Σχετικά άρθρα
ΣΠΥΡΟΣ ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Δευτέρα, 22 Νοέμβριος 2010 20:04 | |||
Σπύρος Ανδρεόπουλος Θεατρικές διαδρομές από το σανίδι στο δρόμο
Με σπουδές στο Εργαστήριο Δραματικής Τέχνης του Άκη Δαβή και πρώτους του δασκάλους τον ίδιο τον Δαβή και την Ρούλα Πατεράκη, ο Σπύρος έχει επίσης ενισχύσει τις γνώσεις του παρακολουθώντας σεμινάρια σε διαφορετικές χώρες και σε διαφορετικά είδη σωματικής και θεατρικής έκφρασης.Γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά έζησε στη Γαλλία και την Γερμανία κάνοντας θέατρο και επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 2008 ίδρυσε την Motus Terrae.Παρακολούθησε τους κύκλους σεμιναρίων: Fransisco Britto - Θέατρο Barutti σεμινάριο θεατρικού κλόουν, Serge Cartellier – Παρίσι, σεμινάριο Feldenkrais,Pouran Bhatt Theatre en Tete - Udaipur, Ινδία, 30ήμερο σεμινάριο Kathputli (παραδοσιακές μαριονέτες του Rajashtan), Sandra Martinez, Kiwat Cie – Παρίσι, σεμινάριο χορού - πολεμικών τεχνών, (Aikido, Qi-Quong, Flamenco,Tai-Chi) Bruno Eckert, L’Arbre a Nomades – Αθήνα,σεμινάριο ‘Les figures de l’acteur de rue’, τεχνικές θεάματος δρόμου,Roberta Carreri, Odin Teatret – Αθήνα, σεμινάριο υποκριτικής-training του ηθοποιού, με τον Kaio Beltz και με την Μαρία Αγγέλου κύκλο μαθημάτων Βutoh.Έλαβε μέρος μεταξύ άλλων και στις παραστάσεις: «Ως Το Τέλος» - devised theatre σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη, «Οδύσσεια» σε σκηνοθεσία Μαρίας Βαρδάκα, «Πόλη: Γένους Θηλυκού» σε σκηνοθεσία Σ. Ανδρεόπουλου, «Σε...Real Time» - devised theatre σε σκηνοθεσία Γ. Κωνσταντακόπουλου, και «Eρρίκος ο 4ος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Mαυρίκιου. Φέτος τον είδαμε στην «Φρεναπάτη» σε σκηνοθεσία του ιδίου στο Εθνικό θέατρο. Πήγε στη σχολή μέσα από μία παρόρμηση, ψάχνοντας κάτι να κάνει κι απ’ ότι φαίνεται συνέχισε την αναζήτησή του, αποκτώντας πολύ ιδιαίτερα επαγγελματικά εφόδια. Ονειρεύεται μια μεγάλη παράσταση που θα εξελίσσεται στους δρόμους της Αθήνας αλλά και στον εναέριο χώρο της και ευελπιστεί να συνεχιστούν οι παραγωγές της «Motus Terrae». Του το ευχόμαστε. Ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα στο θέατρο; Ξεκίνησα στη σχολή του Άκη Δαβή. Εκεί ήταν η πρώτη μου ουσιαστική επαφή με το θέατρο, μέσα από τη διδασκαλία του Άκη και της Ρούλας Πατεράκη.
Μίλησέ μας για την φετινή σου δουλειά. Φέτος συμμετέχω στη «Φρεναπάτη» στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Παράλληλα, παίζω και στην παράσταση «Ως το τέλος», από την ομάδα «Η ορχήστρα των μικρών πραγμάτων» σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη. Επίσης, με την δική μου εταιρεία, «Motus Terrae», συνεχίζουμε τις δράσεις μας σε «δημόσιους χώρους», καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο; Η αλήθεια είναι πως πήγα στη σχολή λίγο αυθόρμητα. Τελειώνοντας το σχολείο, μου είπαν πως θα έπρεπε να βρω κάτι να κάνω...
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο; Τα προβλήματα του χώρου μας είναι πιστεύω γνωστά. Αυτό, όμως, που τα σηματοδοτεί πως η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερως δύσκολη είναι το γεγονός πως παλιοί και νέοι δημιουργοί έρχονται πλέον αντιμέτωποι με τα ίδια προβλήματα. Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου; Μία μεγάλη παράσταση... Φιγούρες πετάνε πάνω από τους δρόμους της Αθήνας... Μουσική παντού...
Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν; Αισθάνομαι πως χάρη στον Άκη Δαβή και τη Ρούλα Πατεράκη απέκτησα αρκετά σωστά εφόδια για αυτή την τέχνη. Κατά τ’ άλλα, η λίστα των ανθρώπων που με εμπνεόυν και θαυμάζω είναι αρκετά μεγάλη...
Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία στη χώρα μας; Πιστεύω πως οι περισσότερες σχολές, ενώ προσπαθούν να δώσουν μία σωστή κλασσική βάση στην εκπαίδευση του ηθοποιού, δεν αντιμετωπίζουν με την αντίστοιχη βαρύτητα νέες εκπαιδευτικές μορφές και τεχνικές.
Τι πιστεύεις για τους πολιτιστικούς θεσμούς στην Ελλάδα; Πιστεύω πως πλησιάζουμε στην εποχή που οι καλλιτέχνες θα στηρίζουν τους θεσμούς περισσότερο απ’ ό,τι οι θεσμοί τους καλλιτέχνες. Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Βασική προϋπόθεση είναι η καλή και η καθαρή επικοινωνία. Προσπαθώ επίσης να συνεργάζομαι με ανθρώπους που θαυμάζω.
Πως αντιμετωπίζεις το πρόβλημα του βιοπορισμού μέσα από το επάγγελμα που διάλεξες; Μέχρι τώρα ζω, όχι πάντα εύκολα, από αυτό το επάγγελμα.
Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού; Δε θεωρώ ότι υπάρχουν «βασικά προσόντα». Ο καθένας έχει τα εφόδια που έχει.
Περιέγραψε μου με δυο λόγια το προφίλ ενός καλού σκηνοθέτη. Κάπου διαβάσα πως ένας καλός σκηνοθέτης βγάζει από τον ηθοποιό τον καλύτερό του εαυτό... Ενώ ένας πολύ καλός σκηνοθέτης βγάζει από τον ηθοποιό αυτό που θέλει αυτός.
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Ευελπιστώ να δημιουργηθούν οι συνθήκες που θα μου επιτρέψουν να συνεχίσω τις παραγωγές μας με τη Motus Terrae.
Πες μας την γνώμη σου για το «Επί Σκηνής» Πιστεύω ότι κάνετε μία πολύ καλή δουλειά όσον αφορά στην προβολή των θεατρικών δρώμενων.
|