηκώσει τον ψυχισμό του θεατή, ο μονόλογος αυτός, πιστός στην επτανησιακή διάλεκτο της εποχής, γίνεται κραυγή για ελευθερία, παθιασμένη επιθυμία για ζωή, τρικυμισμένη αντιπαράθεση με το αντρικό κατεστημένο και ηδονική αναπόληση μιας γεμάτης ζωής. Κυριαρχεί η τρυφερότητα της μάνας, το πάθος για τη μουσική, η βαθιά κατανόηση ενός ακατανόητου κόσμου κι η σεμνή κατάθεση του θαύματος της έμπνευσης που ξεπηδώντας από την δική της απελευθερωτική καθοδήγηση, θα διαποτίσει την ψυχοσύνθεση του ταλαντούχου της γιου, ο οποίος θα δημιουργήσει την μουσική του μέλλοντος. Με κόψεις, αιχμές, ξεσπάσματα, ανατροπές, τρυφερές αναπολήσεις, παιχνίδια του νου και λαχτάρα ακατανίκητη για ζωή ακόμα και μέσα στον «τάφο», ο μονόλογος αυτός κυλάει απρόσκοπτα ως το εκστατικό του φινάλε. Η παράσταση Ο Ρεμούνδος σκηνοθέτησε με ευελιξία και έμπνευση την Σπηλιώτη η οποία ζωντάνεψε την ηρωίδα της, επί σκηνής με μια σπάνια, ανόθευτη παιδικότητα, μια αυθορμησία κι ένα πάθος αφοπλιστικό, με καταλυτικό χιούμορ κι ακράτητο κέφι, με μια άπιαστη μελαγχολία άλλων καιρών και εσωτερικό δυναμισμό που μετουσιώνονταν σε έκσταση όταν οι μελωδίες του γιου της κατέκλυζαν την μνήμη της κι ο τάφος δεν μπορούσε πια να την κρατήσει μέσα του, την απελευθέρωνε για λίγο ώστε να μας διηγηθεί την ιστορία της, να μείνει κάτι κι από αυτήν που τόσα γέννησε. Ήξερε βέβαια η ηθοποιός σε βάθος την ηρωίδα που η ίδια έπλασε αλλά κι ο σκηνοθέτης δημιούργησε γι’ αυτήν ατμόσφαιρες εκστατικές και την «κίνησε» ερμηνευτικά έτσι ώστε να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές της δραματουργίας, να φωτίσει τα κρυμμένα νοήματα. Η Σπηλιώτη έχει μια τέτοια σκηνική ζωντάνια ώστε δημιουργείται η αίσθηση, όχι πως μια ηρωίδα από το παρελθόν έρχεται ως στις μέρες μας αλλά πως εμείς οι ίδιοι οι θεατές μεταφερόμαστε στην δική της εποχή μαγνητισμένοι από την λαχτάρα της να ξαναζήσει. Και πως αυτή που συναντάμε δεν είναι μια ηθοποιός μα η ίδια η μάνα του μουσικού που συνέθεσε τον ύμνο μας. Μια παράσταση χειροποίητη κι απροσδόκητη που θα απολαύσετε από την πρώτη απαστράπτουσα σεκάνς της ως το βαθιά συγκινητικό φινάλε της. Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr) Σκηνικά/ Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου Χορογραφία: Μάτα Μάρρα Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου Video: Νικήτας Χάσκας Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός Παραγωγή: Πολυχώρος Vault Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS Μελενίκου 26 Γκάζι Βοτανικός Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8' περίπου με τα πόδια) Πληροφορίες-κρατήσεις: 213 0356472 / 6949534889 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 - 14:00 και 17:00 - 21:00) Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. FB Page :http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1 ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Σάββατο 19:15 έως το Σάββατο 31 Μαρτίου ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα) ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ Γενική είσοδος: 12 ευρώ Προπώληση Viva : 10 ευρώ : https://www.viva.gr/tickets/theater/polixoros-vault-skini-a/o-gios-mou-nikolaos-mantzaros/ Μειωμένο: 10 ευρώ Φοιτητές / Μαθητές / Σπουδαστές / Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) / ΑμΕΑ / Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) /Συνταξιούχοι Ατέλειες: 5 ευρώ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
Λίγα λόγια για το θεατρικό project : Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ Επτά μάνες μιλάνε για τους γιους τους. Επτά σκηνοθέτες ετοιμάζουν επτά παραστάσεις, στηριγμένες πάνω σε επτά βιογραφίες. Επτά γυναίκες ηθοποιοί θα παρουσιάσουν επτά μονολόγους απλών γυναικών που μιλάνε για τα παιδιά τους, που εμείς γνωρίσαμε ως άντρες σπουδαίους και διακεκριμένους, που έλαμψαν με την προσωπικότητα, το έργο, την ευφυΐα, το ταλέντο, την τέχνη ή την επιστήμη τους (Καβάφης, Μάντζαρος, Σολωμός, Συγγρός, Μακρυγιάννης, Ψυχάρης, Μέγας Αλέξανδρος) Ο Αυγουστίνος Ρεμούνδος σκηνοθετεί και παρουσιάζει τη Ρεγγίνα Τουρίνη - Μάντζαρου (μητέρα του Νικόλαου Μάντζαρου), μονόλογο που έγραψε και ερμηνεύει η Χρύσα Σπηλιώτη, ο Σίμος Παπαναστασόπουλος έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Νικολέτας Νομικού – Συγγρού (μητέρας του Ανδρέα Συγγρού) που θα ερμηνεύει η Ιωάννα Γκαβάκου, ο Περικλής Μοσχολιδάκης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Αγγέλικας Νίκλη – Σολωμού (μητέρα του Διονύσιου Σολωμού) που θα ερμηνεύει η Μάγδα Κατσιπάνου, ο Μενέλαος Καραντζάς σκηνοθετεί το κείμενο που έγραψε ο Χρήστος Καρασαββίδης για τη Φροσύνη Μπιάζη – Ψυχάρη (μητέρα του Γιάννη Ψυχάρη) που θα ερμηνεύσει η Αγγελική Καρυστινού, η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου σκηνοθετεί το μονόλογο που έγραψε ο Γιώργος Μεσσολογγίτης για τη Βασιλική Τριανταφύλλου (μητέρα του Ιωάννη Μακρυγιάννη) που θα ερμηνεύσει η Ευγενία Αποστόλου, και oΣήφης Μάινας θα σκηνοθετήσει το μονόλογο την έγραψε και θα ερμηνεύσει η Κάτια Σπερελάκη για την Ολυμπιάδα (μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου) και ο Κοραής Δαμάτης έγραψε και σκηνοθετεί το μονόλογο της Χαρίκλειας Καβάφη (μητέρα του Κωνσταντίνου Καβάφη). Το project αυτό θα συνεχιστεί και την επόμενη σεζόν 2018-19
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 06 Φεβρουάριος 2018 10:19 |