Σχετικά άρθρα
ΜΟΔΑΣ & ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΑΣΤΕΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Παρασκευή, 04 Μάιος 2012 19:54 | |||
Μόδας & Τέχνης Εραστές "Γύρνα πίσω…στα ψηλά τακούνια" των Κωνσταντίνου Ρόδη & Ιωάννη Κυφωνίδη Στις 15, 16 και 17 Μαΐου 2012, η ομάδα «Μόδας & Τέχνης Εραστές» παρουσιάζει την performance «Γύρνα πίσω… στα ψηλά τακούνια». Πρόκειται για έναν συνδυασμό λόγου, σωματικού θεάτρου, κίνησης και κινηματογραφικής μουσικής. Εμπνευσμένη από τις ταινίες του Πέδρο Αλμοδόβαρ και κυρίως από τους ανδρικούς ρόλους αλλά και τη μουσική και τα τραγούδια στις ταινίες του, η perfomance αυτή έχει για υλικά της τα σώματα των ηθοποιών, τον ελάχιστο λόγο, την εικόνα σε μια εικαστική της προσέγγιση αλλά και τα vintage ρούχα και αξεσουάρ, τα περισσότερα φτιαγμένα στο χέρι από τη «γιαγιά της ραπτικής» Μαίρη Αναστασίου και το σχεδιαστή Χρήστο Χατζηβασιλείου. Μιλάμε με τους δύο συντελεστές της παράστασης για τους άντρες του Αλμοδόβαρ, την δύναμη της εικόνας και την λειτουργία του λόγου μέσα από παρουσία-απουσία του.
Πως ιχνογραφούνται οι άντρες- ήρωες στα έργα του Αλμοδόβαρ και κατά προέκταση στην παράσταση; Κυφωνίδης: Οι άντρες στις ταινίες του Αλμοδόβαρ είναι το «πίσω κείμενο» των σεναρίων του. Είναι οι «σταθμοί» στη ζωή της γυναίκας που κυριαρχεί είτε ως μάνα, είτε ως ερωμένη είτε ως σύντροφος στο σύνολο των έργων του Ισπανού δημιουργού. Αν και σε πρώτη ανάγνωση δε δίνει έμφαση στους ρόλους αυτούς, σε δεύτερη και τρίτη αντιλαμβάνεται κανείς ότι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της πλοκής, αφού αυτοί λειτουργούν ως μοχλός για να ξεδιπλωθούν οι γυναικείοι ρόλοι στις ταινίες του.
Πως επιδρά η μουσική στη δράση αλλά και στην μνήμη των θεατών; Κυφωνίδης: Η μουσική -που στη δική μας περίπτωση, είναι μια μονταρισμένη συρραφή τραγουδιών των soundtracks των ταινιών του Αλμοδόβαρ- αποτελεί τη «γέφυρα» ανάμεσα στον κινηματογράφο και το θέατρο. Οι θεατές μ’ αυτό τον τρόπο μπορούν να μπουν στο κλίμα της παράστασης, χωρίς να απολέσουν την αίσθηση των ταινιών αυτών. Η μουσική είναι το πλέον αναγνωρίσιμο εργαλείο και «σκηνικό αντικείμενο» της performance. Ούτως ή άλλως η μουσική λειτουργεί ως παγκόσμια γλώσσα που μπορεί να γίνει κατανοητή και στο μη ελληνόφωνο κοινό αλλά και ως ένδυμα ή αξεσουάρ στο σώμα των ερμηνευτών.
Ποια εικαστική γραμμή ακολουθείτε και πως συμβάλλουν τα κοστούμια στην συγκεκριμένη παράσταση; Κυφωνίδης: Είναι ένας ενδυματολογικός «γάμος» των δεκαετιών '70, '80 και '90 με κομμάτια φτιαγμένα από το χέρι της «γιαγιάς» της ραπτικής Μαίρης Αναστασίου που συνοδεύονται από ανάλογα αξεσουάρ και σκηνικά αντικείμενα, όπως το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ. Σε όλα αυτά προστίθεται ο «βιομηχανικός μινιμαλισμός» με τις ολόσωμες φόρμες του Χρήστου Χατζηβασιλείου.
Πως αντικαθίσταται ο λόγος από τις βουβές δράσεις των σωμάτων;
Ρόδης: Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. Πολλές φορές δε μπορούμε να πούμε με λόγια αυτό που αισθανόμαστε ή αυτό που πιστεύουμε. Μέσα από την κίνηση όμως μπορούν να ειπωθούν τα μεγαλύτερα πράγματα , από τα πιο ασήμαντα μέχρι τα πιο σημαντικά, από το πιο τραγικό και σκληρό γεγονός μέχρι το πιο αστείο και διασκεδαστικό. Άλλωστε με τους Ισπανούς εμείς οι Έλληνες έχουμε πολλά κοινά σημεία, από τον τρόπο «εκδήλωσης» των σωμάτων μας και τις εκφράσεις στο πρόσωπό μας μέχρι τον τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης των πραγμάτων.
Ποια είναι η γνώμη σας για το «Επί Σκηνής»;
Κυφωνίδης: Εκτός του ότι λειτουργεί ως ηλεκτρονικό περιοδικό για το θέατρο χωρίς να κάνει διαχωρισμούς σε είδη και παραστάσεις , βάζει στο παιχνίδι το ίδιο το κοινό, τους ίδιους τους χρήστες του διαδικτύου. Είναι εύχρηστο, λειτουργικό και θεματολογικά πλουραλιστικό.
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Κων/νος Ρόδης & Ιωάννης Κυφωνίδης Κίνηση: Κωνσταντίνος Ρόδης Κοστούμια: Μαίρη Αναστασίου, Vintage & Χρήστος Χατζηβασιλείου (MED) Πρωτότυπη Μουσική (trailer/spot): Μιχάλης Αβραμίδης (STUDIO AMID) Φωτογραφίες: ARTE DI 3 & Δημήτρης Κρητικόπουλος
Παραστάσεις: Τρίτη 15, Τετάρτη 16 & Πέμπτη 17 Μαΐου στις 21:15 Διάρκεια παράστασης: 50 λεπτά Τιμές εισιτηρίων: 8.00€
«Επί Κολωνώ» (Σκηνή Φουαγιέ) Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94 Κολωνός Τηλέφωνο: 210 5138067 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Μετρό: Στάση Μεταξουργείο
Το μπαρ του θεάτρου και η αυλή λειτουργούν τις ημέρες των εκδηλώσεων από το απόγευμα (μιάμιση ώρα πριν την έναρξη της εκδήλωσης) έως αργά το βράδυ.
|