ΕΝΑΣ ΗΡΩΑΣ ΜΕ ΠΑΝΤΟΦΛΕΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Παρασκευή, 07 Νοέμβριος 2014 19:38

Ένας ήρωας με παντόφλες

Αλέκος Σακελλάριος, Χρήστος Γιαννακόπουλος

pantofles1

Ο απόστρατος στρατηγός Δεκαβάλλας, που ζει φτωχικά αλλά τίμια, με τη γυναίκα του και την κόρη του, δέχεται την επίσκεψη του εξαδέλφου του, ο οποίος τον πληροφορεί ότι η πατρίδα, για να τον τιμήσει, αποφάσισε να αναγείρει τον ανδριάντα του, στην πλατεία μπροστά από το σπίτι του. Ο αφελής «ήρωας» ενθουσιάζεται αλλά δεν θα αργήσει να συνειδητοποιήσει πως η αιτία αυτής της κίνησης δεν είναι παρά μια κομπίνα, για να τσεπώσουν οι «επιτήδειοι» κάποια εκατομμύρια από τον δημόσιο κορβανά. Ταυτόχρονα ο αρραβωνιαστικός της κόρης του θα προτιμήσει μία πλούσια αντίζηλό της κι ο ίδιος θα ξοδέψει ακόμα και τα χρήματα που είχε φυλάξει η γυναίκα του για να πληρώσει το λογαριασμό, προκειμένου να φέρει γιατρό για την άρρωστη κόρη του, καθώς η ένδεια αποτελεί καθημερινότητα στο σπίτι. Μια κωμωδία που εξελίσσεται σε καθαρόαιμη σάτιρα αποκαλύπτοντας μέσα από μικρά περιστατικά την φθορά και της υποκρισία της χώρας των αντιφάσεων η οποία ανέδειξε ήρωες γεμάτους αυταπάρνηση και ταυτόχρονα προδότες άπληστους για χρήμα και δύναμη. Σ’ αυτόν το διεφθαρμένο περίγυρο της μεταπολεμικής Ελλάδας του 1947 όταν έντεχνα ντόπιοι και ξένοι προδότες αφοπλίζουν τον ΕΛΑΣ και στερούν από τη χώρα το δικαίωμα μιας ανεξάρτητης διακυβέρνησης και μάλιστα με συνεργό το τότε ΚΚΕ το οποίο μετά από μια σειρά λαθών παρέδωσε στην ουσία τους αντάρτες άοπλους στους εχθρούς τους, ο ηρωισμός εκείνων που πολέμησαν στην Αλβανία τους Ιταλούς και αμέσως αργότερα τους Γερμανούς ως την γραμμή Μεταξά, δεν είναι παρά ένας μύθος επώδυνος, έτοιμος να καταρρεύσει στο βωμό των συμφερόντων που θα μας οδηγήσουν σταθερά και μέσα από μια σειρά προδοτικών κυβερνήσεων, στην σημερινή κρίση.

pantofles2

Οι πολεμιστές που εξυμνήθηκαν ακόμα κι από τον εχθρό τους, είναι τώρα εξαθλιωμένοι, φτωχοί, ανάπηροι και σχεδόν άπραγοι. Εκείνοι όμως που υπήρξαν, προδότες, δοσίλογοι, λιποτάκτες, έχουν πάρει και πάλι τα ηνία στα χέρια και ξεπουλούν όχι μόνο την ελευθερία της καταπονημένης χώρας αλλά και την αξιοπρέπεια αυτών που την υπερασπίστηκαν. Στο θεατρικό αυτό έργο που πέρασε και στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστές τον σπαρακτικό Βασίλη Λογοθετίδη και την εξαιρετική Ίλια Λιβυκού μπορεί κανείς να αντιληφθεί την σταδιακή πτώση του ήρωα από το βάθρο του αγάλματός του σε μια βαθιά απογοήτευση την οποία εξομαλύνει μόνο η καθαρή του συνείδηση. Ο στρατηγός Δεκαβάλλας έρχεται αντιμέτωπος με μια κυνική πραγματικότητα που τον εξουθενώνει όχι μόνο γιατί καταργεί την ηθική του αντίληψη αλλά και γιατί υπονομεύει βάρβαρα τον ίδιο του τον αγώνα. Πολέμησε τον εχθρό που ήρθε απέξω και υποδουλώθηκε εν τέλει στον εχθρό που κρυβόταν μέσα στη χώρα του. Νίκησε τα λιοντάρια για να τον φάνε οι κοριοί.

pantofles3

Η παράσταση δεν προσπάθησε με κανένα τρόπο να μιμηθεί τη γνωστή σε όλους μας ταινία υποκριτικά αλλά και σκηνοθετικά κι αυτό είναι προς τιμήν των συντελεστών της. Οι ηθοποιοί με μία μόνο εξαίρεση καρικατούρας, επιδίωξαν ρεαλιστικές ερμηνείες χωρίς υπερβολικές εξάρσεις αλλά δεν κατάφεραν να δώσουν στα πρόσωπα βάθος και μια εσωτερικότητα η οποία θα αναδείκνυε το δεύτερο επίπεδο που έργου, τις ανομολόγητες, δραματικές καταστάσεις που κρύβουν οι κωμικές περιστάσεις. Δεν υπάρχει ομοιογένεια στις ερμηνείες ούτε μία καθαρή γραμμή στον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται και δίνεται η αίσθηση στο τελικό αποτέλεσμα πως ο κάθε ηθοποιός δούλεψε μόνος του τον ρόλο του αξιοποιώντας τα εκφραστικά του μέσα αλλά χωρίς να «επικοινωνεί» σκηνικά με τους συναδέλφους του. Ωστόσο υπάρχουν καθαρόαιμες κωμικές σκηνές και πολύ ενδιαφέροντα θραύσματα ερμηνευτικής αξίας ενώ ο Μπέζος στο δεύτερο μέρος καταφέρνει σε μερικά σημεία να παραδώσει ένα ενδιαφέρον υποκριτικό αποτέλεσμα χωρίς να ξεφεύγει από τα κλισέ του αλλά αξιοποιώντας τα με την συνδρομή και της άριστης τεχνικής του. Η Δάφνη Λαμπρόγιαννη ερμηνεύει τη σύζυγο με πειστικότητα και ακρίβεια ενώ θα ξεχωρίσω και τον Κώστα Φλωκατούλα για την μετρημένη αλλά στέρεα και πέρα από κάθε καρικατουρίστικο εύρημα ερμηνεία του. Δροσερή και χαριτωμένη η Αμαλία Νίνου, αποδίδει σε ένα ποιοτικό επίπεδο και την αυθορμησία της ηλικίας της αλλά και τον ερωτικό της σπαραγμό. Τα σκηνικά, ρεαλιστικού τύπου, είναι καλόγουστα και λειτουργικά ενώ οι φωτισμοί δημιουργούν τις ανάλογες ατμόσφαιρες με συνέπεια αλλά χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση. Μια εμπορική παράσταση, αξιοπρεπής, ξεκούραστη για το κοινό, ιδανική για τους θαυμαστές του πρωταγωνιστή που όμως δεν θα ικανοποιήσει τους έμπειρους κι απαιτητικούς θεατρόφιλους.

pantofles4

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος

Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας

Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας

Bοηθός σκηνοθέτη: Ντένια Στασινοπούλου

Παίζουν:

Γιάννης Μπέζος

Δάφνη Λαμπρόγιαννη

Τάσος Γιαννόπουλος

Κώστας Φλωκατούλας

Αλμπέρτο Φάις

Δημήτρης Κανέλλος

Αμαλία Νίνου

Ντένια Στασινοπούλου

Ελένη Τσιμπρικίδου

Δημήτρης Λιόλιος

pantofles5

Θέατρο «Βρετάνια»

Πανεπιστημίου 7,Κέντρο

Τηλέφωνο: 2103221579

Παραστάσεις:

Τετάρτη και Κυριακή  στις 7.00 μ.μ.

Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 9.00 μ.μ.

Λαϊκή απογευματινή Σάββατο στις 6.00 μ.μ.

Διάρκεια:

1 ώρα και 45 λεπτά (μαζί με το διάλειμμα)

Τιμές:

Α' Ζώνη: 20 ευρώ, Β'  Ζώνη: 17 ευρώ

Λαϊκή απογευματινή : 17 ευρώ

Νεανικό (μέχρι 28 ετών) και  συνταξιούχων (άνω των 65 ετών): 14 ευρώ.

Ανέργων: 10 ευρώ.

Σάββατο βράδυ και περίοδο εορτών: Α'  Ζώνη 22 ευρώ και Β' Ζώνη 20ευρώ.

(Σάββατο βράδυ και περίοδο εορτών, νεανικό, συνταξιούχων, ανέργων δεν ισχύουν.)

Ενιαίο οικονομικό εισιτήριο, που αφορά στα θέατρα Βρετάνια, Αθηνών και Μουσούρη στην τιμή των 42 ευρώ.  (Δεν πωλείται μεμονωμένα, ισχύει και για τα τρία θέατρα.)

Ώρες ταμείου:

Τρίτη έως και Κυριακή 10.30 π.μ. - 1.30 μ.μ. και 5.00 μ.μ. - 9.30 μ.μ.

Δευτέρα κλειστό

Σημεία προπώλησης:

www.tickethour.com  Καταστήματα Γερμανός και μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της tickethour: 2108938111