ΤΑΣΟΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης   
Τετάρτη, 13 Οκτώβριος 2010 19:06

Τάσος Ιορδανίδης

Αναζητώντας την «κοινή γλώσσα»

 

Ο Τάσος αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2005. Πρώτη του δουλειά ήταν η «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού, όσο ήταν ακόμα μαθητής.

Την ίδια χρονιά έπαιξε σε σκηνοθεσία Ζωής Ζάννα το μονόλογο «Ο Τζόνι πήρε τ' όπλο του», ο οποίος αποτελεί θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος του Ντάλτον Τράμποου στη σκηνή Black Box του θεάτρου Επί Κολωνώ. Το 2006 συνεχίστηκε η παράσταση σε μεγαλύτερο χώρο.

Το 2007 έπαιξε σε σκηνοθεσία Γιάννη Βούρου τον «Συλλέκτη» του Τζον Φοουλς.

Το 2008, τον Νικ από το «Δάσος» του Ντέιβιντ Μάμετ σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη ενώ έπαιξε ξανά το «Συλλέκτη» κάτω από ένα διαφορετικό οπτικό και καλλιτεχνικό πρίσμα αφού τη σκηνοθεσία την υπέγραψε ο Γιώργος Κιμούλης.

Τη σαιζόν 2009-10 ξεκίνησαν οι «συναναστροφές» του με τον Λακλό και τις «Επικίνδυνες σχέσεις» του και από ο, τι φαίνεται δεν θα...ξεμπερδέψει εύκολα μαζί τους καθώς παρουσιάζονται με επιτυχία και για δεύτερη χρονιά. Πάλι σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη. Ξεκίνησε να κάνει θέατρο από περιέργεια, αλλά όπως ξέρουμε «η περιέργεια έφαγε τη γάτα». Απ’ ότι φαίνεται τον έλκουν οι «επικίνδυνες σχέσεις» όπως αυτή με το σανίδι που είναι ένα διαρκές ρίσκο. Πιστεύει στο ελληνικό θέατρο και οραματίζεται πως θα φέρει νέο άνεμο στα ευρωπαϊκά καλλιτεχνικά δρώμενα αν υπάρξει βέβαια κάποια κρατική υποστήριξη. Το παιδί αυτό έχει μάλλον ανεπτυγμένη την αίσθηση του χιούμορ...

iordanidis1

Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο;

Ξεκίνησα να κάνω θέατρο από περιέργεια. Για να καταλάβω, πολύ απλοϊκά σου το λέω, πως μπορεί να αισθάνεται κάποιος που εκφράζεται με τρόπο με τον οποίο ενδεχομένως δε θα εκφραζόταν ποτέ στη ζωή του, στην καθημερινότητα του.

 

Μίλησε μου για το ρόλο σου και την παράσταση στην οποία συμμετέχεις τώρα.

Υποδύομαι για δεύτερη χρονιά τον ήρωα του Λακλό, το Βαλμόν. Κατά την άποψη μου, πρόκειται για μια από τις πιο γοητευτικές θεατρικές προσωπικότητες. Ακροβατεί σε ένα τεντωμένο σκοινί και δεν το κάνει με φόβο αλλά με ευχαρίστηση.

 

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο;

Πολλά, αλλά λίγο έως πολύ αυτά είναι γνωστά. Καλό θα ήταν να επικεντρωθούμε επιτέλους και σε κάποια θετικά που διαθέτει αυτή η χώρα στον πολιτισμό της. Δηλαδή, ιστορία, παιδεία, καλούς θεατρικούς δημιουργούς καλούς σκηνοθέτες, καλούς υποκριτές. Λίγη βοήθεια να υπάρξει από τον κρατικό μηχανισμό και μια συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων μας και θεωρώ πως το ελληνικό θέατρο μπορεί να φέρει έναν καινούριο καλλιτεχνικό άνεμο στα ευρωπαϊκά θεατρικά δρώμενα.

iordanidis2

Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου;

Να αισθάνομαι καλά και δημιουργικά για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια. Να υπάρχω καλλιτεχνικά γύρω  και μέσα στο θέατρο.

 

Ποιοι δάσκαλοι δια ζώσης ή με το έργο τους σε εμπνέουν;

Αυτοί που έκαναν ο, τι έκαναν ή κάνουν ο, τι κάνουν χωρίς να ήξεραν ή να ξέρουν ότι ήταν ή είναι δάσκαλοι. Η έμπνευση από έναν άνθρωπο-καλλιτέχνη μπορεί να διοχετευθεί προς έναν άλλο, ακόμα κι από μια και μόνο θεατρική του στιγμή.

 

Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία και τους πολιτιστικούς θεσμούς στη χώρα μας;

Θα έπρεπε να δώσουμε μεγαλύτερο βάρος και στην παιδεία μας γενικότερα-όχι μόνο τη θεατρική-αλλά και στα πολιτιστικά ήθη και έθιμα μας. Πρέπει να τα διατηρούμε σε υψηλά επίπεδα γιατί σα λαός και σαν έθνος κουβαλάμε μια πολύ βαριά κληρονομιά η οποία θα έπρεπε να είναι το σήμα κατατεθέν μας.

iordanidis3

Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου;

Τις επιλεγώ με βάση την κοινή γλώσσα. Εστιάζω και πλησιάζω ανθρώπους με τους οποίους μπορώ να συνεννοηθώ καλλιτεχνικά

 

Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού;

Η ορμή, ο νεανικός ενθουσιασμός, η έντονη αγάπη για αυτό που κάν.ει.. Και το μεγάλο του προσόν; Ότι δεν έχει προλάβει να μπει σε καλούπια.

 

Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες;

Όπως κάθε θεατρικός οργανισμός, έχουν καλές και ατυχείς στιγμές. Η δυναμική τους όσο περνάνε τα χρόνια μεγαλώνει και αυτό είναι πολύ θετικό γιατί μόνο μέσα από την ένωση ή τη σύγκρουση αν θέλεις, ατόμων και δυνάμεων, μπορούν να πάρουν ροπή προς κάτι καινούριο και όχι αποστειρωμένο, οι τέχνες.

 

Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια;

Προς το παρόν, χαίρομαι για την αποδοχή των «Επικίνδυνων σχέσεων» από τον κόσμο και διαβάζω κάποια θεατρικά κείμενα για να είμαι οχυρωμένος και «προπονημένος».

iordanidis4