Σχετικά άρθρα
ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Τετάρτη, 06 Ιανουάριος 2016 09:27 |
Το δάνειο του Τζόρντι Γκαλθεράν
Ο Αντόνιο ζητά να πάρει ένα δάνειο, αλλά η μόνη εγγύηση που διαθέτει είναι… ο λόγος της τιμής του. Μπροστά στην επίμονη άρνηση του διευθυντή της τράπεζας να του το χορηγήσει, ο επίδοξος δανειολήπτης απειλεί τον τραπεζίτη ότι… θα αποπλανήσει τη γυναίκα του, αφού το μοναδικό του όπλο είναι η ακαταμάχητη έλξη που ασκεί στις γυναίκες! Ο Γκαλθεράν "στοιχηματίζει" πως δεν μπορεί κανείς να κερδίσει χρήματα με τίμια μέσα. Με μοναδικό του εφόδιο τη μπλόφα, ο απεγνωσμένος λόγω της οικονομικής κρίσης ανθρωπάκος, ίσως δεν καταφέρει τελικά να πάρει το δάνειο, ο διευθυντής της τράπεζας όμως θα πάθει στο τέλος αυτό ακριβώς που φοβάται. Το έργο κέρδισε το πρώτο βραβείο στο Τουρνουά Σύγχρονου Καταλανικού θεάτρου της Τζιρόνα τον Νοέμβριο του 2011.
Το έργο, επίκαιρο και για μας τους Έλληνες, μέσω κρίσης, εμφανίζει δύο χαρακτήρες, τσεχωφικούς, ούτε καλούς ούτε κακούς αλλά βαθιά ανθρώπινους, τον καθένα με τις δικές του ρωγμές αλλά και με τις δικές του δυναμικές εξουσίας. Το κωμικό στοιχείο που φλερτάρει με τη φάρσα, διατρέχει όλο το έργο, αγγίζοντας άλλοτε την υπερβολή της κομέντια ντελ άρτε κι άλλοτε τον σουρεαλισμό. Οι δύο άντρες διεκδικούν με πάθος αυτά που τους ανήκουν ή αυτά που νομίζουν πως δικαιούνται κι έτσι αναγκαστικά φτάνουν σε σύρραξη. Ο καθένας από την πλευρά του διαθέτει πειστικά επιχειρήματα που όμως στην ουσία τους είναι διάτρητα. Κι οι δύο επιμένουν στις θέσεις τους, ο τραπεζικός άκαμπτος και συμφεροντολόγος, ο δανειζόμενος απελπισμένος και πιεστικός. Θα βρεθεί όμως ένα σημείο στο οποίο θα συναντηθούν. Ο πρώτος θα χάσει όλα αυτά που τον έκαναν ανίκητο κι ο δεύτερος θα απολέσει την μοναδική ιδιότητα που έχει επικαλεστεί, το ταλέντο του να κατακτά τις γυναίκες. Μία, αυτή η ίδια γυναίκα θα τους οδηγήσει και τους δύο στα άκρα κι από κει στην απελπισία, εξαναγκάζοντάς τους να παρηγορήσουν εν τέλει ο ένας τον άλλο. Υπέροχο, σαρκαστικό σχόλιο για την κρίση, την ανθρώπινη φύση, το απρόβλεπτο της ζωής και την ευθραυστότητα της πίστης. Η σκηνοθεσία ανέδειξε στην εντέλεια την δραματουργία, προσφέροντας ισχυρές δόσεις χιούμορ αλλά και στιγμές αυθεντικής συγκίνησης. Έξοχοι οι δύο ηθοποιοί με γνήσια κωμική στόφα και θαυμάσια κινησιολογική ικανότητα, δίνουν ρεσιτάλ υποκριτικής, αρθρώνοντας τον δύσκολο λόγο με άνεση και ευρηματικότητα, αναδεικνύοντας την ειρωνεία των σκηνικών συγκρούσεων, «ξεκλειδώνοντας» τις εσωτερικές δυναμικές των χαρακτήρων και αξιοποιώντας τις διαρκείς ανατροπές της δράσης με αντίστοιχες ερμηνευτικές αποχρώσεις. Ευρηματικό, με έντονα χρώματα και μεταλλασσόμενες επιφάνειες το σκηνικό παίζει με τις εξ ίσου έντονες αποχρώσεις και το στιλ της ενδυματολογικής γκάμας ενώ οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί αξιοποιούν στο έπακρο τα σκηνογραφικά ευρήματα και τις δραματουργικές εντάσεις. Η μουσική σχολιάζει χιουμοριστικά την παράσταση, ανοίγοντας διάλογο με τις δράσεις, προσφέροντας άλλοτε επίταση των συγκρουσιακών ακμών κι άλλοτε μια ρομαντική εξομάλυνσή τους. Ενδιαφέρων ο τρόπος με τον οποίο σκηνοθετικά αλλά και ερμηνευτικά αποδόθηκε το Ισπανικό ταπεραμέντο κι η θερμή ιδιοσυγκρασία των ηρώων. Αν δεν έχετε δει ακόμα αυτή την παράσταση, πηγαίνετε τώρα. Θα την απολαύσετε και θα ελαφρύνει το βάρος των προβλημάτων σας που είναι συγγενή με αυτά των «χαρακτήρων» του έργου. Τζόρντι Γκαλθεράν Γεννήθηκε στη Βαρκελώνη το 1964. Από το 1988 αρχίζει να γράφει θέατρο και να σκηνοθετεί ο ίδιος κάποια από τα έργα του σε παραστάσεις ερασιτεχνών. Το 1995 στέλνει για πρώτη φορά έργα του σε διαγωνισμούς, διεκδικώντας θεατρικά βραβεία. Οι Αλυσιδωτές λέξεις κερδίζουν το Βραβείο Born και το Ντακότα το Βραβείο Ignasi Iglésias του Ινστιτούτου Θεάτρου της Βαρκελώνης. Άλλα έργα του είναι: Σερφ (1990), Fuga(1994), Gaudí (2002), Παράδεισος (2000), Καρναβάλι (2005) και Κανκούν (2007). Η μεγάλη του επιτυχία Μέθοδος Γκρόνχολμ (2003) έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει ανέβει με τεράστια επιτυχία σε περισσότερες από είκοσι χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας (Θέατρο Τέχνης, μετάφραση Γιώργου Καραμίχου - Μαρίας Τσατσαρώνη, σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου). Γράφει στην καταλανική γλώσσα.
Μετάφραση: Elsde Paros Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Παντελής Δεντάκης Σκηνικά-Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού Μουσική: Φοίβος Δεληβοριάς Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Λυπηρίδου, Κατερίνα Παναγιωτάκη
Παίζουν: Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Σαρακατσάνης
Trailer :https://www.youtube.com/watch?v=FDc0cyVIUcU&feature=youtu.be ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (Κεντρική σκηνή) Αντισθένους 7 & Θαρύπου Νέος Κόσμος (Σταθμός μετρό Συγγρού-Φιξ) Τηλέφωνο: 2109212900 / F: 2109212901 E: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. / www.nkt.gr / ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Τετάρτη : 21:15 Παρασκευή : 21:15 Σάββατο : 21:15 Κυριακή : 19:00 ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : Τετάρτη, Παρασκευή Κανονικό 13€, Φοιτητικό / Άνω των 65 ετών / Ανέργων 10€ Σάββατο, Κυριακή Κανονικό 15€ Φοιτητικό / Άνω των 65 ετών / Ανέργων 12€ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:80 λεπτά ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ : Δευτέρα - Παρασκευή 17:00 - 22:00 Σάββατο 14:00 - 22:00 Κυριακή 10:00 - 22:00 www.facebook.com/theatroneoukosmou
|