Σχετικά άρθρα
ΖΩΗ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μάριος Παϊτάρης | |||
Κυριακή, 17 Νοέμβριος 2013 12:14 | |||
Ζωή Καραβασίλη Το πρόβλημα είναι ότι το να ‘σαι ηθοποιός τείνει να γίνει περισσότερο χόμπι παρά επάγγελμα γιατί θέατρα πολλά υπάρχουν αλλά ποια απ’ αυτά πληρώνουν; Παραστάσεις πολλές επίσης υπάρχουν αλλά πόσοι θεατές τις παρακολουθούν;
Η Ζωή Καραβασίλη γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ το 2005. Έχει συμμετάσχει, μεταξύ άλλων, στις παραστάσεις: «Lonely Tunes» σε σκηνοθεσία Νικόλα Στραβοπόδη, «Να’ρθω μαζί σου;» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη, «Ματωμένος Γάμος» σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου, «Ηλέκτρα» σε σκηνοθεσία Peter Stein, «Φρουτοπία» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου. Η ταλαντούχα ηθοποιός μιλάει στο Επί Σκηνής για την παράσταση «2013/Melina M.», για την κρίση στο θέατρο αλλά και την πορεία της μέσα σε αυτό. Μίλησε μου για την μέχρι τώρα πορεία σου στο θέατρο Ήμουν από μικρή σε θεατρικό εργαστήρι. Μετά το λύκειο πέρασα στο Tμήμα Θεάτρου Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Ύστερα από δύο χρόνια φοίτησης και αφού απέτυχα στις εξετάσεις για να μπω στο τμήμα υποκριτικής-μεγάλο δράμα για μένα τότε-έδωσα στη δραματική σχολή του Κ.Θ.Β.Ε. όπου οι ίδιοι καθηγητές με πέρασαν. Εκεί πέρασα τρία από τα πιο όμορφα και δημιουργικά χρόνια της ζωής μου. Η πρώτη μου δουλειά ήταν στην παιδική παράσταση Φρουτοπία σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου. Μετά πήρα την απόφαση να κατέβω στην Αθήνα όπου είχα την τύχη να συνεργαστώ με τον Peter Stein στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή και αργότερα με τον Κώστα Τσιάνο στον Ματωμένο Γάμο με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κρήτης. Ακολούθησαν διάφορες ομαδικές δουλειές και μετά από δυο χρόνια αποχής λόγω εγκυμοσύνης που μου χάρισε τον πιο υπέροχο ρόλο, ξεκίνησε η συνεργασία μου με τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη με το Να ‘ρθω μαζί σου και τώρα με το 2013/Melina M .
Μίλησε μου για την παράσταση «Melina M.» και για την συνεργασία με τον Κωσταντίνο Ασπιώτη αλλά και τους υπόλοιπους ηθοποιούς της παράστασης. Δεν πρόκειται για μια βιογραφία της Μελίνας Μερκούρη γι’ αυτό και ο τίτλος της είναι 2013/Μelina M.Είναι μια σκηνική σύνθεση, ένα παιχνίδι στο οποίο μέσα από τις υπέροχες ιστορίες από τη ζωή και το έργο της Μελίνας-η οποία εκτός των άλλων υπήρξε η μακροβιότερη υπουργός πολιτισμού-θέλουμε να μιλήσουμε με χιούμορ για τη δύσκολη κατάσταση του θεάτρου και του ελληνικού πολιτισμού εν έτει 2013. Πιστεύω ότι δεν είναι με τίποτα μια παράσταση που αφορά μόνο ηθοποιούς ή θαυμαστές της Μελίνας, αντιθέτως είναι ένα σχόλιο για την τέχνη και την Ελλάδα με άξονα την λαμπερή προσωπικότητα της. Η συνεργασία μου με τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη, τον Λάζαρο Βαρτάνη, την Ελένη Κάκκαλου και τον Μάριο Μακρόπουλο είναι παραπάνω από άψογη. Είναι μεγάλη τύχη να δουλεύεις με ανθρώπους που εκτός από το ότι είναι φίλοι σου, μπορείς να επικοινωνείς μαζί τους και πάνω στη σκηνή έχοντας έναν κοινό κώδικα, μία κοινή αντίληψη για το θέατρο. Είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτήν την δουλειά!
Πώς επιλέγεις τις συνεργασίες σου; Εδώ δυστυχώς γελάω! Οι ηθοποιοί είναι χιλιάδες θέσεις εργασίας είναι λίγες, η ανεργία στο επάγγελμα μας έχει φτάσει 95% οπότε όποιος έχει τη δυνατότητα επιλογής είναι πραγματικά τυχερός. Ωστόσο δεν πρόκειται να επιλέξω μια δουλειά που δεν με εκφράζει καλλιτεχνικά και ταυτόχρονα δε με πληρώνουν. Παλιά ίσως να το έκανα γιατί η δίψα μου να βρίσκομαι πάνω στη σκηνή ήταν τεράστια. Και τώρα είναι αλλά προσπαθώ να τη σβήνω κάνοντας ομαδικές δουλειές που με εκφράζουν και με φίλους που εκτιμώ όπως είναι το 2013/Melina M. Ποια είναι κατά τη γνώμη σου τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ένας νέος ηθοποιός; Nα είναι πρώτα απ’ όλα διαθέσιμος, να έχει δουλεμένα τα βασικά του εργαλεία, δηλαδή το σώμα και τη φωνή του και να μη νομίζει ότι είναι πιο έξυπνος από τους άλλους. Τέλος, να έχει πάθος.
Πως βλέπεις την θεατρική δραστηριότητα στη χώρα μας μέσα στην κρίση που δεν είναι μόνο οικονομική; Αυτό είναι κάτι που με προβληματίζει και δεν έχω δώσει ουσιαστικά μια απάντηση. Ενώ βιώνουμε μία έντονη οικονομική και πολιτισμική κρίση ταυτόχρονα υπάρχουν πάρα πολλά θέατρα κι ανεβαίνουν πάρα πολλές παραστάσεις, ίσως περισσότερες από ποτέ. Υπάρχει τέτοιος πλουραλισμός που ότι θέλεις να δεις, το βρίσκεις. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το να ‘σαι ηθοποιός τείνει να γίνει περισσότερο χόμπι παρά επάγγελμα γιατί θέατρα πολλά υπάρχουν αλλά ποια απ’ αυτά πληρώνουν; Παραστάσεις πολλές επίσης υπάρχουν αλλά πόσοι θεατές τις παρακολουθούν;
Τι γνώμη έχεις για τους νέους δημιουργούς, χώρους και ομάδες που δρουν έντονα τα τελευταία χρόνια; Aυτή η ερώτηση συνδέεται άμεσα με την προηγούμενη. Η τόσο έντονη θεατρική δραστηριότητα από νέους ανθρώπους εξυπηρετεί μια ανάγκη, την οποία νομίζω δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς. Τώρα το αν αυτή η ανάγκη αφορά κι άλλους ανθρώπους εκτός από τους δημιουργούς, δηλαδή το κοινό, κρίνεται από το αποτέλεσμα.
Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σου στόχοι; Tί άλλο απ΄το να παίζω σε καλές παραστάσεις. Επίσης θα ήθελα να κάνω κινηματογράφο.
Περιέγραψε μου το προφίλ ενός σωστού σκηνοθέτη. Πρώτα απ’ όλα να ξέρει τί θέλει, να έχει ένα όραμα. Να έχει την εξυπνάδα να μεταφέρει αυτό το όραμα στους ηθοποιούς του ώστε αυτοί με τη σειρά τους να μπορούν να το επικοινωνήσουν με τους θεατές. Να αφήνει χώρο στους ηθοποιούς του να δημιουργούν και παράλληλα να μπορεί να είναι αρχηγός όταν χρειάζεται. Αν δεν γινόσουν ηθοποιός, ποιο επάγγελμα πιστεύεις ότι θα σε έκανε να νιώθεις εξίσου δημιουργική; Κανένα. Μόνο αυτό της «νοικοκυράς-μητέρας».
Κάνεις θεατρικά όνειρα; Υπάρχουν έργα ή ρόλοι που θα ήθελες πολύ να παίξεις; Φυσικά κάνω θεατρικά όνειρα. Εμμμ… θα ήθελα να παίζω συνέχεια στην Επίδαυρο! Μου αρέσουν πάρα πολύ οι ηρωίδες του Τέννεση Ουίλλιαμς όπως και αυτές της αρχαίας τραγωδίας εκτός απ’ την Αντιγόνη.
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Αφού ολοκληρώσουμε τις παραστάσεις του 2013/Melina M. ετοιμάζουμε μια καινούργια δουλειά με τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη. Πρόκειται για μια θεατρική διασκευή του αγγλικού μυθιστορήματος μυστηρίου του 19 αι. «Αρμαντέιλ» του Γουίλκι Κόλινς ,που υπογράφουν ο ίδιος ο Κωνσταντίνος μαζί με τη Μαρία Κίτσου. Θα ανέβει στο ανακαινισμένο «Σύγχρονο Θέατρο» στο Γκάζι το οποίο ξανανοίγει τις πόρτες του και θα παρουσιάσει παραστάσεις κι εκδηλώσεις πάνω στον κοινό θεματικό άξονα «Θέατρο και Λογοτεχνία». Θα παίζουν η Μαρία Κίτσου, ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, ο Λάζαρος Βαρτάνης, η Σύνθια Μπατση, ο Μάριος Μακρόπουλος κι εγώ.
|