ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μάριος Παϊτάρης   
Πέμπτη, 14 Νοέμβριος 2013 08:44

Όλα για την μητέρα μου

του Σάμουελ Άνταμσον

ola1

Ο Σάμουελ  Άνταμσον  μεταγράφει θεατρικά την πασίγνωστη κινηματογραφική ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ, βασισμένος στο σενάριο του ίδιου του θρυλικού σκηνοθέτη. Η παράσταση ανέβηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 2008, γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία. Η ελληνική εκδοχή παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη από τον Πέτρο Ζούλια. Ο Άνταμσον κρατάει αρκετά στοιχεία της κινηματογραφικής ταινίας προσθέτοντας όμως και σκηνές οι οποίες είναι πιο εύγλωττες θεατρικά, δημιουργώντας ένα θεατρικό κείμενο που είναι σαφώς ένα αυτόνομο θεατρικό σώμα αλλά αναπόφευκτα άμεσα συσχετισμένο με την κινηματογραφική ταινία.

ola2

Η Μανουέλα χάνει τον γιό της Εστέμπαν σε αυτοκινηστικό δυστύχημα, όταν εκείνος περιμένει στην βροχή την ηθοποιό Ούμα Ρόχο, την οποία λατρεύει, για να της πάρει αυτόγραφο. Αργότερα η Μανουέλα πιάνει δουλειά στο θέατρο που παίζει η Ούμα, ως γραμματέας της. Στο έργο βλέπουμε την ερωτική σχέση της Ούμα με την Νίνα, μια ναρκομανή κοπέλα, επίσης μέλος του θιάσου και παράλληλα την ιστορία της Αγράδο, μια τραβεστί, φίλης της Μανουέλας αλλά και της Ρόζας, μιας καλόγριας η οποία είναι έγκυος και πάσχει από AIDS. Το έργο πραγματεύεται τις έννοιες της μητρικής αγάπης, της ερωτικής εξάρτησης, της φιλίας αλλά πάνω από όλα παραμένει ένας ύμνος στην διαφορετικότητα, όπως όλες άλλωστε οι ταινίες του σπουδαίου Ισπανού σκηνοθέτη.

ola3

Όταν κάποιος θεατής αποφασίζει να παρακολουθήσει μια θεατρική παράσταση η οποία είναι μεταγραφή μιας κινηματογραφικής ταινίας ή ενός λογοτεχνικού βιβλίου, πρέπει να είναι όσο το δυνατόν απεμπλεκόμενος συναισθηματικά από αυτό που έχει δει, ειδικά αν το έχει λατρέψει και να μην μπαίνει στην διαδικασία σύγκρισης του ενός καλλιτεχνικού προϊόντος με το άλλο.  Κάθε καλλιτεχνικό είδος, έχει τους δικούς του αυτόνομους γλωσσικούς και αισθητικούς κώδικες, είτε πρόκειται για θέατρο, σινεμά ή λογοτεχνία. Αντιλαμβάνομαι ότι οι συγκρίσεις για κάποιους είναι αναπόφευκτες και είναι δύσκολο να παρακολουθήσεις κάτι που έχεις δει σε άλλη καλλιτεχνική μορφή  ως θεατής - tabula rasa, αλλά αυτή είναι και η μαγεία της κάθε τέχνης ξεχωριστά. Καθεμιά έχει τα δικά της ξεχωριστά υλικά που θα σε κεντρίσουν και θα σου δώσουν κάτι τελείως διαφορετικό και μοναδικό ως εμπειρία.

ola4

Ο Ζούλιας έστησε μια παράσταση με συνεχείς εναλλαγές, επικεντρωμένος στην ανάδειξη της ιστορίας και των ηθοποιών του, χτίζοντας μια σκηνοθετική γραμμή λιτή χωρίς περιττά φτιασίδια, αναδεικνύοντας αρκετά επιτυχώς τον μελοδραματικό κορμό της ιστορίας και της τυπολογίας των χαρακτήρων του έργου. Σαφώς ο ρυθμός έχει κάποια προβλήματα σε κάποιες στιγμές και η στοχοκατεύθυνση της παράστασης δεν είναι τόσο διαυγής όσο θα έπρεπε αλλά η προσπάθεια του είναι εμφανής και έντιμη. Οι φωτισμοί από τον ίδιο τον σκηνοθέτη είναι τυπικοί χωρίς να ενισχύουν ικανοποιητικά τις ατμόσφαιρες.  Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι ενδιαφέρουσες αλλά αρκετά ανομοιογενείς υφολογικά. Η Μαρίνα Ψάλτη ως Μανουέλα επιτυγχάνει μια πολύ καλή ερμηνεία, με βάθος και εύστοχη συναίσθηση της υπόσταση του ρόλου της. Η Νένα Μεντή ποντάρει στην σκηνική της εμπειρία, προσφέροντας ένα ερμηνευτικό αποτέλεσμα άκρως αξιόλογο. Μου άρεσε πολύ η Άννα Μονογιού στον ρόλο της Νίνα, με την νευρώδη και εύρυθμη ερμηνεία της. Η Κατερίνα Λέχου  στον ρόλο της τραβεστί Αγράδο είναι άκρως πειστική παρόλη της τεράστια δυσκολία του εγχειρήματος που έχει αναλάβει. Είναι εμφανέστατη η τρομερή δουλειά που έκανε πάνω στην ερμηνεία της και νομίζω ότι το αποτέλεσμα ως ένα βαθμό την δικαιώνει. Υποδεέστεροι ερμηνευτικά τόσο η Γωγώ Μπρέμπου όσο και ο Κωνσταντίνος Κάππας. Δύο ηθοποιοί με υποκριτικές αρετές, οι οποίες σε αυτή την δουλειά δεν αποτυπώνονται επαρκώς. Το «Όλα για την μητέρα μου» είναι μια αξιοπρεπής παράσταση που προσπαθεί αιματηρά να υπερκεράσει τις σκοπέλους του σκηνικού εγχειρήματος και το καταφέρνει σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό.

ola5

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας

Σκηνικά- κοστούμια: Αναστασία Αρσένη

Μουσική: AlbertoIglesias

Βοηθός σκηνοθέτη: Παύλος Σαχπεκίδης

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):  Αγοραστή Αρβανίτη

Ηλίας Γιαννάκης

Αγγελίνα Ευθυμίου

Κατερίνα Κρέπη

Μιχάλης Λεβεντογιάννης

Κατερίνα Λέχου

Γεωργία Μαυρογεώργη

Νένα Μεντή

Σταύρος Μερμήγκης

Άννα Μονογιού

Γωγώ Μπρέμπου

Τάνια Ρόκα

Μαριάννα Τουντασάκη

Μαρίνα Ψάλτη

Κώστας Κάππας

Ειρήνη Ιγγλέση.

Διάρκεια: 105΄

Θέατρο «Ακροπόλ»

Ιπποκράτους 9 – 11

Τηλέφωνο: 210.3643700

Τιμές εισιτηρίων

  Τρίτη και Πέμπτη γενική είσοδος 10 ευρώ

 Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 20 ευρώ για τις πρώτες 6 σειρές της πλατείας και την 1η σειρά του εξώστη

  Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, γενική είσοδος σε πλατεία και εξώστη 15 ευρώ

  Για ΑΜΕΑ, άνεργους, φοιτητές και μαθητές, 9 ευρώ

  Έκπτωση 20% στο σύνολο της αξίας των εισιτηρίων για κράτηση  περισσότερων από 12, ατόμων

  Έκπτωση 25% για όσους αγοράσουν εισιτήριο και για τις δύο παραστάσεις του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου («Ο Έμπορος της Βενετίας» και «Όλα για τη Μητέρα μου»), ακόμα και αν είναι σε διαφορετικές ημερομηνίες.

Μέρες και ώρες παραστάσεων: 3, 6, 9, 15, 17, 20, 23, 29/11, 1, 4, 7/12, 6 μ.μ. 1, 2, 8, 10, 13, 16, 22, 24, 27, 30/11, 6, 8/12, 9 μ.μ. 5, 14, 19, 28/11, 3/12, 8 μ.μ.