Σχετικά άρθρα
ΜΟΤΕΛ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Κυριακή, 19 Φεβρουάριος 2023 09:04 |
Μοτέλ του Βασίλη Μαυρογεωργίου
Δραματουργία Σ’ ένα μοτέλ στην (Αμερικάνικη;) επαρχία, σε μια φτωχική κωμόπολη κτισμένη πλάι σε λίμνη και αειθαλές, αρχετυπικό δάσος, εξελίσσεται αυτή η ιστορία που ακροβατεί ανάμεσα στο θρίλερ και το κοινωνικό δράμα. Ένα κορίτσι δολοφονείται ς’ ένα δωμάτιο του μοτέλ. Ένας εξειδικευμένος εργάτης, ο Σωτήρης, που συνεργάζεται με την αστυνομία, έρχεται να καθαρίσει το δωμάτιο κι όλοι προσπαθούν να κρύψουν το αιματηρό γεγονός για να μην θιχθεί η φήμη της επιχείρησης. Η κόρη του πανδοχέα, η Άννα, ένα πλάσμα παράξενο που φλερτάρει με την ψυχική διαταραχή και δείχνει έναν χαρακτήρα παρορμητικό κι ανώριμο σαν να έχει υποστεί καθήλωση στο στοματικό στάδιο, φλερτάρει τον Σωτήρη ενώ ταυτόχρονα συγκρούεται διαρκώς με τους υπερπροστατευτικούς γονείς της. Η φίλη της, εξ ίσου προστατευτική κι αυτή, μοιράζεται μαζί της την καθημερινότητα με μια εφηβική ανεμελιά, χωρίς οι κοριτσίστικες εκμυστηρεύσεις τους να οδηγούν στην πηγή των αγωνιών της Άννας, ως τη στιγμή που με μήνυμα θα της αποκαλύψει το τρομακτικό της μυστικό. Το ίδιο μυστικό φέρνει στις αποσκευές της και μια επισκέπτρια που σε πρώτη φάση μοιάζει να βρίσκεται τυχαία εκεί αλλά που θα γίνει ο σπινθήρας για την έκρηξη, η οποία θα ανατρέψει την επίπλαστη ισορροπία. Η σύζυγος του πανδοχέα που ανησυχεί κι εκείνη περισσότερο από το φυσιολογικό και που παρά την αυτοσυγκράτηση της, δείχνει μονίμως αναστατωμένη, φαίνεται να γνωρίζει περισσότερα απ’ όσα αποκαλύπτει. Ο άντρας της, κρύβει εκτός από τον βίαιο θάνατο του κοριτσιού στο ξενοδοχείο του και κάτι άλλο που έχει να κάνει με την καλύβα πλάι στη λίμνη και την μυστηριώδη χρήση του δωματίου στο οποίο έγινε το έγκλημα και το οποίο νοικιάζει σε κάποιους πελάτες ύποπτων προθέσεων και δράσεων. Η σιωπή, το ξεπούλημα των συνειδήσεων με πρόσχημα την αγωνία της επιβίωσης, η ακραία διαστροφή κι η εκπλήρωση της συμπλέκονται σε ένα αξεδιάλυτο κουβάρι ενοχών. Όταν τα μυστικά θα αποκαλυφθούν, όλοι θα έρθουν αντιμέτωποι με μια τρομακτική συνθήκη κι ο καθένας θα έχει το μερίδιο της ευθύνης του ς’ αυτήν. Ο πανδοχέας που έναντι αμοιβής ξεπουλάει την συνείδηση του και θέτει σε κίνδυνο την οικογένεια του, η γυναίκα του που έχει επιλέξει να σιωπά αντί να αντιδρά, ο άντρας στην καλύβα που διαπράττει ένα έγκλημα κι οι πελάτες του που συμμετέχουν ς’ αυτό. Το ζήτημα της ευθύνης που έχουμε όλοι μας απέναντι στο πιο αποτρόπαιο έγκλημα της ανθρώπινης κοινωνίας, (αυτό που διαπράττεται ενάντια σε πλάσματα που δεν μπορούν να αμυνθούν), έστω κι αν θεωρούμε τους εαυτούς μας αθώους αφού δεν το διαπράττουμε εμείς, είναι στο επίκεντρο. Τα θύματα παλεύουν για δικαιοσύνη αλλά είναι μόνα τους κι η οργή τους γίνεται ανεξέλεγκτη όταν όλοι γύρω τους αδιαφορούν σίγουροι πως το “κακό” δεν πρόκειται να συμβεί ς’ αυτούς. Η δραματουργία κινείται σε γοργούς ρυθμούς, με μικρές ευέλικτες σκηνές, ευρηματικούς, ωμά ρεαλιστικούς διαλόγους, αυθεντικούς χαρακτήρες κι ενδιαφέρουσες ανατροπές αν και από ένα σημείο και μετά η αφήγηση που εισχωρεί δυναμικά, αντικαθιστώντας την δράση, δημιουργεί μια αίσθηση δραματουργικής αυθαιρεσίας αφού στο υπόλοιπο έργο δεν υπάρχει το στοιχείο αυτό αλλά εμφανίζεται μόνο στην κλιμάκωση του φινάλε, εκεί ακριβώς που η αμεσότητα θα ήταν λειτουργικότερη κι ο διάλογος αντί του μονολόγου, θα έδινε περισσότερες δυνατότητες για απογείωση της δραματουργίας. Η παράσταση Η σκηνοθεσία αξιοποιεί στο έπακρο τους γοργούς ρυθμούς της δραματουργίας, επουλώνοντας τις αδυναμίες της, ειδικά στο σημείο όπου παρεισφρέουν οι μονόλογοι. Χωρίς να διαθέτει ανατρεπτικά στοιχεία, δίνει την ευκαιρία στους ηθοποιούς να αναδείξουν τα προσόντα τους, προκαλεί συγκινησιακές εντάσεις, δημιουργώντας ταυτόχρονα απειλητικές, αν και όχι τόσο σκοτεινές όσο θα απαιτούσε το θέμα, ατμόσφαιρες που μαζί με την λειτουργική μουσική και τους υποβλητικούς φωτισμούς, προσφέρουν μια ενδιαφέρουσα παράσταση. Η Κλέλια Ανδριολάτου στο απαιτητικό ρόλο της κόρης του πανδοχέα, της Άννας, ερμηνεύοντας ένα κορίτσι με διαταραγμένο ψυχισμό, καταθέτει επί σκηνής πλούσιο ταμπεραμέντο, συγκινησιακό φόρτο αλλά και ερμηνευτική ανωριμότητα που εξαφανίζει τις λεπτότερες αποχρώσεις του ρόλου. Αντιθέτως η Ελευθερία Παγκάλου στον πιο βατό ρόλο της φίλης της, αναδεικνύει τον χαρακτήρα στο έπακρο, ερμηνεύοντας τον με άνεση, φυσικότητα και δυναμισμό. Η Ευγενία Αποστόλου στο ρόλο της μητέρας, ενσαρκώνει μια γυναίκα που πρέπει να ξεπεράσει τα όρια της για να σπάσει το φράγμα της σιωπής, δημιουργώντας επιδέξια ερμηνευτικές κλιμακώσεις και δυναμική κορύφωση μέσα από λεπτεπίλεπτες λεπτομέρειες και με υποκριτική δεξιοτεχνία. Η Αμαλία Τσεκούρα πλάθει τον ρόλο της επισκέπτριας που κρύβει ένα εκρηκτικό μυστικό, με θαυμάσιο μέτρο, υποκριτική δεξιότητα και εντυπωσιακή ερμηνευτική ποιότητα. Εξ ίσου εντυπωσιακή και η ερμηνεία του Χρήστου Σαπουντζή στο ρόλο του Σωτήρη, αυθεντική και με αποχρώσεις που αναδεικνύουν τον ιδιότυπο ψυχισμό του χαρακτήρα. Ο Άγγελος Μπούρας στο ρόλο του πατέρα, απέδωσε με έντονη φόρτιση το δυναμικό στοιχείο του χαρακτήρα αλλά όχι τόσο διαυγώς, τις εσωτερικές διακυμάνσεις του. Τα σκηνικά αποδίδουν την αίσθηση ενός παρακμασμένου μοτέλ που δεν προσδιορίζεται χρονικά και που φέρει τα σημάδια του χρόνου αλλά και μιας υφέρπουσας αδιαφορίας. Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου Μουσική: Νίκος Κυπουργός Παίζουν(αλφαβητικά): Κλέλια Ανδριολάτου, Ευγενία Αποστόλου,Άγγελος Μπούρας, Ελευθερία Παγκάλου, Χρήστος Σαπουντζής,Αμαλία Τσεκούρα Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν" Φρυνίχου 14 Πλάκα Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00 Ως 28 Φεβρουαρίου Πληροφορίες / Κρατήσεις: Τηλ: 2103222464, 2103236732 Διάρκεια: 100΄ χωρίς διάλειμμα Τιμή εισιτηρίου:Από 15 ευρώ Προπώληση: viva.gr
|
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 19 Φεβρουάριος 2023 11:54 |