Σχετικά άρθρα
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΛΑΔΗΣ 2010 |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Κυριακή, 12 Δεκέμβριος 2010 14:06 | |||
Διονύσης Κλάδης Το θέατρο μου προσφέρει ασυλία στο όνειρο
Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν» και του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας Α.Τ.Ε.Ι Πάτρας, ο Διονύσης παρακολούθησε επίσης σεμιναριακά μαθήματα με τον Ανδρέα Μανωλικάκη, με την Κατερίνα Ευαγγελάτου, με τον Γιώργο Ζαμπουλάκη και την Όλια Λυδάκη καθώς και λυρικό τραγούδι με τον Ανδρέα Κουλουμπή, σύγχρονο τραγούδι με τον Πάνο Δήμα και χορό στο εργαστήρι της Μάρως Γαλάνη. Έπαιξε στις παραστάσεις: «Οι βλαβερές συνέπειες του γάμου», Α. Τσέχωφ, σκηνοθεσία Δημητρόπουλου, «Λύκαια», θεατρικό δρώμενο, σκηνοθεσία Οικονομοπούλου, «Οι Ηθοποιοί», Γ. Σκούρτη, σκηνοθεσία Γράμψα, «100.000 Κορώνες», devised παράσταση σκηνοθεσία Στρέπκου και άλλες. Πέρσι τον είδαμε στο «Αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυηνού σε σκηνοθεσία Κώστα Καπελώνη. Επίσης συμμετείχε στο γαλλικής παραγωγής, ντοκιμαντέρ για την εθνική αντίσταση στην Ευρώπη «Οι Σκιές των Αγωνιστών». Ο ταλαντούχος ηθοποιός επιχειρεί στα πρώτα του βήματα να αντιμετωπίσει την κάθε αντιξοότητα ενδυναμώνοντας τις ψυχικές του αντοχές και διάλεξε το σανίδι γνωρίζοντας πως τίποτα δεν θα είναι εύκολο αλλά πιστεύοντας στην ουσία κι όχι στην περιουσία. Αντιμετωπίζει την πραγματικότητα με εμμονή στην φαντασία και φέτος θα είναι «επί σκηνής» το Αστερόπαιδο του Όσκαρ Ουάιλντ. Ποιά ήταν τα πρώτα σου βήματα στο θέατρο;
Ήταν αυτά που με έκαναν να το αγαπήσω ακόμα πιο πολύ! Μαθητής ακόμα της σχολής του Θεάτρου Τέχνης έπαιξα τους πρώτους μου ρόλους, στις παραστάσεις «Η Βασίλισσα του χιονιού» του Χ.Κ Άντερσεν σε σκηνοθεσία Θ. Γράμψα και «Το αμάρτημα της μητρός μου» του Γ. Βιζυινού σε σκηνοθεσία Κ. Καπελώνη, με τον Ηλία Λογοθέτη.
Μίλησε μας για την φετινή σου δουλειά.
Παίζω στην παράσταση "το Αστερόπαιδο" του Οσκαρ Ουάϊλντ τον ομώνυμο ρόλο στον Δήμο Κορυδαλλού σε σκηνοθεσία Μ. Κλαλιώτη. Είναι μια παράσταση που σέβεται το παιδί-θεατή, ένα έργο από έναν μεγάλο συγγραφέα, με πολλές απαιτήσεις από τους ηθοποιούς και νομίζω πολύ καλή στο σύνολο της.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο;
Γιατί αυτή η δουλειά μου προσφέρει μια παράταση παιδικότητας και μια ασυλία στο όνειρο που σε άλλες δουλειές θα έπρεπε να εγκαταλείψω.
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στον θεατρικό χώρο;
Πολλά και οι λύσεις λίγες. Ωστόσο πρέπει να είμαστε δυνατοί, συνεχώς έτοιμοι γιατί το θέατρο είναι δουλειά για αθλητές με ψυχικές αντοχές.
Ποια είναι τα θεατρικά όνειρα σου;
Καταρχήν να έχω μέλλον! Δεν ονειρεύομαι ρόλους , ονειρεύομαι συνεργασίες, ονειρεύομαι θεατρικούς συγγενείς, ανθρώπους να προχωρήσουμε μαζί και να είμαστε λιγότερο μόνοι.
Ποιοι δάσκαλοι σε εμπνέουν;
Μπορούν να με εμπνεύσουν πολλά και να γίνουν δάσκαλοι μου ακόμα περισσότερα...
Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία στη χώρα μας;
Όλοι ξέρουμε ότι είναι ελλιπής αλλά ας μην γελιόμαστε, η σχολή είναι η αφορμή. Εμείς πρέπει να δημιουργήσουμε την αιτία. Η σχολή σε υποψιάζει, σου δίνει ερεθίσματα. Αν εσύ είσαι δέκτης θα σε οδηγήσουν κάπου. Αν όχι, κάπου αλλού. Τι πιστεύεις για τους πολιτιστικούς θεσμούς στην Ελλάδα; Πιστεύω ότι θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην παραγωγή εγχώριων πολιτιστικών προϊόντων.
Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου;
Θέλω να φτάσω στο σημείο να επιλέγω τις συνεργασίες μου. Αυτό ξέρω ότι προϋποθέτει πολύ χρόνο και σκληρή δουλειά. Αν τελικά καταφέρω κάποτε να επιλέγω θα το κάνω βάση ενστίκτου.
Ποιο θεωρείς το δυνατό σου σημείο;
Την εμμονή μου στην φαντασία
Πως αντιμετωπίζεις το πρόβλημα του βιοπορισμού;
Έχω ότι χρειάζομαι . Όταν πρωτοασχολήθηκα με το θέατρο ήξερα ότι δεν θα γίνω πλούσιος αλλά θα είμαι ευτυχισμένος. Το επέλεξα. Δεν με ένοιαζε ποτέ η περιουσία αλλά η ουσία.
Πιστεύεις ότι το θέατρο σε χρειάζεται όσο το χρειάζεσαι;
Το θέατρο δεν χρειάζεται κανέναν...χρησιμοποιεί κατά καιρούς πολλούς από μάς για να προχωρήσει και να εξελιχθεί. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει και πριν και τώρα και μετά από μας.
Ποια είναι κατά την γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού; Υπομονή, επιμονή, όρεξη για δουλειά, πειθαρχία και πίστη στον εαυτό του και στην δουλειά του.
Περιέγραψε με δυο λόγια το προφίλ ενός σωστού σκηνοθέτη.
Είναι αυτός που εμπνέει τους συνεργάτες του και τους βγάζει την αλήθεια τους.
Τι είναι σωστό για σένα στη σκηνή και τι λάθος;
Σωστό είναι η αλήθεια και λάθος το ψέμα.
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες;
Η ύπαρξη τους είναι σημαντική όταν έχουν κάτι φρέσκο καινοτόμο και αληθινό να παρουσιάσουν.
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια;
Κάνω πρόβες για μια ταινία μικρού μήκους.
Πες μας τη γνώμη σου για το "Επί σκηνής".
Είναι μια υπέροχη κίνηση από ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο για μας τους ηθοποιούς. Είναι ένα εργαλείο και ένα βήμα για όλους εμάς.
|