Σχετικά άρθρα
ΤΟ ΒΟΥΛΕΒΑΡΤΟ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Κυριακή, 25 Απρίλιος 2010 00:41 | |||
ΤΟ ΒΟΥΛΕΒΑΡΤΟ ΤΟΥ ΕΓΚΛHΜΑΤΟΣ
Μια νέα σχετικά ομάδα με παράξενο, γοητευτικό όνομα, παρουσιάζει φέτος την Άνοιξη, την τρίτη της μόλις παράσταση, μια μουσικο-θεατρική σάτιρα των Θεόφιλου Κόκκαλη και Δημήτρη Χαλιώτη «THE KILLER SHOW». Μιλάμε με τον Δημήτρη Χαλιώτη ο οποίος μας ξεναγεί στο «Βουλεβάρτο του εγκλήματος» και μας μιλάει για όσα «εγκλήματα» διεπράχθησαν εκεί ή πρόκειται να διαπραχτούν, πάντα με κέφι, έμπνευση και φαντασία. Μιλήστε μου για την ως τώρα πορεία σας. Ξεκίνησα πριν από 13 χρόνια από τον χώρο του ερασιτεχνικού θεάτρου, αρχικά ως ηθοποιός και στη συνέχεια γράφοντας θεατρικά έργα. Το 2008 έκλεισα οριστικά έναν μεγάλο κύκλο στην «Θεατρική Ομάδα Αυτοσχεδιασμού» στα Βριλήσσια και αποφάσισα να κάνω την πρώτη μου ολοκληρωμένη επαγγελματική δουλειά μαζί με κάποιους φίλους ηθοποιούς. Κάπως έτσι ήρθε το «Toilet Stories» στο Θέατρο Επί Κολωνώ την άνοιξη του 2009.
Τι σημαίνει το όνομα της ομάδας και πως το εμπνευστήκατε; Η ίδρυση της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Το Βουλεβάρτο του Εγκλήματος» ήταν το επόμενο βήμα στον χώρο. Ακούγεται αρκετά παράξενο το όνομα ομολογουμένως. Το βρήκα ξεφυλλίζοντας το θεατρικό λεξικό του Αλέξη Σολωμού. Το Βουλεβάρτο του Εγκλήματος ήταν ο κακόφημος δρόμος του Παρισιού, που ανέβαιναν κατά τον 19ο αιώνα τα μελοδράματα και οι οπερέτες. Από την πρώτη στιγμή μου έκανε κλικ.
Ποια είναι τα μέλη της ομάδας και πως συναντηθήκατε; Η ομάδα δεν έχει σταθερά μέλη. Με κάποιους από τους ηθοποιούς, με τους οποίους συνεργάζομαι στο «The Killer Show», που παρουσιάζουμε κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο Θέατρο της Άνοιξης, δουλεύω για πρώτη φορά. Με κάποιους άλλους είχαμε ξαναδουλέψει στο Toilet Stories. Με τον Θεόφιλο Κόκκαλη, με τον οποίο γράφουμε μαζί και το έργο, δουλέψαμε μαζί τον χειμώνα σε μία άλλη θεατρική παράσταση, που έκανα, με τίτλο «Κάτω από την barΑ».
Ποιοι είναι οι στόχοι της ομάδας σας και ποια η κατευθυντήριος γραμμή; Στόχος είναι πάντα να κάνουμε πράγματα, που μας εκφράζουν, και δουλειές, μέσα από τις οποίες να έχουμε κάτι να πούμε. Φυσικά μας αφορά και η ανταπόκριση του κόσμου σε κάθε δουλειά. Πάντως δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη γραμμή.
Πως λειτουργείτε στην διάρκεια των προβών; Δουλεύουμε επισταμένα πάνω στο κείμενο. Αυτό είναι και η βάση μας. Στην περίπτωση βέβαια του The Killer Show, που είναι μία μουσικοθεατρική σάτιρα, είχαμε πάρα πολλή δουλειά και στο κομμάτι, που αφορά τις χορογραφίες και το τραγούδι. Για τρεις μήνες κυριολεκτικά μας βγήκε η πίστη.
Με τι κριτήρια διαλέγετε το ρεπερτόριό σας; Μέχρι σήμερα έχουμε παρουσιάσει πρωτότυπα έργα. Δε θέλουμε να αναμασάμε τα ίδια και τα ίδια. Αλλά φυσικά δεν αποκλείουμε ούτε τις διασκευές, ούτε την παρουσίαση άπαιχτων έργων στην Ελλάδα.
Πείτε μου για την ως τώρα εμπειρία σας όσον αφορά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα; Στις τρεις δουλειές, που έχω κάνει επαγγελματικά, έχω ευτυχήσει να διαχειριστώ διαφορετικά πράγματα. Το «Toilet Stories» ήταν μία εκρηκτική κωμωδία. Το «Κάτω από την barΑ» ένα σπονδυλωτό έργο bar theatre και τώρα το «The Killer Show», που είναι με διαφορά η πιο απαιτητική παραγωγή, που έχουμε επιχειρήσει να κάνουμε, είναι μία μουσικοθεατρική σάτιρα με interractive στοιχεία. Είμαι πολύ αυστηρός με τον εαυτό μου. Σπανίως είμαι ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα.
Πως εξασφαλίζετε χώρο κάθε φορά και τι προβλήματα αντιμετωπίζετε; Το θέμα του χώρου παρουσίασης μίας παράστασης είναι πολύ μεγάλο θέμα. Στην Ελλάδα οι περισσότερες ομάδες λειτουργούν μόνες τους, χωρίς χρηματοδότηση από πουθενά. Η ενοικίαση ενός θεάτρου είναι ακριβή υπόθεση. Και στο θέατρο, κατά κύριο λόγο, χάνεις λεφτά, παρά κερδίζεις. Αλλά κάνεις αυτό που σου αρέσει και ευελπιστείς σε κάτι καλύτερο στο μέλλον…
Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού; Δεν έχουμε παράπονο. Έχουμε κοινό, που μας στηρίζει, και σιγά-σιγά αναγνωρίζει πια και τις δουλειές μας. Ωστόσο, είναι μία πολύ δύσκολη εποχή για όλους. Δεν ξέρουμε πού θα πάει όλη αυτή η κατάσταση. Πάντως έχει αποδειχτεί ότι οι πραγματικά καλές δουλειές βρίσκουν το δρόμο τους…
Τι στήριξη έχετε και τι παραπάνω θα επιθυμούσατε από το ΕΚΕΘΕΧ ή άλλους πολιτιστικούς φορείς; Δεν έχουμε καμία απολύτως στήριξη, αλλά δεν την έχουμε επιδιώξει κιόλας. Το Βουλεβάρτο του Εγκλήματος είναι μία νεοσύστατη εταιρεία. Ας είμαστε ειλικρινείς, στην Ελλάδα ότι κάνεις, το κάνεις μόνος σου. Τα κονδύλια για τον πολιτισμό ουσιαστικά είναι ανύπαρκτα. Και δεν υπάρχει καμία ουσιαστική αξιολόγηση για το πού πάνε. Στηρίζονται εδώ και χρόνια μία σειρά από σχήματα, τα οποία πολλές φορές δεν καταφέρνουν να προσελκύσουν παρά ελάχιστους θεατές. Αυτό δε σημαίνει κάτι για τη δουλειά τους;
Σας εξασφαλίζει η εργασία σας στην ομάδα τα προς το ζειν, ή την αντιμετωπίζετε σαν καλλιτεχνική ανάγκη και εργάζεστε αλλού για να βιοποριστείτε; Η δουλειά που μου εξασφαλίζει τα προς το ζειν είναι η δημοσιογραφία. Το θέατρο απλώς μου «τρώει» αυτά που δίνει η δημοσιογραφία. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις στο μέλλον… Απ’ όσο γνωρίζω και οι περισσότεροι ηθοποιοί της ομάδας κάνουν κι άλλα πράγματα για να ζήσουν. Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες…
Ποια είναι τα όνειρά σας για το μέλλον της ομάδας σας και ποιοι οι στόχοι σας; Να συνεχίσουμε να δημιουργούμε. Πάνω απ’ όλα, έμπνευση και φαντασία. Και βλέπουμε…
«THE KILLER SHOW»: Μια παράσταση, ένα σώου ή μια ξεκαρδιστική σάτιρα; Όταν ο δημοφιλής, αλλά διεφθαρμένος, υπουργός Αντώνης Φακατσέλης δολοφονείται στο γραφείο του, η αστυνομία στρέφει τις υποψίες της σε επτά ανθρώπους, που σχετίζονται με κάποιον τρόπο μαζί του.
Επτά ήρωες, που ο καθένας τους αντιπροσωπεύει ένα ξεχωριστό κομμάτι της σύγχρονης νεοελληνικής κοινωνίας, κατηγορούνται για τον φόνο του υπουργού και καλούνται να απολογηθούν ενώπιον των ενόρκων – θεατών στο «THE KILLER SHOW», το απόλυτο, δικαστικό reality show της ελληνικής τηλεόρασης! Κι ενώ οι επτά κατηγορούμενοι ξετυλίγουν το κουβάρι της προσωπικής τους ιστορίας, φανερώνοντας κρυφές πτυχές της σχέσης τους με τον… αείμνηστο υπουργό, οι απολογίες τους διακόπτονται από flash back, που «ζωντανεύουν» επί σκηνής, αποκαλυπτικά video, μουσική, τραγούδι και χορό, στα πρότυπα του πιο εναλλακτικού και… διαστροφικού reality show. Τι σχέση μπορεί να έχει με τον φόνο του υπουργού ο Ιλχάμ από το Αζερμπαϊτζάν; Γιατί κατηγορείται ο στενός συνεργάτης του υπουργού, Αλέκος Δαλαβέρης; Τι κίνητρο μπορεί να είχε η ερωμένη και pop – rock – λαϊκή αοιδός, Μαριλού, που προσφάτως έκανε στροφή στην ποιότητα; Γιατί κρίθηκε ύποπτος ο γνωστός… «ταραξίας» και γόνος ιδιαίτερα ευκατάστατης οικογένειας, Λάκης Αναστασίου; Πώς βρέθηκε κατηγορούμενη η πιο πιστή και φανατική οπαδός του υπουργού, Ράνια Πιπίνου; Τι εμπλέκει στην υπόθεση την άνεργη… πτυχιούχο, Μυρτώ Παπάζογλου; Και ποιο στοιχείο ενοχοποιεί την ίδια τη σύζυγο του υπουργού, Ναταλία Φακατσέλη;
Κείμενο: Θεόφιλος Κόκκαλης – Σκηνοθεσία: Σκηνικά – Κοστούμια: Μουσική: Θέμης Καραμουρατίδης Χορογραφίες: Χριστίνα Φωτεινάκη Φωτισμοί: Παντελής Κοντάκης
Παίζουν: Γιώργος Καίσαρης, Θεόφιλος Κόκκαλης, Σοφία Κουκουλά, Μέλανι Μαρχάινε, Λιάνα Μεσάικου, Παύλος Μυρωνίδης, Ασπασία Φορμεντίνη
Πρεμιέρα: Σάββατο 10 Απριλίου 2010 Παραστάσεις: 10 Απριλίου έως 30 Μαΐου 2010 Ημέρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:15, Κυριακή στις 20.00 Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ ,15 ευρώ φοιτητικό Διάρκεια παράστασης:
Θέατρο της Άνοιξης Γερμανικού 20, Μεταξουργείο Τηλέφωνο: 210 5238870
|